Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Πετρόπουλος | 26 Νοεμβρίου 2009, 00:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή κα Υπουργέ, Επιτρέψτε μου μία μικρή παρελθοντολογία. Η αλλαγή του συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών, με την κατάργηση της επετηρίδας, που έγινε επί ΠΑΣΟΚ, προκάλεσε τεράστια αναστάτωση στον εκπαιδευτικό κόσμο. Πρώτον, πληθώρα καθηγητών που βρισκόταν οριακά κοντά στο διορισμό του βρέθηκε ξαφνικά και κυριολεκτικά στο δρόμο, χωρίς να δοθεί κανένα μεταβατικό στάδιο, ανατρέποντας οικογενειακούς και ατομικούς προγραμματισμούς ετών. Δεύτερον, η αντικειμενική επετηρίδα ανατράπηκε με πληθώρα παραθυρικών διατάξεων, που είχαν αναδρομική ισχύ (το πλέον παράνομο), με συνέπεια να βολευτούν άπειροι ημέτεροι που είχαν πατέρα, μάνα, μπάρμπα, κουμπάρο και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς, παρακάμπτοντας τον «αντικειμενικό» ΑΣΕΠ, ο οποίος στην πορεία αποδείχθηκε διάτρητος στις έξωθεν παρεμβάσεις. Τώρα έρχεστε, με τον ενθουσιασμό και τη βιασύνη του νέου και ανατρεπτικού να ξαναθέσετε (πάλι το ΠΑΣΟΚ) όλους εμάς, που δεν είχαμε «κονέ» και πετραδάκι πετραδάκι μαζέψαμε τα μόρια που απαιτούνται για την αποκατάστασή μας, ξανά εκτός νυμφώνος. Δεύτερη φορά καταστροφή του οικογενειακού και επαγγελματικού μας μέλλοντος δεν είναι εύκολο να καταποθεί κα Υπουργέ. Στα σαράντα τρία μου χρόνια, με οικογένεια και ουσιαστικά μετέωρος επαγγελματικά, έχω τις ίσες προϋποθέσεις να ανταγωνιστώ σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ τους νέους και χωρίς υποχρεώσεις συναδέλφους μου; Προφανώς όχι. Αδυνατώ πλήρως να εγκαταλείψω τις οικογενειακές και επαγγελματικές μου υποχρεώσεις για να αφοσιωθώ στο διαβλητό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αυτό σημαίνει ότι είμαι ανίκανος να αποδώσω εντός αιθούσης; Αλήθεια, έχετε κάνει μία έρευνα να δείτε πόσοι από τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ είναι επιτυχημένοι καθηγητές στο σχολείο; Ως αποκατάσταση των αδικιών που υπέστημεν και ως απλοποίηση του χαοτικού συστήματος που εσείς δημιουργήσατε στο παρελθόν, προτείνω την ακόλουθη απλή λύση: 1) Τη δημιουργία δύο μόνο πινάκων. Στον πρώτο πίνακα θα ενταχθούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί με κριτήριο την παλαιότητα και στον δεύτερο με βάση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ. 2) Στον πρώτο πίνακα η κατάταξη, εφόσον υπάρχουν ίσης παλαιότητας υποψήφιοι, να υπάρχουν επιπλέον κριτήρια με βάση την προϋπηρεσία, την οικογενειακή κατάσταση (αλήθεια πως μπορεί κάποιος να πει σε έναν τρίτεκνο σαραντάρη, που δεν προλαβαίνει να δει τα παιδιά του καλά καλά, να δώσει τον εξουθενωτικό ΑΣΕΠ;), την υγεία κλπ. 3) Τα γραπτά των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ να είναι διαθέσιμα προς ανάγνωση στον οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο και να διατηρούνται επί μία διετία τουλάχιστον. Ειδάλλως η καχυποψία, που δεν είναι αβάσιμη καθώς είναι πολλά τα παραδείγματα άλωσης του θεσμού, θα οδηγήσει στην πλήρη απαξίωσή του (αν δεν έχει ήδη οδηγηθεί). Προσωπικά, θεωρώ σημαντικότερο τον έλεγχο της ψυχοπνευματικής επάρκειας του υποψηφίου εκπαιδευτικού και λιγότερο το γνωστικό του έλεγχο. Στο γνωστικό αντικείμενο εξεταστήκαμε και κριθήκαμε επαρκείς από τους καθηγητές μας στα πανεπιστήμια. Αλλιώς, ας καταργηθούν οι εξετάσεις και στα πανεπιστήμια, και ας εξεταζόμαστε μόνο από τους σοφούς εξεταστές του ΑΣΕΠ. 4) Οι προσλήψεις να γίνονται σε αναλογία 40% από τον πρώτο πίνακα και 60% από το δεύτερο. Είναι μία ελάχιστη αποκατάσταση των παλαιών αποφοίτων, που δεν είχαν το θείο τους λυκειάρχη ώστε να παίρνουν μόρια από ανυπόστατες ενισχυτικές και πρόσθετες διδασκαλίες. 5) Οι αποσπάσεις και οι μεταθέσεις να γίνονται μόνο και αυστηρά με κριτήρια οικογενειακά και υγείας. Δεν μπορώ να ανεχθώ γονείς με δύο και τρία παιδιά να τρέχουν στις άγονες γραμμές, και κακομαθημένα βυσματόπαιδα να τοποθετούνται στα αστικά κέντρα (ακόμα και στις Διευθύνσεις) παρέχοντας ανύπαρκτες υπηρεσίες. 6) Τακτικό έλεγχο της επαγγελματικής συνέπειας των καθηγητών στα σχολεία. Να σταματήσει αυτή η προκλητική ασυδοσία των μονίμων καθηγητών, καθώς επαφίεται στον πατριωτισμό τους η παρουσία τους, σώμα και πνεύμα, στο σχολείο. Κλείνω ευχόμενος να μη βρεθούμε ξανά οι παλαιοί ωρομίσθιοι καθηγητές, που έχουμε τρέξει άπειρα χιλιόμετρα, λαμβάνοντας μία τουλάχιστον αστεία αντιμισθία στην ενισχυτική (11ευρώ μικτά!!!), στον αέρα, ψάχνοντας σε προχωρημένη ηλικία καινούργιες διεξόδους για το αβέβαιο μέλλον μας. Μετά τιμής, Μιχάλης Πετρόπουλος Ταλαιπωρημένος ωρομίσθιος Φυσικός (και χωρίς μπάρμπα στην Κορώνη)