ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Α-πα-ρά-δε-κτη η νέα τροπολογία του Υπουργείου. Σε ποιον άλλο κλάδο αποτελεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα σεμινάριο μοναδικό προσόν για ένταξη σε πίνακα, αν δεν υπάρχει το βασικό πτυχίο; ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ! Δεν μπορεί ένας φυσικός κάνοντας μεταπτυχιακό στη στατιστική να εγγραφεί στον πίνακα των μαθηματικών! Πολλοί εδώ θα πουν «υπάρχει μεγάλη συνάφεια μεταξύ ειδικής και γενικής αγωγής». Και απαντώ, όπως υπάρχει συνάφεια μεταξύ οφθαλμίατρου και οδοντιάτρου. Μπορεί να φαίνεται συναφές, αλλά ο μεν σπουδάζει 6+ χρόνια ιατρική για να πάρει μετά ειδικότητα και ο δε πάει απευθείας σε σχολή οδοντιατρικής. Και ας μην το πάμε μακριά. Μέχρι πριν 6-7 χρόνια που ακόμα οι ΠΕ70 προσλαμβάνονταν μαζικά και να το πω λαϊκά «υπήρχε ψωμί», ΚΑΝΕΙΣ δεν ήθελε την ειδική αγωγή. «Δεν έβαλα το κουτάκι, δεν μπορώ εγώ σ’ αυτόν το χώρο» και πολλές άλλες τέτοιες κουβέντες, που υποδεικνύουν τη συμφεροντολογία των περισσότερων. Μιλάτε για ισονομία; Τότε και οι ΠΕ71 πρέπει να μπουν στον πίνακα γενικής. «Μα δεν ξέρεις πώς να διδάξεις σε τάξη!». Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να δει τον οδηγό σπουδών των δύο τμημάτων και να διαπιστώσει ότι και οι ΠΕ71 έχουν και διδακτικές και ψυχολογίες και πρακτικές. «Αγάπη και θέληση να υπάρχει»! Μιλάτε για ισοτιμία; Τότε δεν μπορούν οι 70,50 να μπαίνουν και στους δύο πίνακες. Να καλλιεργείται και λίγο η ενσυναίσθηση!
Την ευθύνη επιρρίπτω αποκλειστικά στο υπουργείο, που χρόνια ολόκληρα άφηνε παραθυράκια σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο (με τη δικαιολογία ότι νοιάζεται κιόλας!) και έγινε ο κλάδος μπάχαλο. Δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα σεμινάριο (και πολλά από αυτά χωρίς πρακτική άσκηση και αμφιβόλου ποιότητας) να σε κάνει ειδήμων και έτοιμο να αναλάβεις τα ηνία της ειδικής αγωγής. Δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό να εξισώνεται με τις βασικές τετραετείς σπουδές. Αν το υπουργείο είχε σκοπό να κάνει την ειδική αγωγή κατεύθυνση παιδαγωγικού τμήματος, ας μην ίδρυε τις δύο σχολές ειδικής αγωγής. Τώρα όμως που υπάρχουν και απόφοιτοι αυτών, οφείλει να τους αποκαταστήσει δικαίως.
Καθείς εφ’ ω ετάχθη.
ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ Α-πα-ρά-δε-κτη η νέα τροπολογία του Υπουργείου. Σε ποιον άλλο κλάδο αποτελεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα σεμινάριο μοναδικό προσόν για ένταξη σε πίνακα, αν δεν υπάρχει το βασικό πτυχίο; ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ! Δεν μπορεί ένας φυσικός κάνοντας μεταπτυχιακό στη στατιστική να εγγραφεί στον πίνακα των μαθηματικών! Πολλοί εδώ θα πουν «υπάρχει μεγάλη συνάφεια μεταξύ ειδικής και γενικής αγωγής». Και απαντώ, όπως υπάρχει συνάφεια μεταξύ οφθαλμίατρου και οδοντιάτρου. Μπορεί να φαίνεται συναφές, αλλά ο μεν σπουδάζει 6+ χρόνια ιατρική για να πάρει μετά ειδικότητα και ο δε πάει απευθείας σε σχολή οδοντιατρικής. Και ας μην το πάμε μακριά. Μέχρι πριν 6-7 χρόνια που ακόμα οι ΠΕ70 προσλαμβάνονταν μαζικά και να το πω λαϊκά «υπήρχε ψωμί», ΚΑΝΕΙΣ δεν ήθελε την ειδική αγωγή. «Δεν έβαλα το κουτάκι, δεν μπορώ εγώ σ’ αυτόν το χώρο» και πολλές άλλες τέτοιες κουβέντες, που υποδεικνύουν τη συμφεροντολογία των περισσότερων. Μιλάτε για ισονομία; Τότε και οι ΠΕ71 πρέπει να μπουν στον πίνακα γενικής. «Μα δεν ξέρεις πώς να διδάξεις σε τάξη!». Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να δει τον οδηγό σπουδών των δύο τμημάτων και να διαπιστώσει ότι και οι ΠΕ71 έχουν και διδακτικές και ψυχολογίες και πρακτικές. «Αγάπη και θέληση να υπάρχει»! Μιλάτε για ισοτιμία; Τότε δεν μπορούν οι 70,50 να μπαίνουν και στους δύο πίνακες. Να καλλιεργείται και λίγο η ενσυναίσθηση! Την ευθύνη επιρρίπτω αποκλειστικά στο υπουργείο, που χρόνια ολόκληρα άφηνε παραθυράκια σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο (με τη δικαιολογία ότι νοιάζεται κιόλας!) και έγινε ο κλάδος μπάχαλο. Δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό ή ένα σεμινάριο (και πολλά από αυτά χωρίς πρακτική άσκηση και αμφιβόλου ποιότητας) να σε κάνει ειδήμων και έτοιμο να αναλάβεις τα ηνία της ειδικής αγωγής. Δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό να εξισώνεται με τις βασικές τετραετείς σπουδές. Αν το υπουργείο είχε σκοπό να κάνει την ειδική αγωγή κατεύθυνση παιδαγωγικού τμήματος, ας μην ίδρυε τις δύο σχολές ειδικής αγωγής. Τώρα όμως που υπάρχουν και απόφοιτοι αυτών, οφείλει να τους αποκαταστήσει δικαίως. Καθείς εφ’ ω ετάχθη.