Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ταμπάκος Κωνσταντίνος | 25 Νοεμβρίου 2009, 22:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή κ. υπουργέ, όσων αφορά την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται από ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ, στην οποία θα πρέπει να έχουν δωθεί σαφείς οδηγίες για το τι είδους προσωπικότητες θέλουμε. Τα κριτήρια πρέπει να είναι μετρήσιμα, με τυπικά προσόντα και διαγωνισμό αλλά και προσωπικότητας, την οποία θα κρίνουν ΕΙΔΙΚΟΙ. Όταν μιλάμε για διευθυντή σχολικής μονάδας τα αδιαπραγμάτευτα προσόντα του πρέπει να είναι: 1. Η αγάπη για τα παιδιά. 2. Η ευαισθησία που πρέπει να έχει και να δείχνει στους έφηβους. 3. Ο ακέραιος χαρακτήρας και η δικαιοσύνη προς όλους. 4. Ο τρόπος επαφής με τα παιδιά. 5. Η ικανότητα διαχείρησης κρίσεων. 6. Η αποφασιστικότητα που πρέπει να δείχνει. 7. Ο σεβασμός που πρέπει να εμπνέει σε συναδέλφους, γονείς, παιδιά. 8. Ο "κοινός νους" που πρέπει να διαθέτει. 9. Η διπλωματία προς όφελος του σχολείου. 10. Η τόλμη να μπορεί να συγκρουστεί με οποιονδήποτε για το καλό του σχολείου. 11. Η οργανωτικότητα. 12. Η εργατικότητα, έτσι ώστε δίνει το καλό παράδειγμα και να μην μπορεί να του πει κανείς τίποτα. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε κι άλλα. Αυτά είναι μη μετρήσιμα αλλά πολύ σημαντικά. Στα μετρήσιμα, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε οτιδήποτε έχει σχέση με οποιονδήποτε τίτλο σχολής διοίκησης, την απόδοσή του σε διαγωφνισμό καθώς επίσης και την διδακτική εμπειρία ή την εμπειρία που απέκτησε σε οποιαδήποτε άλλη θέση ευθύνης. Αν η επιλογή γίνει από ανεξάρτητη αρχή τότε μπορεί να έχει και αυξημένα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Θα μπορεί να αξιολογεί το προσωπικό του σχολείου, η οποία αξιολόγηση πρέπει οπωσδήποτε να συνδεθεί με τις απολαβές αλλιώς δεν έχει νόημα. Θα πρέπει να λογοδοτεί τακτικά στους ανωτέρους του για την πορεία της μονάδος που διοικεί αλλά και να έχει λόγο για την καταλληλότητα ή όχι των εκπαιδευτικών που διοικεί και να μπορεί να απομακρύνει στοιχειοθετημένα οποιονδήποτε "δεν κάνει" ή "δεν μπορεί". Με πιο απλά λόγια θα πρέπει να έχει λόγο για το προσωπικό του(πόσους χρειάζεται και τι είδους θα είναι αυτοί). Θα πρέπει να έχει γενναία κίνητρα επίτευξης στόχων (μισθολογικά και υπηρεσιακά) αλλά και μεγάλα πρόστιμα αν το σχολείο "δεν λειτουργεί σωστά". Θα πρέπει να έχει αυξημένες αρμοδιότητες δράσης και να μη χρειάζεται να δίνει αναφορά για το παραμικρό. Παράδειγμα, θέλει να επιβραβεύσει τους μαθητές για κάποιον λόγο με μία εκδρομή, να μπορεί να το κάνει χωρίς την έγκριση της διεύθυνσης. Το ίδιο και για επιβράβευση συναδέλφου. Η πολύ τυπολατρεία βλάπτει. Θα πρέπει να έχει πολύ καλή γνώση των Η/Υ (word, excel, internet) και των μισθολογικών ενός σχολείου καθώς επίσης και μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας. Θα πρέπει να μπορεί να οργανώνει δράσεις του σχολείου με συμμετοχή μαθητών, καθηγητών, γονέων αλλά και της τοπικής κοινωνίας. Κατά την ταπεινή μου άποψη δεν πρέπει να κάνει καθόλου μάθημα, αλλά να είναι επιφορτισμένος αποκλειστικά με τα διοικητικά του καθήκοντα. Όσων αφορά τον διευθυντή γραφείου Δ/θμιας εκπαίδευσης, πέρα από τα προσόντα που θα απαιτηθούν, θα πρέπει να του επιβάλλονται πρόστιμα και να γίνονται και καθαιρέσεις αν στην περιοχή που είναι υπεύθυνος παρουσιάζονται πλεονάσματα και κενά χωρίς λόγο. Να φροντίζουν να έχουν στις περιοχές τους όσους καθηγητές χρειάζονται για να λειτουργήσουν κανονικά. Δηλαδή να προγραμματίζουν, να ζητούν και εφόσον ικανοποιηθούν να δίνουν αναφορά για τυχόν παραλείψεις, συνοδευόμενη από τις ανάλογες επιπτώσεις ή επιβραβεύσεις. Αυτές είναι μερικές απλές σκέψεις που θα βοηθούσαν πιστεύω. Με τιμή Ταμπάκος Κωνσταντίνος ΠΕ03 μαθηματικός Τρίκαλα