• Σχόλιο του χρήστη 'Ρούλα' | 2 Απριλίου 2017, 14:00

    Στις 15/3/2010, σε άρθρο του στα ΝΕΑ, ο εκπαιδευτικός ερευνητής Χ. Κάτσικας έγραφε: Παίρνοντας µια «νομοθετική πάσα» από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διάφοροι «ειδικοί», µε όχημα τη θέση τους στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, έχουν «στήσει», εδώ και 2 περίπου χρόνια, ένα ακριβοπληρωμένο εμπόριο ελπίδων µε ακροατήριο χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους που γίνονται αντικείμενο οικονομικής και προσωπικής εκμετάλλευσης στη πορεία διεκδίκησης μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο. Ουσιαστικά και τυπικά ο χώρος της Ειδικής Αγωγής και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών σε αυτόν τείνει να μετατραπεί σε επιχείρηση κερδοσκοπικών συμφερόντων και προσωπικής εκμετάλλευσης ενώ την ίδια στιγμή εκατοντάδες πτυχιούχοι από τα τμήματα Ειδικής Αγωγής των Ελληνικών Πανεπιστημίων μένουν αδιόριστοι. Μετά την ψήφιση του νόμου 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που προέβλεπε, φωτογραφικά, ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός στα σχολεία ειδικής αγωγής, ήταν απαραίτητο, ανάμεσα σε άλλα ένα Σεμινάριο 400 ωρών, άνοιξε ο ασκός του Αιόλου! Με δήλωσή της πριν από δυο μήνες (22/12/2009) η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου τόνισε ότι «θα καταργηθούν τα ακριβοπληρωμένα σεμινάρια των 400 ωρών ως προσόν διορισμού, που αποτελούν εμπαιγμό τόσο για την επιμόρφωση που παρέχουν, όσο και για τους κατόχους αναγνωρισμένων τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή». Η σωστή αυτή απόφαση της υφυπουργού Παιδείας ουσιαστικά αποτελούσε απάντηση στις καταγγελίες της εκπαιδευτικής κοινότητας για την απίστευτη εκμετάλλευση χιλιάδων άνεργων εκπαιδευτικών από διάφορους φορείς που ουσιαστικά «πουλούσαν» πολύ ακριβά µέσω σεμιναρίων την υπόσχεση πρόσληψης στο δημόσιο σχολείο. Τότε ήταν ο ν. 3699/2008 που έδωσε την πάσα γι’ αυτό το εμπόριο. Τώρα είναι η ψηφισθείσα τροπολογία και η προτεινόμενη Υ.Α. Κατά τη γνώμη μου, απαιτείται: - Να μην προσμετράται κανένα σεμινάριο και όσες επιπλέον προσλήψεις τυχόν χρειάζονται να γίνονται από τους πίνακες γενικής αγωγής. - Σε περίπτωση που αυτό δεν γίνει αποδεκτό, να μην αποτελούν προσόν ένταξης στον πίνακα αλλά μόνο να δίνουν 0,5 μόριο σε όσους εντάσσονται σε αυτόν με άλλο προσόν. - Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σταματήσει η μεταφορά της προϋπηρεσίας στους πίνακες γενικής αγωγής, όπως τεκμηριωμένα εδώ και καιρό έχει ζητήσει ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών. Ειδάλλως, προστίθεται ένα ακόμη επιχείρημα σε όσους διεκδικούν δικαστικά την αντιμετώπιση της προϋπηρεσίας συνολικά ως αναξιοκρατικώς αποκτηθείσας.