Αρχική Πρόγραμμα Υποστήριξης Πρωτοβουλιών για Νέους 2010 της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς2. ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝΣχόλιο του χρήστη Δέσποινα Χαραλάμπους | 23 Απριλίου 2010, 18:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνω την ενσωμάτωση της οπτικοακουστικής τεκμηρίωσης (ή λογοτεχνικής ή μέσω κόμιξ) στους σκοπούς και τους στόχους κάθε δράσης. Με απλά λόγια κάθε δραστηριότητα που θα πραγματοποιείται να καταγράφεται με μια κάμερα κατά την εξέλιξή της και το αποτέλεσμα, μια - ας πούμε 20λεπτη ως 40λεπτη- μονταρισμένη ταινία θα μπορεί να ανέβει στο YouTube και να προβληθεί από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση του ΥΠΕΠΘ. Ο στόχος είναι τριπλός: α) μια ‘ανήσυχη’ κάμερα δεν καταγράφει απλά, αποκαλύπτει αυτά που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, ενίοτε απομυθοποιεί κιόλας, και εντέλει προσφέρει διαφάνεια και ισότιμη πρόσβαση σε αυτούς που συμμετέχουν, έστω και περιστασιακά, β) η δημιουργία μιας ταινίας είναι από μόνη της μια παράλληλη πολιτιστική δραστηριότητα, εντάσσεται σε οποιαδήποτε θεματική κατηγορία και κυρίως έχει τις δικές της αισθητικές προκλήσεις – δεν αρκεί ν’ ανεβάσεις ένα βιντεάκι, πρέπει να είναι και ωραίο, σύγχρονο, αποκαλυπτικό, αιχμηρό, ενδιαφέρον και πάει λέγοντας - και γ) η προβολή της δουλειάς των νέων ανθρώπων μέσω τηλεόρασης ή internet, ας μην το υποτιμάμε, στις μέρες μας αποτελεί μια θεραπευτική διαδικασία για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνικοποίηση. Μπορεί να προστεθεί και ο στόχος της προβολής του προγράμματος, του Υπουργείου κλπ, αλλά αυτό είναι πραγματικά δευτερεύον. Ενδεικτικό κόστος βιντεοταινίας 2.000 (μικρή ερασιτεχνική) μέχρι 5.000 (πιο μεγάλη, με επαγγελματικό μοντάζ που μάλλον χρειάζεται για να είναι επιτυχημένη). Γενικά, οι σαφείς τεχνικές προδιαγραφές είναι απαραίτητες. Το ίδιο αποτέλεσμα, που προϋποθέτει όμως πιο ιδιαίτερα ταλέντα, μπορεί να προέλθη από τη δημιουργία ενός κόμιξ - χρονικού, ή μιας έκθεσης φωτογραφίας ή μιας σειράς διηγημάτων ή γιατί όχι και ενός μικρού θεατρικού (συνεχίζω να εννοώ για την τεκμηρίωση της οποιασδήποτε δράσης). Τέλος προτείνω μετά την έγκριση των προτάσεων κάθε περιόδου, ανάλογα με τα θέματά τους, να γίνονται ολιγοήμερα σεμινάρια από ειδικούς επιστήμονες ώστε να δίνεται μια επιπλέον βοήθεια στους νέους για να πετύχουν τους στόχους τους. Εναλλακτικά, να τους δίνεται η δυνατότητα μέσω της δημιουργίας ενός συμβουλευτικού δικτύου να έρχονται σε επαφή με τα κατάλληλα άτομα για σε βάθος ενημέρωση. Καλή επιτυχία.