• Σχόλιο του χρήστη 'Αόρατος' | 2 Απριλίου 2017, 01:33

    Aπόσυρση του άρθρου 48, Ν.4415/2016, απόσυρση της τροπολογίας που ψηφίστηκε στις 29/3/2017 και μη έκδοση της προτεινόμενης Υπουργικής Απόφασης. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ, ΟΧΙ "Comments" Μέσω των εξελίξεων, που κινεί η νέα υπουργική απόφαση σας, υποκινείτε σταδιακά και μεθοδευμένα τα εξής: 1)την διάλυση δύο πανεπιστημιακών τμημάτων, καθένα από τα οποία προσφέρει στους φοιτητές του τετραετή επιμόρφωση στο αντικείμενο της ειδικής αγωγής, η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στα πρότυπα του προτύπου "ένα σχολείο για όλους", δεδομένου πως περιλαμβάνουν εκατέρωθεν τέσσερα εξάμηνα πρακτικής άσκησης, εκ των οποίων τα πρώτα δύο πραγματοποιούνται σε πλαίσια της γενικής εκπαίδευσης, ενώ τα υπόλοιπα δύο σε εκείνα της ειδικής. Όπως κατανοείτε -σε περίπτωση, που έχετε αναγνώσει το σχόλιο αυτό- δεν είναι δυνατόν να εξισώνονται τα πτυχία δύο τέτοιων τμημάτων, με μεταπτυχιακά ενός ή δύο χρόνων και, δή, αμφιβόλου ποιότητας, όπως αυτά της Κύπρου, της Ιταλίας κ.α. Μάλιστα, εσείς ο ίδιος, κύριε Υπουργέ, λίγες μέρες πριν, την 9η Μαρτίου του 2017, σε επερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Μαντά, σχετικά με το εμπόριο των μεταπτυχιακών τίτλων στην ειδική αγωγή, μιλήσατε για μια κατάσταση "εκτός ελέγχου". Σας παραθέτω, ακριβώς, τις δηλώσεις σας: «Τα εξ αποστάσεως προγράμματα, αν δεν νομοθετηθούν, μάλιστα πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα και ξέρω ακριβώς τι λέω. Διότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς, δυστυχώς δεν υπάρχει και τίποτα που να τα απαγορεύει και έχουν παρθεί πρωτοβουλίες που εμένα προσωπικά με σοκάρουν, διότι αυτές οι πρωτοβουλίες έχουν γίνει στο όνομα της εξωστρέφειας, που όμως παίζουν με τις αγωνίες των οικογενειών μας, διότι με αυτό τον τρόπο υπόσχονται διάφορα πτυχία και διάφορες επαγγελματικές δυνατότητες. "Τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΔΟΑΤΑΠ με δικές του διαδικασίες έχει επικυρώσει αυτά τα πτυχία, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει αυτή η μεγάλη αδικία, στην οποία αναφερόσαστε εσείς, στους πίνακες για τους εκπαιδευτικούς - προσέξτε - της Ειδικής Αγωγής, δηλαδή στον πιο ευαίσθητο τομέα». 2)την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (κάτι, που γίνεται κατανοητό ήδη και από τα παραπάνω σημεία). 3)την δημιουργία ενός σχολείου για "όλους τους εκπαιδευτικούς", όχι για "όλους τους μαθητές". 4)την δημιουργία πόλωσης μεταξύ των ΠΕ71, 61 και των ΠΕ70.50, 60.50. 5)Καθώς στο Ν.4452/2017, άρθρο 11, παρ.1α εισάγονται νέα μέτρα για τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε ένα σχολικό τμήμα, όταν σε αυτό υπάρχουν διαγνώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταργείται η διάταξη (Ν.4186/2013 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ενός σχολικού τμήματος ΚΑΤΑ 3 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ. Τώρα ορίζεται ως “μέγιστη δυνατή” η μείωση στους 22 μαθητές, όχι πια με αυτοδίκαιη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και έγκριση σχολικού συμβούλου αλλά με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης! Μάλιστα για την ενεργοποίηση της μείωσης απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 2 διαγνώσεις αναπηρίας ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, εξαιρουμένων των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, ή 5 (!!) και πλέον διαγνώσεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών με την επιπρόσθετη προϋπόθεση να μη λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο! Στην ουσία, η ρύθμιση αυτή ανατρέπει πλήρως τον τρόπο (αναλογικό) που μειωνόταν ο αριθμός των μαθητών σε μια τάξη, αν υπήρχε μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος: ο περιορισμός των σχολικών τμημάτων που διαχωρίζονται εξαιτίας παρουσίας παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η συγχώνευση όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στη νέα ρύθμιση, η εξοικονόμηση προσωπικού, και, δυστυχώς, ο διαχωρισμός του μεγαλύτερου αριθμού παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παιδιά με δυσλεξία, δυσορθογραφία κτλ.) από το σώμα του υπόλοιπου μαθητικού πληθυσμού που έχει πρόσβαση σε δομές και υποστηρικτικές ρυθμίσεις της ειδικής αγωγής. ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ: 6) την αποβολή των μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες από το εσωτερικό των γενικών σχολικών τάξεων. ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ να δημιουργήσετε μια "παιδεία για όλους". Αντίθετα, ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, κάνοντας, μάλιστα, "πονηρές κινήσεις" (μοριοδότηση των τίτλων, δημόσια διαβούλευση μέσω "comments"). Εξάλλου, η τροπολογία σας αποτέλεσε άρθρο νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών. Πάντως, για ουσιαστική διαβούλευση της υπουργικής σας απόφασης οφείλετε να απευθυνθείτε στους συλλόγους των γονέων των παιδιών,όπως και στα ίδια. ΤΑ "Comments" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ!