Αρχική Πρόγραμμα Υποστήριξης Πρωτοβουλιών για Νέους 2010 της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς1. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣΣχόλιο του χρήστη G. GONTZOS | 23 Απριλίου 2010, 20:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αρμόδιοι της Πολιτείας πρώτα από όλα έπρεπε να θέτουν υπόψη των νέων και εν γένει των ενδιαφερομένων, την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση προβλέπει: ΑΡΘΡΟ 20 του Ν. 2074/1992 (περί Απλοποίησης διαδικασίας διαθέσεως σε φορείς των οικονομικών ενισχύσεων από πιστώσεις της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς) «Οι εγγεγραμμένες στον ετήσιο προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς πιστώσεις διατίθενται για τους σκοπούς και τα προγράμματά της μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και επιχορηγήσεις ή χρηματοδοτήσεις σε κάθε είδους και μορφής μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε αστικές εταιρίες του άρθρου 784 Α.Κ., σε κοινωνικές οργανώσεις, σε επαγγελματικά επιμελητήρια, σε συλλόγους, σωματεία και ιδρύματα που εκτελούν ή συμμετέχουν στην εκτέλεση προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της νεολαίας, καθώς και προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ο.Κ. (νυν Ε.Ε) και άλλους διεθνείς οργανισμούς. Το ύψος των οικονομικών αυτών ενισχύσεων στους ανωτέρω φορείς καθορίζεται με τις αποφάσεις επιχορήγησης, που εκδίδονται για το σκοπό αυτόν κάθε φορά από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή των υπό τούτου εξουσιοδοτημένων οργάνων καταργούμενης κάθε αντίθετης σχετικής διάταξης» Από τις ανωτέρω διατάξεις φαίνεται καθαρά ότι οι συντάκτες του λεγόμενου «Προγράμματος Υποστήριξης Πρωτοβουλιών για Νέους 2010 της ΓΓΝΓ», επανέρχονται σε πρακτικές του 2000 (βλ. ΕΠΥΠΝ) και εκτός των άλλων κάνουν επιλεκτική χρήση των ανωτέρω ισχυουσών διατάξεων του νόμου 2074/92 (άρθρο 20). Για παράδειγμα: 1. Ο νόμος (άρθρο 20, ν. 2074/92) δεν βάζει κριτήριο αποκλεισμού, εφόσον ο φορέας δεν έχει τουλάχιστον διετή λειτουργία, αφού αυτό προσκρούει στους κανόνες ίσης μεταχείρισης των νεοϊδρυθέντων φορέων (το κριτήριο αυτό θα μπορούσε να αποτελεί επιμέρους όρο στο στάδιο της βαθμολόγησης της εμπειρίας, όχι στοιχείο αποκλεισμού) 2. Ο νόμος δεν βάζει ηλικιακό περιορισμό των συμμετεχόντων φορέων, αλλά ορίζει σκοπούς και προγράμματα σε κάθε είδους και μορφής μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, σε αστικές εταιρίες του άρθρου 784 Α.Κ., σε κοινωνικές οργανώσεις, σε επαγγελματικά επιμελητήρια, σε συλλόγους, σωματεία και ιδρύματα (ο ηλικιακός προσδιορισμός των διοργανωτών θα μπορούσε να αποτελεί επιμέρους κριτήριο στο στάδιο της βαθμολόγησης των προτάσεων). Επιβεβαίωση των ανωτέρω αποτελεί και η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα υποβολής αίτησης – προτάσεων από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, κατά την παρ. [1] 3. Στην παράγραφο 1.2. της προτεινόμενης διαβούλευσης αναφέρεται ότι δεν επιχορηγούνται περιπτώσεις που όμως οι διατάξεις του ισχύοντος νόμου επιτρέπουν (π.χ. χαρακτηριστικές περιπτώσεις 1.2.α, 1.2.β). 4. Στην παράγραφο 1.3. της προτεινόμενης διαβούλευσης αναφέρεται ότι δεν επιχορηγούνται περιπτώσεις που όμως οι διατάξεις του ισχύοντος νόμου επιτρέπουν (π.χ. χαρακτηριστικές περιπτώσεις 1.3.α, 1.3.β, 1.3.δ, 1.3.ε). Ενδεχομένως βέβαια να απαιτείται αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, δηλαδή του άρθρου 20 του Ν. 2074/92, του Π.Δ. 274/89, του Ν. 3443/06, κλπ, δεδομένου άλλωστε ότι (μάλλον) δεν προβλέπεται και η απευθείας χρηματοδότηση των Τοπικών Συμβουλίων Νέων (βλ. διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3443/06) Η ως άνω επαναφερόμενη εξαγγελία είναι δημοσιονομικά πρόχειρη και επαναλαμβάνει τις ίδιες ατέλειες όπως και το 2000, με πελατειακά κριτήρια και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι εμφανισθείσες τότε παραλειτουργίες, αν και από 5.1.1994 η Πολιτεία (τότε Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης), έχει εγκρίνει συγκεκριμένο (κατ’ άρθρο) σχέδιο νομοθετικού πλαισίου που αναφερόταν στο «Σύστημα χρηματοδότησης των φορέων νεολαίας και οργανισμών παροχής υπηρεσιών για νέους» (Ενταγμένο σε γενικότερη μελέτη με αντικείμενο: ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ) – Έγγραφο υπ’ αριθ. πρωτ: ΔΙΑΔΠ/Α5/800/5.1.1994 του τότε Υπουργού Προεδρίας, κ. Α. Πεπονή, που προφανή συμφέροντα δεν άφησαν να υλοποιηθεί. Ερώτημα υπάρχει και σε ότι αφορά την αναγνώριση «άτυπων ομάδων νέων», ως δικαιούχων μέσω «σύμπραξης με άλλον φορέα της επιλογής τους, ο οποίος πρέπει να αποτελεί νομικό πρόσωπο», αφού η οποιαδήποτε δημόσια χρηματοδότηση δεν μπορεί να αφορά μη νομικό πρόσωπο, ενώ η προτεινόμενη λύση καταβολής της μέσω επιλεγμένου φορέα, συνιστά παρότρυνση για τεχνάσματα παράκαμψης του δημόσιου λογιστικού. Μέθοδοι που είναι αδιανόητο να προτείνονται από δημόσιες αρχές, αν και η ΓΓΝΓ έχει προϊστορία σε μεθόδους παράκαμψης του δημόσιου λογιστικού, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις Οικονομικών Επιθεωρητών, στη σελίδα 45 της υπ’ αριθ. 7372/8.12.2006 Πορισματικής τους Έκθεσης και αναφερόμενες αντικανονικές – μη σύννομες δαπάνες, που εντόπισε ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (περίπτωση που αναφέρεται σε ετήσια Έκθεση – βλ. σελ. 23334 του ΦΕΚ: 1706/Β/2005)