ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Κύριε Υπουργέ,
εμείς που επιλέξαμε να υπηρετήσουμε την ΕΑΕ, επειδή θέλουμε να προσφέρουμε τις γνώσεις μας και την κατάρτισή μας στις υπηρεσίες των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επιλέξαμε να εισαχθούμε στις Πανεπιστημιακές Σχολές που οδηγούν στην απόκτηση του βασικού πτυχίου ΕΑΕ. Προσωπικά, έχω εισαχθεί στο τμήμα ΕΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση ΑμΕΑ μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων με την πεποίθηση ότι μόνον η σχολή αυτή, όπως και το ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προσφέρουν την απαραίτητη εξειδικευμένη εκπαίδευση, επάρκεια και πρακτική άσκηση σε δομές ΕΑΕ, ώστε να είναι σε θέση ο απόφοιτος των τμημάτων αυτών να προσφέρει τις υπηρεσίες του στα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την ευαισθησία και τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που αρμόζουν για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών - και όχι μόνο - αναγκών τους. Οι άνθρωποι που χρήζουν ΕΑΕ έχουν ανάγκη από πλήρως εκπαιδευμένους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς και όχι από εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης (ικανότατους, δεν αμφιβάλω, στο χώρο της γενικής εκπαίδευσης), οι οποίοι με ένα μεταπτυχιακό τίτλο αμφιβόλου ποιότητας αποφάσισαν να μεταπηδήσουν στο χώρο της ΕΑΕ λόγω της ασφυκτικής πίεσης που ασκεί στη ζωή όλων μας η οικονομική κρίση. Κατανοώ το σκεπτικό τους, αλλά η ΕΑΕ δημιουργήθηκε για να ανταποκριθεί η Πολιτεία στις ανάγκες των ΑμΕΑ και όχι για να απορροφηθούν οι αδιόριστοι της γενικής εκπαίδευσης. Πουθενά στον κόσμο όταν υπάρχουν απόφοιτοι σχολής που το βασικό τους πτυχίο τούς αναγνωρίζει επαγγελματικά δικαιώματα ως ειδικούς στο αντικείμενο των σπουδών τους δεν υποβιβάζονται έναντι αποφοίτων άλλων σχολών, επειδή οι τελευταίοι κατέχουν ένα ΣΥΝΑΦΕΣ μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή σεμινάριο ή προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να εξισώνετε τους αποφοίτους των τμημάτων ΕΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση ΑμΕΑ και τους συναδέλφους του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που σπουδάζουν 4 χρόνια και κάνουν πρακτική άσκηση 2 εξάμηνα σε δομές ΕΑΕ με εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ ή σεμινάρια ή προϋπηρεσία... Πώς θα ανταποκριθούν οι άνθρωποι αυτοί στις ποικίλες και πολλαπλές ειδικές ανάγκες των μαθητών ΑμΕΑ, αναρωτήθηκε κανείς;;;;;;;;
(Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της κατεύθυνσης έχουν κατοχυρωθεί από με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2:
«Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΕΑΕ). Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ».
Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παράλληλα έχει κύρια επαγγελματική ενασχόληση ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων
- την αξιολόγηση των παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και
- το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων.Το σχετικό χωρίο ανακτήθηκε από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής. Διαθέσιμο στο http://www.uom.gr/index.php?tmima=7&categorymenu=2
Αιτούμαι την ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ 71 στους πίνακες της ΕΑΕ και τον άμεσο διορισμό τους. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν ανάγκη από ικανούς, πλήρως εκπαιδευμένους και έμπειρους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ που θα υπηρετούν ως μόνιμοι στις θέσεις τους.
ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ Κύριε Υπουργέ, εμείς που επιλέξαμε να υπηρετήσουμε την ΕΑΕ, επειδή θέλουμε να προσφέρουμε τις γνώσεις μας και την κατάρτισή μας στις υπηρεσίες των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επιλέξαμε να εισαχθούμε στις Πανεπιστημιακές Σχολές που οδηγούν στην απόκτηση του βασικού πτυχίου ΕΑΕ. Προσωπικά, έχω εισαχθεί στο τμήμα ΕΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση ΑμΕΑ μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων με την πεποίθηση ότι μόνον η σχολή αυτή, όπως και το ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προσφέρουν την απαραίτητη εξειδικευμένη εκπαίδευση, επάρκεια και πρακτική άσκηση σε δομές ΕΑΕ, ώστε να είναι σε θέση ο απόφοιτος των τμημάτων αυτών να προσφέρει τις υπηρεσίες του στα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την ευαισθησία και τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που αρμόζουν για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών - και όχι μόνο - αναγκών τους. Οι άνθρωποι που χρήζουν ΕΑΕ έχουν ανάγκη από πλήρως εκπαιδευμένους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς και όχι από εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης (ικανότατους, δεν αμφιβάλω, στο χώρο της γενικής εκπαίδευσης), οι οποίοι με ένα μεταπτυχιακό τίτλο αμφιβόλου ποιότητας αποφάσισαν να μεταπηδήσουν στο χώρο της ΕΑΕ λόγω της ασφυκτικής πίεσης που ασκεί στη ζωή όλων μας η οικονομική κρίση. Κατανοώ το σκεπτικό τους, αλλά η ΕΑΕ δημιουργήθηκε για να ανταποκριθεί η Πολιτεία στις ανάγκες των ΑμΕΑ και όχι για να απορροφηθούν οι αδιόριστοι της γενικής εκπαίδευσης. Πουθενά στον κόσμο όταν υπάρχουν απόφοιτοι σχολής που το βασικό τους πτυχίο τούς αναγνωρίζει επαγγελματικά δικαιώματα ως ειδικούς στο αντικείμενο των σπουδών τους δεν υποβιβάζονται έναντι αποφοίτων άλλων σχολών, επειδή οι τελευταίοι κατέχουν ένα ΣΥΝΑΦΕΣ μεταπτυχιακό ή διδακτορικό ή σεμινάριο ή προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να εξισώνετε τους αποφοίτους των τμημάτων ΕΚΠ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση ΑμΕΑ και τους συναδέλφους του ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που σπουδάζουν 4 χρόνια και κάνουν πρακτική άσκηση 2 εξάμηνα σε δομές ΕΑΕ με εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ ή σεμινάρια ή προϋπηρεσία... Πώς θα ανταποκριθούν οι άνθρωποι αυτοί στις ποικίλες και πολλαπλές ειδικές ανάγκες των μαθητών ΑμΕΑ, αναρωτήθηκε κανείς;;;;;;;; (Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της κατεύθυνσης έχουν κατοχυρωθεί από με το Νόμο 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και τις σχετικές τροποποιήσεις του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24-5-2011), άρθρο 56 παρ 1 & 2: «Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει τα τυπικά προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό του συνιστώμενου κλάδου ΠΕ 71 (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΕΑΕ). Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ». Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παράλληλα έχει κύρια επαγγελματική ενασχόληση ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων - την αξιολόγηση των παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και - το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων.Το σχετικό χωρίο ανακτήθηκε από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής. Διαθέσιμο στο http://www.uom.gr/index.php?tmima=7&categorymenu=2 Αιτούμαι την ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ 71 στους πίνακες της ΕΑΕ και τον άμεσο διορισμό τους. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν ανάγκη από ικανούς, πλήρως εκπαιδευμένους και έμπειρους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ που θα υπηρετούν ως μόνιμοι στις θέσεις τους.