• Σχόλιο του χρήστη 'Ρούλα' | 1 Απριλίου 2017, 18:53

    Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική και υποκριτική. Διότι με την πρακτική της αιφνιδιαστικής τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο, χωρίς προηγούμενη συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, χωρίς διαβούλευση στη διαύγεια, χωρίς την απαιτούμενη συζήτηση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων και μέσα σε ελάχιστο χρόνο άλλαξαν ξαφνικά τα ισχύοντα στην ΕΑΕ και προκαθορίστηκε σε σημαντικό βαθμό το περιεχόμενο της Υ.Α. Η προτεινόμενη Υ.Α. πάσχει διότι πάσχει η τροπολογία στην οποία βασίζεται. Ειδικότερα βασίζεται σε μια αυθαίρετη, αναπόδεικτη και εν τέλει εσφαλμένη προϋπόθεση περί «ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ». Συνεπεία αυτού, ενώ προπαγανδίζεται η εναρμόνιση με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση, προωθούνται αδικαιολόγητες αποκλίσεις απ’ ό,τι ισχύει στις προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση (π.χ. υποβάθμιση βασικού πτυχίου, υπέρμετρη μοριοδότηση προϋπηρεσίας). Επιπλέον, βασίζεται στην προϋπόθεση ότι υπάρχει αδυναμία μόνιμων διορισμών, την ίδια ώρα που προωθούνται πολυάριθμοι διορισμοί σε άλλους κλάδους του δημοσίου και 3 περίπου μήνες μετά τη δήλωση του Υπουργού Επικρατείας ότι την «ερχόμενη εβδομάδα» θα έβγαινε προκήρυξη για μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση, αρχής γενομένης από το 2018. Το ΥΠΕΘ δυστυχώς έχει βολευτεί με το ΕΣΠΑ και την ελαστική εργασία, αδιαφορώντας για τις ολέθριες επιπτώσεις στο μαθησιακό αποτέλεσμα. Ο συνδυασμός των προτεινόμενων ρυθμίσεων με την αναφορά στην τροπολογία για αδυναμία διορισμών εγείρει υποψίες για χαριστικές ρυθμίσεις προς όφελος συγκεκριμένων πανεπιστημιακών καθηγητών, καθώς όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί, τόσο αυτοί μπορούν να πλουτίζουν με μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Ας εξηγήσει ο νομοθέτης, τι σημαίνει η φράση: «Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν (…) εκπαιδευτικοί»; Μήπως η αιτία των «απουσιών» είναι η διαχρονική απροθυμία του Υπουργείου για μόνιμους διορισμούς, προς όφελος συγκεκριμένων πανεπιστημιακών; Και, τέλος, είναι υποκριτική η διαβούλευση διότι, ενώ προπαγανδίζεται το ενδιαφέρον για την ΕΑΕ και η «βελτίωση των υπηρεσιών του κράτους» (έκθεση αξιολόγησης συνεπειών της τροπολογίας), έχει θεσπιστεί και εφαρμόζεται η στήριξη μαθητών από 3 ή ακόμα και 4 εκπαιδευτικούς, που ούτε καν μπορούν να συνεννοούνται μεταξύ τους, γιατί υπηρετούν σε διάφορα σχολεία και σε διαφορετικές ώρες. Οι διαχρονικές επιλογές του Υπουργείου Παιδείας έχουν μετατρέψει την ΕΑΕ αφενός σε πεδίο ατέλειωτης κατασπατάλησης κονδυλίων ΕΣΠΑ, με πενιχρά μαθησιακά αποτελέσματα, και αφετέρου σε πεδίο εύκολου πλουτισμού για συγκεκριμένους πανεπιστημιακούς. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δυστυχώς δεν ξεφεύγουν από αυτόν τον κανόνα. Η πραγματική αναβάθμιση της ΕΑΕ και η ισότιμη μεταχείριση των εκπαιδευτικών απαιτούν: 1. Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, ώστε η λειτουργία των δομών και η εκπαίδευση των μαθητών να ξεκινούν από την αρχή της χρονιάς, με σταθερό ει δυνατόν εκπαιδευτικό. 2. Κάλυψη λειτουργικών μόνο κενών με αναπληρωτές από ξεχωριστούς πίνακες ΠΕ61, ΠΕ71, με βάση το βασικό πτυχίο, την εξεταστική περίοδο και το βαθμό, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση. 3. Κάλυψη των κενών στη Δ/βάθμια και πιθανών επιπλέον λειτουργικών κενών στην Α/βάθμια με βάση τη σειρά καθενός στον πίνακα γενικής εκπαίδευσης όπου είναι εγγεγραμμένος. Π.χ. αν κάποιος εκπαιδευτικός έχει γνώση γραφής Braille ή/και νοηματικής, να προσλαμβάνεται όχι μέσω ξεχωριστών πινάκων, αλλά μέσω του κανονικού πίνακα γενικής εκπαίδευσης, προσπερνώντας στη συγκεκριμένη φάση πρόσληψης όσους δεν έχουν το συγκεκριμένο προσόν. 4. Κατάργηση της πρόβλεψης για στήριξη μαθητών από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.