Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Αποσπασμένος στην Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας | 25 Νοεμβρίου 2009, 22:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δεν ξέρω πόσες αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι κομματικές, πάντως σίγουρα όχι όλες. Προσωπικά βρίσκομαι με απόσπαση στην Κ.Υ. του Υπουργείου εδώ και 7 χρόνια. Πώς έγινε η επιλογή μου; Κατόπιν αίτησής μου και αποστολής βιογραφικού, σε απάντηση εγκυκλίου που είχε αποσταλεί από το ΥΠΕΠΘ προς όλα τα σχολεία της χώρας - επί Ευθυμίου - και αναζητούσε εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση σε θέματα πληροφορικής, για την υποστήριξη δράσεων που αφορούσαν τις Νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με ενδιέφερε το αντικείμενο και έκανα αίτηση. Κατόπιν προφορικής συνέντευξης (κατά την οποία ουδείς με ρώτησε σε ποιο πολιτικό χώρο ανήκω), έγινε η επιλογή μου και αποσπάστηκα στο Υπουργείο. Όλα αυτά τα χρόνια της απόσπασής μου έχω οργανική θέση σε σχολείο της Α' Αθήνας και παίρνω 1 μόριο ανά έτος. Έχω υπηρετήσει ως μόνιμος σε σχολεία άγονης γραμμής, σε νησί και σε αρκετά σχολεία εκτός Αθηνών ως αναπληρωτής. Εκτός από εμένα, υποθέτω ότι θα υπάρχουν και άλλα άτομα που υπηρετούν σε αντίστοιχες θέσεις και το κάνουν επειδή τους ενδιαφέρει το αντικείμενο και το κάνουν από μεράκι και όχι για να μαζέψουν μόρια ή για τους δικούς τους λόγους... Οι δικές μου προτάσεις για το θέμα των αποσπάσεων είναι οι παρακάτω: α) Να καταργηθεί η μοριοδότηση με βάση την οργανική θέση και ο αποσπασμένος να παίρνει τα μόρια της περιοχής που εργάζεται. Αποτελεί τουλάχιστον ντροπή, κάποιος να είναι με απόσπαση σε υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ εντός Αθηνών και να παίρνει τα πολλά μόρια κάποιου νησιού της άγονης γραμμής ή κάποιας ακριτικής περιοχής. Το θεωρώ απαράδεκτο! β) Απ' όσο γνωρίζω, το θέμα της τριετούς παραμονής σε θέση απόσπασης μπήκε επειδή κάποιοι εκπαιδευτικοί έπαιρναν απόσπαση για 1 χρόνο, μάζευαν τα μόρια μετάθεσης και μετά εγκατέλειπαν, μόλις είχαν μάθει τη διοικητική εργασία που τους είχε ανατεθεί. Η υπηρεσία έμενε ξαφνικά χωρίς προσωπικό και έπρεπε να πάρει νέο αποσπασμένο και να του ξαναμάθει τη δουλειά από την αρχή. Νομίζω πως αυτό είναι ένα καλό φίλτρο, για όσους πραγματικά θέλουν να προσφέρουν υπηρεσίες σε διοικητική υπηρεσία και δεν το κάνουν μόνο για τη μοριοδότηση. γ) Δεν είναι λογικό ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός να μην υπηρετεί κάποια χρόνια στο σχολείο του αλλά να αποσπάται αμέσως σε διοικητική υπηρεσία. Θα πρέπει να υπάρξει μια περίοδος 3-4 ετών, κατά την οποία ο εκπαιδευτικός δεν θα επιτρέπεται να μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις. δ) Να σταματήσουν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Μητροπόλεις, Πανεπιστήμια, Ακαδημία Αθηνών, ΓΑΚ, βουλευτικά γραφεία κλπ. Θεωρώ ότι σε αυτές τις θέσεις, μπορούν να απασχοληθούν άλλες ειδικότητες εργαζομένων και όχι εκπαιδευτικοί. ε) Να δοθεί δυνατότητα μετάταξης σε εκπαιδευτικούς που πλέον δεν επιθυμούν να ασκήσουν τα διδακτικά τους καθήκοντα. ε) Για την επόμενη χρονιά, προτείνω την επανεξέταση όλων των αποσπάσεων και την αυστηρή στελέχωση συγκεκριμένων μόνο υπηρεσιών με εκπαιδευτικούς, σε τομείς που χρειάζεται, κατόπιν αδιάβλητων και αξιοκρατικών διαδικασιών (βιογραφικό, συνέντευξη). Η πολιτική ηγεσία μέχρι τις επόμενες αποσπάσεις, έχει το χρόνο να μελετήσει όλα αυτά τα θέματα και να πάρει αποφάσεις δίκαιες και διαφανείς για όλους τους εκπαιδευτικούς.