• Σχόλιο του χρήστη 'Μαριάννα' | 2 Απριλίου 2017, 16:26

    ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ!! Μια τροπολογία που βάζει τέλος στις αδικίες του συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή επιστρατεύει το υπουργείο Παιδείας, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει ανισότητες που χρονίζουν και εγείρουν ζήτημα αναξιοκρατίας. Η επίμαχη τροπολογία, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι αύριο το μεσημέρι, προβλέπει την έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία ουσιαστικά εξισώνεται το πτυχίο των αναπληρωτών των απόφοιτων του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής ( με κατεύθυνση την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΕ61-71), με τα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά εκπαιδευτικών γενικής αγωγής (ΠΕ60,5 και ΠΕ70,5). Αναφερόμενος στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται ο υπουργός Παιδείας τόνισε με νόημα: «Είχες, λοιπόν, άτομα που τελείωσαν παραπλήσιο τμήμα, έκαναν μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην ειδική αγωγή, είχαν επαγγελματική εμπειρία και αυτά τα άτομα στον κατάλογο ήταν κάτω από κάποιον που είχε πάρει πτυχίο από αυτά τα δύο τμήματα. Εμείς αυτό δεν το θεωρούμε δίκαιο, γιατί αποτελεί παραβίαση της αρχής της ισονομίας. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα! Είπαμε, λοιπόν, να ενισχύσουμε με μόρια τους συναδέλφους που έχουν πάρει πτυχίο από αυτά τα δύο τμήματα, ώστε να υπάρχει ένα κριτήριο ισονομίας» Ο κ. Γαβρόλγου διευκρίνισε, πάντως, ότι θα προσληφθούν όλοι: «Να σας πω και κάτι άλλο; Άδικα έχετε αυτήν τη διαμάχη και δημιουργήθηκε, εν πάση περιπτώσει, αυτή η αίσθηση και χθες εδώ στη Βουλή, όταν όλοι θα προσληφθούν ως αναπληρωτές. Διότι οι ανάγκες είναι τεράστιες. Πέρυσι κάναμε δέκα χιλιάδες προσλήψεις και φέτος θα κάνουμε τον ίδιο αριθμό. Επομένως, όλοι θα προσληφθούν. Ας προσληφθούν, όμως, επιτέλους με κριτήρια ισονομίας σ’ αυτήν τη χώρα». Όσον αφορά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ΠΕ61-71 το υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει: «Ειδικά για τους απόφοιτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με κατεύθυνση την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζεται το πτυχίο τους και αναγνωρίζει το ρόλο και τη συμβολή τους στη λειτουργία των δομών ΕΑΕ, όπως και των αναπληρωτών όλων των κλάδων και παράλληλα οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες για την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών». Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο «η ανωτέρω ρύθμιση έχει σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ειδικών εκπαιδευτικών των μαθητών, με στόχο την αξιοποίηση των γνώσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, εφόσον κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο πρόσληψης εκπαιδευτικών από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης». Η προτεινόμενη ρύθμιση σκοπεύει στη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ για τα επόμενα 2 σχολικά έτη. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει και δεν έρχεται σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης που αφορά την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση. Ικανοποίηση στους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Το ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ( ΠΣΑΕΠ) συνεδρίασε έκτακτα και με πλειοψηφία (5 υπέρ – 2 κατά) αποφάσισε τη στήριξη της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο καταρτισμού των πινάκων. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ειλικρινά σεβόμαστε το βασικό πτυχίο των συναδέλφων μας της ειδικής αγωγής, όπως και τα επαγγελματικά δικαιώματα που πηγάζουν από ένα βασικό πτυχίο. Θεωρούμε όμως την εκπαίδευση ενιαία και τον τομέα της ειδικής αγωγής ένα σημαντικότατο παρακλάδι της γενικής παιδείας και όχι ξεχωριστό κλάδο. Θεωρούμε ότι η πρόταξη του βασικού πτυχίου ήταν άδικη, όπως άδικη ήταν παλαιότερα η πρόταξη του μεταπτυχιακού, γι αυτό έχουμε ζητήσει επίσημα εδώ και μήνες τη θέσπιση ενός δικαιότερου τόπου κατάρτισης των πινάκων των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής είτε με απόλυτη ισοτιμία, είτε με λίγη παραπάνω μοριοδότηση του βασικού πτυχίου. Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι η πρόταση που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας εμπεριέχει το αίσθημα της δικαιοσύνης και της ίσης μεταχείρισης, ενώ διασφαλίζει την εργασία σε όσους εργάζονται, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι σήμερα όπου πετάγονταν σταδιακά στον καιάδα της ανεργίας εκπαιδευτικοί με επιπρόσθετα προσόντα στις δομές της ειδικής αγωγής και με πολλούς μήνες προϋπηρεσίας. Επίσης, χαιρετίζουμε την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να κάνει αποδεκτή την πρόταση που είχαμε καταθέσει επίσημα ως ΠΣΑΕΠ για κατάργηση της μοριοδότησης του βαθμού πτυχίου και προσμέτρηση του χρόνου κτήσης πτυχίου σε περίπτωση ισοβαθμίας. Επίσης, καθ' όπως φαίνεται το Υπουργείου Παιδείας κάνει αποδεκτή την πρόταση που είχαμε καταθέσει επίσημα ως ΠΣΑΕΠ στις 17/01/2017 σχετικά με την άρση του αποκλεισμού των εκπαιδευτών που εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες από τη δυνατότητα πρόσληψης ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης». Τι ίσχυε Στην κατάταξη προσλήψεων μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών Ειδικών Παιδαγωγών της χώρας, μέχρι την εξαιρετικά μεροληπτική και άδικη υπουργική απόφαση του 2014, η νομοθεσία που ίσχυε και συνεπώς ήξεραν ή όφειλαν να ξέρουν, φοιτητές και απόφοιτοι των σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Γενικής και Ειδικής), ως προς τα εργασιακά δικαιώματα, προέβλεπε πρόταξη των μεταπτυχιακών/διδακτορικών Ειδικών Παιδαγωγών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) και ακολουθούσαν οι Ειδικοί Παιδαγωγοί της συνθήκης 2(ΠΕ71-61). Τι ισχύει Με την Υπουργική Απόφαση του 2014, ανατράπηκε το εργασιακό πλαίσιο με το οποίο πορεύτηκαν όλοι επί χρόνια, και καθιερώθηκε η πρόταξη των εκπαιδευτικών της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61) έναντι των εκπαιδευτικών της συνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5). Η τωρινή κατάσταση Η Υ.Α. του 2014, που είναι σε ισχύ, πρακτικά, οδηγεί στον εκτοπισμόκαι τελικά τον αφανισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών τηςσυνθήκης 1(ΠΕ70,5-60,5) (τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μόνιμοι ΠΕ70,50-60,50 κατέχουν θέσεις Ειδικής σε όλες τις δομές) από την Ειδική Αγωγή, όπως ενδεχομένως θα συνέβαινε και με τους εκπαιδευτικούς της συνθήκης 2 (ΠΕ71-61), πριν από αυτήν. Τα νέα δεδομένα Η τροπολογία που προωθείται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία βάζει επιτέλους το πλαίσιο για να δοθεί ένα τέλος στον όρο πρόταξη, που μόνο συγκρούσεις έχει φέρει όλα αυτά τα χρόνια μεταξύ των ομάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στον χώρο και οφείλει να συνδυαστεί με ισότιμη και αξιοκρατική κατάταξη βάσει προϋπηρεσίας και κριτηρίων, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της χώρας