ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Εργάζομαι 14 χρόνια στην εκπαίδευση τα τελευταία 8 ως μόνιμος εκπαιδευτικός,καταλαμβάνοντας μια θέση μετα από πολύ κόπο και τέσσερις διαγωνισμούς με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ.Στην εώς τώρα πορεία μου στην εκπαίδευση,το βασικό πτυχίο παντού και πάντα αποτελούσε μέχρι σήμερα προυπόθεση συμμετοχής σε διαγωνισμό,κατάταξης στη περίπτωση των αναπληρωτών και διορισμού για τους μόνιμους,όπως και θα έπρεπε να ισχύει,με μοναδική εξαίρεση το κλάδο της ειδικής αγωγης στη προκειμένη περίπτωση όπου απλά μοριοδοτείται!!
Το μεταπτυχιακό συμπληρώνει,εμπλουτίζει τις γνώσεις σου σε κάτι εξειδικευμένο,αλλα σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να μπει στη διαδικασία σύγκρισης με το βασικό πτυχίο ή να αποτελέσει "διαβατήριο" για κατάταξη και σε πίνακες διαφορετικών ειδικοτήτων και αυτό αποτελεί κατάφορη αδικία τόσο για τους εκπαιδευτικούς ειδικής ΠΕ71 και ΠΕ61 όσο και για τους εκπαιδευτικούς γενικής ΠΕ70 και ΠΕ60.
Επι της ουσίας ακυρώνονται δύο Πανεπιστημιακές σχολές που δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης με αυτή τη τροπολογία.
Οι Ασκοί του Αιόλου βεβαια έχουν ανοίξει πολύ νωρίτερα,όταν πάλι με τροπολογια με τη μορφή του κατεπείγοντος δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 στις αρχές της σχολικής χρονιάς να μπαίνουν σε δομές της ειδικής αγωγής αλλά και σε άλλα αντικείμενα ειδικοτήτων όπως Καλλιτεχνικα και Φυσική Αγωγή, χωρίς καμία κατάρτιση δυναμιτίζοντας το κλίμα στα σχολεία και υποβαθμίζοντας τη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής και έχοντας μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία,θα μπορούσα άραγε και εγώ να μπω στους πίνακες κατάταξης των Ψυχολόγων;;
Καθένας έχει το δικαίωμα να ισχυριστεί και έχει την υποκειμενική αντίληψη ότι ενδεχομένος να έχει κοπιάσει πολύ,ίσως και περισσότερο από κάποιον άλλο και είναι ίσως και αλήθες, με ένα ερώτημα όμως να αιωρείται...Έχεις κοπιάσει πάνω σε τί;;
Μια μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων των σχολών τα λέει όλα.Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ71 στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας κάνει 4 εξάμηνα πρακτική τόσο σε δομές της ειδικής όσο και της γενικής αγωγής και δίνει κοντά στα 70 μαθήματα.Στον αντίποδα ένας εκπαιδευτικος ΠΕ70 που διεκδικεί να καταταχθει στου πινακες ειδικής δίνει κατα μέσο ορο 3 μαθήματα σχετικά με την ειδικη αγωγή χωρις καμία πρακτική εξάσκηση σε δομές ειδικής και συμπληρώνει αυτή τη γνώση με ένα μεταπτυχιακό με μέσο όρο μαθημάτων λιγότερο από δέκα πολλές φορές εξ αποστάσεως και τις περισσότερες χωρίς πρακτική.Η διαφορά είναι χαοτική σε ότι αφορά το τομέα της ειδικής αγωγής και ανακύπτει και το ζήτημα της αξιοπιστίας πολλών μεταπτυχιακών κάτι που έθιξε και ο υπουργός.Άλλωστε και από ιδία εμπειρία έχοντας κάνει δύο μεταπτυχιακά διαπίστωσα ότι κανένα μεταπτυχιακό δε μπορεί να αντικαταστήσει τις βασικές σπουδές.Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι αυτή η τροπολογία προάγει την ισονομία τότε γιατί να μην ισχύει και το αντίστροφο και οι εκπαιδευτικοί της ειδικής να κατατασονται στους πινακες της γενικής;;Ηθικά και ίσως και Νομικά ζητήματα και ανισονομία ανακύπτει και από το γεγονός ότι ουσιαστικα τα μεταπτυχιακά των εκπαιδευτικών ειδικής ΠΕ71 και ΠΕ61 γίνονται αόρατα αφού δε τους δίνουν κάποια επιπλέον μοριοδότηση.
Κατάφορη αδικία φυσικά και για τους εκπαιδευτικους ΠΕ70 που βλέπουν τους ΠΕ70.50 να παίζουν σε "δύο ταμπλό"και να επωφελούνται κατα το δοκούν πότε απ τη ένα και πότε απ τον άλλο πίνακα!!Θύματα και αδικημένοι βέβαια είναι και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 από το εμπόριο ελπίδας και την απαράδεκτη πολιτική των κυβερνήσεων
Κλείνοντας απ την ως τώρα εμπειρία μου στην εκπαίδευση μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι η διαφορά στην εξειδίκευση των εκπαιδευτικών αποφοίτων σχολών ειδικής ΠΕ71 αντικατοπτρίζεται στη καθημερινότητα και στη διδακτική πράξη στα τμήματα ένταξης και στα ειδικά σχολεία.
Υ.Γ Φέτος είναι ακόμη νωρίς και το Υπουργείο κατα τη γνώμη μου μπορεί να σώσει τη "παρτίδα".Προτάσει ορθά τους εξειδικευμένους παιδαγωγους ΠΕ61 και ΠΕ71,καλύπτει τα εναπομείναντα κενα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 και προχωρά σε ένα έλεγχο των μεταπτυχιακών και θέτει αυστηρούς όρους.Ασφαλώς και είναι καλύτερο να υπάρχει δάσκαλος στις δομές ειδικής έστω και χωρίς τη βασική εκπαίδευση, απ το να μην υπάρχει καθόλου.Φέτος ακόμη υπάρχει η πολυτέλεια του να μπορούν να δουλέψουν όλοι και φυσικά να μπει ένα τέλος στο εμπόριο ελπίδας των μεταπτυχιακών ώστε να διασφαλιστουν και οι μελλοντικοί απόφοιτοι των τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
Υ.Γ Δεν υπάρχουν θύτες παρά μόνο θύματα.Η τακτική του διαίρει και βασίλευε καλά κρατεί.Σύντομα θα γενικευθεί το φαινόμενο με εκπαιδευτικούς "ελαστικούς"που θα τα κάνουν σχεδόν όλα με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Ακόμη πιο σύντομα ίσως αρχίσουν και τα όργανα μεταξύ των εκπαιδευτικών ΠΕ70.50 όταν θα αρχίσει ο έλεγχος των τίτλων σπουδων.Δεν είναι και μακρινό το σενάριο όπου ο υπεράριθμος καθηγητής της Δευτεροβαθμιας θα κατέβει και προς Πρωτοβαθμια μεριά να διδάξει μαθηματικά όπου οι Δάσκαλοι υστερούν όπως ειπώθηκε πρόσφατα από επίσημα χείλη.
Κλείνοντας θεωρώ απαράδεκτο ακόμη μια φορά το κράτος να κάνει κοινωνική πολιτική στις πλάτες συναδέλφων.Είναι αδιανόητο να προτάσεται η πολυτεκνία χωρίς ακαδημαικά κριτήρια στην εκπαίδευση και φυσικλα άκρως ρατσιστικόβαπέναντι σε ένα συνάδελφο που ενδεχόμενα δεν έχει βιολογικά τη δυνατότητα να τεκνοποιήσει!
ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ Εργάζομαι 14 χρόνια στην εκπαίδευση τα τελευταία 8 ως μόνιμος εκπαιδευτικός,καταλαμβάνοντας μια θέση μετα από πολύ κόπο και τέσσερις διαγωνισμούς με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ.Στην εώς τώρα πορεία μου στην εκπαίδευση,το βασικό πτυχίο παντού και πάντα αποτελούσε μέχρι σήμερα προυπόθεση συμμετοχής σε διαγωνισμό,κατάταξης στη περίπτωση των αναπληρωτών και διορισμού για τους μόνιμους,όπως και θα έπρεπε να ισχύει,με μοναδική εξαίρεση το κλάδο της ειδικής αγωγης στη προκειμένη περίπτωση όπου απλά μοριοδοτείται!! Το μεταπτυχιακό συμπληρώνει,εμπλουτίζει τις γνώσεις σου σε κάτι εξειδικευμένο,αλλα σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να μπει στη διαδικασία σύγκρισης με το βασικό πτυχίο ή να αποτελέσει "διαβατήριο" για κατάταξη και σε πίνακες διαφορετικών ειδικοτήτων και αυτό αποτελεί κατάφορη αδικία τόσο για τους εκπαιδευτικούς ειδικής ΠΕ71 και ΠΕ61 όσο και για τους εκπαιδευτικούς γενικής ΠΕ70 και ΠΕ60. Επι της ουσίας ακυρώνονται δύο Πανεπιστημιακές σχολές που δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης με αυτή τη τροπολογία. Οι Ασκοί του Αιόλου βεβαια έχουν ανοίξει πολύ νωρίτερα,όταν πάλι με τροπολογια με τη μορφή του κατεπείγοντος δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 στις αρχές της σχολικής χρονιάς να μπαίνουν σε δομές της ειδικής αγωγής αλλά και σε άλλα αντικείμενα ειδικοτήτων όπως Καλλιτεχνικα και Φυσική Αγωγή, χωρίς καμία κατάρτιση δυναμιτίζοντας το κλίμα στα σχολεία και υποβαθμίζοντας τη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής και έχοντας μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία,θα μπορούσα άραγε και εγώ να μπω στους πίνακες κατάταξης των Ψυχολόγων;; Καθένας έχει το δικαίωμα να ισχυριστεί και έχει την υποκειμενική αντίληψη ότι ενδεχομένος να έχει κοπιάσει πολύ,ίσως και περισσότερο από κάποιον άλλο και είναι ίσως και αλήθες, με ένα ερώτημα όμως να αιωρείται...Έχεις κοπιάσει πάνω σε τί;; Μια μελέτη των αναλυτικών προγραμμάτων των σχολών τα λέει όλα.Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ71 στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας κάνει 4 εξάμηνα πρακτική τόσο σε δομές της ειδικής όσο και της γενικής αγωγής και δίνει κοντά στα 70 μαθήματα.Στον αντίποδα ένας εκπαιδευτικος ΠΕ70 που διεκδικεί να καταταχθει στου πινακες ειδικής δίνει κατα μέσο ορο 3 μαθήματα σχετικά με την ειδικη αγωγή χωρις καμία πρακτική εξάσκηση σε δομές ειδικής και συμπληρώνει αυτή τη γνώση με ένα μεταπτυχιακό με μέσο όρο μαθημάτων λιγότερο από δέκα πολλές φορές εξ αποστάσεως και τις περισσότερες χωρίς πρακτική.Η διαφορά είναι χαοτική σε ότι αφορά το τομέα της ειδικής αγωγής και ανακύπτει και το ζήτημα της αξιοπιστίας πολλών μεταπτυχιακών κάτι που έθιξε και ο υπουργός.Άλλωστε και από ιδία εμπειρία έχοντας κάνει δύο μεταπτυχιακά διαπίστωσα ότι κανένα μεταπτυχιακό δε μπορεί να αντικαταστήσει τις βασικές σπουδές.Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι αυτή η τροπολογία προάγει την ισονομία τότε γιατί να μην ισχύει και το αντίστροφο και οι εκπαιδευτικοί της ειδικής να κατατασονται στους πινακες της γενικής;;Ηθικά και ίσως και Νομικά ζητήματα και ανισονομία ανακύπτει και από το γεγονός ότι ουσιαστικα τα μεταπτυχιακά των εκπαιδευτικών ειδικής ΠΕ71 και ΠΕ61 γίνονται αόρατα αφού δε τους δίνουν κάποια επιπλέον μοριοδότηση. Κατάφορη αδικία φυσικά και για τους εκπαιδευτικους ΠΕ70 που βλέπουν τους ΠΕ70.50 να παίζουν σε "δύο ταμπλό"και να επωφελούνται κατα το δοκούν πότε απ τη ένα και πότε απ τον άλλο πίνακα!!Θύματα και αδικημένοι βέβαια είναι και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 από το εμπόριο ελπίδας και την απαράδεκτη πολιτική των κυβερνήσεων Κλείνοντας απ την ως τώρα εμπειρία μου στην εκπαίδευση μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι η διαφορά στην εξειδίκευση των εκπαιδευτικών αποφοίτων σχολών ειδικής ΠΕ71 αντικατοπτρίζεται στη καθημερινότητα και στη διδακτική πράξη στα τμήματα ένταξης και στα ειδικά σχολεία. Υ.Γ Φέτος είναι ακόμη νωρίς και το Υπουργείο κατα τη γνώμη μου μπορεί να σώσει τη "παρτίδα".Προτάσει ορθά τους εξειδικευμένους παιδαγωγους ΠΕ61 και ΠΕ71,καλύπτει τα εναπομείναντα κενα με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 και προχωρά σε ένα έλεγχο των μεταπτυχιακών και θέτει αυστηρούς όρους.Ασφαλώς και είναι καλύτερο να υπάρχει δάσκαλος στις δομές ειδικής έστω και χωρίς τη βασική εκπαίδευση, απ το να μην υπάρχει καθόλου.Φέτος ακόμη υπάρχει η πολυτέλεια του να μπορούν να δουλέψουν όλοι και φυσικά να μπει ένα τέλος στο εμπόριο ελπίδας των μεταπτυχιακών ώστε να διασφαλιστουν και οι μελλοντικοί απόφοιτοι των τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Υ.Γ Δεν υπάρχουν θύτες παρά μόνο θύματα.Η τακτική του διαίρει και βασίλευε καλά κρατεί.Σύντομα θα γενικευθεί το φαινόμενο με εκπαιδευτικούς "ελαστικούς"που θα τα κάνουν σχεδόν όλα με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Ακόμη πιο σύντομα ίσως αρχίσουν και τα όργανα μεταξύ των εκπαιδευτικών ΠΕ70.50 όταν θα αρχίσει ο έλεγχος των τίτλων σπουδων.Δεν είναι και μακρινό το σενάριο όπου ο υπεράριθμος καθηγητής της Δευτεροβαθμιας θα κατέβει και προς Πρωτοβαθμια μεριά να διδάξει μαθηματικά όπου οι Δάσκαλοι υστερούν όπως ειπώθηκε πρόσφατα από επίσημα χείλη. Κλείνοντας θεωρώ απαράδεκτο ακόμη μια φορά το κράτος να κάνει κοινωνική πολιτική στις πλάτες συναδέλφων.Είναι αδιανόητο να προτάσεται η πολυτεκνία χωρίς ακαδημαικά κριτήρια στην εκπαίδευση και φυσικλα άκρως ρατσιστικόβαπέναντι σε ένα συνάδελφο που ενδεχόμενα δεν έχει βιολογικά τη δυνατότητα να τεκνοποιήσει!