• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Π' | 26 Νοεμβρίου 2009, 00:30

    Συμβάλλοντας στο διάλογο , σας υποβάλω και εγώ την δική μου πρόταση . Α. ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ 1. Σαν εκπαιδευτικοί θα πρέπει πρώτοι εμείς να επιδιώκουμε την εφαρμογή της κοινωνικής δικαιοσύνης και ευαισθησίας . 2. Πολλοί διαξιφισμοί γύρω από τον Παιδαγωγικό τίτλο μεταξύ κατεχόντων και μη κατεχόντων , ( κυρίως στις λεγόμενες τεχνικές ειδικότητες ), όπου η παιδαγωγική επάρκεια δεν περιέχεται στο πρόγραμμα σπουδών .Το ίδιο όμως συμβαίνει και στις αποκαλούμενες καθηγητικές σχολές , αφού η παιδαγωγική επάρκεια δεν περιέχεται στο πρόγραμμα σπουδών τους . Αρέσει δεν αρέσει θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το 4 δεν είναι ίσο με το 5 . Τα προσόντα που δίνει ένας τίτλος από Τριτοβάθμια εκπαίδευση που απαιτεί π.χ 4 χρόνια για να αποκτηθεί , είναι διαφορετικά από τα προσόντα που δίνει ο ίδιος τίτλος και ένας ακόμη τίτλος που απαιτεί επιπλέον 1 χρόνο σπουδές στα παιδαγωγικά για να αποκτηθεί . Εννοώ βεβαίως τον επιπρόσθετο τίτλο από τα ΕΠΠΑΙΚ / ΑΣΠΑΙΤΕ ( πρώην ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ ) . Το ίδιο συμβαίνει με τα ΑΤΕΙ και την ΑΣΕΤΕΜ . Μπορεί η ισχύουσα Νομοθεσία να μη θεωρεί απαραίτητο για διορισμό τον παιδαγωγικό τίτλο , αλλά ορίζει πως σε κάθε περίπτωση προηγείται ο κατέχων αυτόν ( τον τίτλο ) . Μάλιστα μόλις ο ΑΣΕΤΕΜΙΤΖΗΣ συμπληρώσει 5 χρόνια υπηρεσία παίρνει και μπόνους 2 μισθολογικά κλιμάκια . Προηγείται στο διορισμό παίρνει και για τα χρόνια της σχολής 2 κλιμάκια ! 3. Και ο νέος πτυχιούχος έχει δικαίωμα σε αυτή τη ζωή όχι μόνο μέσα από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κάθε δύο χρόνια . Το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και στους παλιούς που πληρούν τις προϋποθέσεις , πριν πάνε γέροντες στα σχολεία . 4. Η ύπαρξη πολλών πινάκων ( άλλος για διορισμούς , άλλος για αναπληρωτές ,επί ένα εκεί , επί δύο αλλού ) , δημιουργεί προβλήματα . 5. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία υποψηφίων : με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνοι και τρίτεκνοι και απολυμένοι(;) από ιδιωτικά σχολεία και ….και …και 6. Οι διαρκείς αλλαγές από το 1997 έχουν κουράσει και το σοβαρότερο έχουν αποδιοργανώσει τον οικογενειακό προγραμματισμό , αφού συχνά πυκνά ανα-μεταρρυθμίζονται και μεταρρυθμίζονται με αποτέλεσμα να μπερδεύονται οι νικητές με τους ηττημένους. Αν ανατρέξουμε στους διατελέσαντες από τότε υπουργούς , οι μόνοι που κατάφεραν να επανεκλεγούν είναι οι κ.κ.κ Ευθυμίου , Ταλιαδούρος , Στυλιανίδης και Σπυλιωτόπουλος . Τι κοινό είχαν ;; 7. Με όποιο τρόπο και να καταργηθούν οι πίνακες , πάντα θα υπάρχουν χιλιάδες απόφοιτοι οι οποίοι μπορεί να μη γράφονται στους πίνακες του Παιδείας , όμως θα παραμένουν άνεργοι , θα ελπίζουν στο μέλλον και θα γράφονται σε πίνακες επαγγελματικών σωματείων . Λογικά θα συνεχίσουν να βγάζουν πτυχιούχους τα παραγωγικά τριτοβάθμια ιδρύματα ………….τυπικά και άτυπα . 8. Αν ο διαγωνισμός δεν καλύπτει τις ζητούμενες θέσεις τι θα γίνεται ; Θα επαναπροκηρύσσονται μετά από δύο χρόνια ; Έως τώρα οι θέσεις συμπληρώνονταν από τον ενιαίο πίνακα . 9. Το κάθε πλαίσιο θα πρέπει να συμβαδίζει – συνεχίζει τη Νομοθεσία και να μη παρασύρεται σε εξουσιαστικό δεδομένο . Β . ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Προσπαθώντας να συγκεριάσω όλα τα παραπάνω , προτείνω τα εξής : 1) Μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου πάνω από τη βάση απόλυσης π.χ βαθμός πτυχίου 5,4 μόρια 0,4 6,85 μόρια 1,85 κ.ο.κ 2) Μοριοδότηση του χρόνου κτήσης πτυχίου α) με διαίρεση του χρόνου κτήσης από το χρόνο δημιουργίας του πίνακα π.χ 2005 / 1982 = 1,012 2005 / 1992 = 1,007 2005 / 2002 = 1,001 μικρή μεν η διαφορά , αλλά μοριοδοτείται με κάποιο τρόπο ή με β) κτήση το 1975-1980 μόρια ν+6 1981-1985 ν+5 1986-1990 ν+4 1991-1995 ν+3 1996-2000 ν+2 2001-2005 ν+1 2006-2010 ν 3) Μοριοδότηση του παιδαγωγικού τίτλου με στάνταρ μόρια π.χ 8 , όσοι και οι μήνες φοίτησης ή με το βαθμό αφού έτσι και αλλιώς αποφοιτούν όλοι με βαθμό πάνω από 6,5 . 4) Σχετικά με τα παιδιά , επειδή όλων μας έχουν μπαμπά και μαμά ή μόνο μαμά 1 παιδί 1 μόριο 2 παιδιά 1+2 μόρια 3παιδιά1+3μόρια 4 παιδιά 1+4 μόρια 7 παιδιά 1+7 μόρια επιπλέον 1 μόριο αν πρόκειται για άγαμο γονιό 6) Προϋπηρεσία μόνο πραγματική ( επί 1 ) . 7) Μοριοδότηση του επιτυχόντα του ΑΣΕΠ ( που διατηρείται σε ποσόστωση Χ% ) εφάπαξ , ώστε ο ενδιαφερόμενος προαιρετικά να ξαναδίνει μόνο για να ανεβάσει τη βαθμολογία του . Έτσι ίσως ελαττωθούν οι υποψήφιοι και τελικά δίνουν μόνο οι νέοι που ψάχνουν την εμπειρία και βέβαια την τύχη τους . 8) Δημιουργία ενός μόνο πίνακα από όπου θα γίνονται όλες οι προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών όλων μα όλων των σχολείων όλων μα όλων των Υπουργείων με βάση όλα τα παραπάνω .Οι πίνακες αυτοί θα μπορούσαν να είναι και ανά Περιφερειακή διεύθυνση με επιλογή προτίμησης . 9) Μοριοδότηση του μεταπτυχιακού τίτλου δεν υπήρχε ποτέ γιατί επιβραβεύεται με 40 € το μήνα στο μισθό . 10) Οι διορισμένοι , προνομιακοί ή όχι , τοποθετούνται από το ίδιο ΠΥΣΔΕ ! Επομένως τα περί προσωποπαγών και έξτρα θέσεων με ΚΥΑ οικονομικών και παιδείας πάνε περίπατο . Το ΠΥΣΔΕ τοποθετεί πχ. Τον πολύτεκνο και εκείνος που ήρθε με μετάθεση μετά από 15 χρόνια παραμένει …διάθεση ( κάτι σαν ρεπατζής δηλαδή όπου χρειάζεται και όπου συμπληρώνει ωράριο ). 11) Μοριοδότηση ξένης γλώσσας ποτέ δεν υπήρξε αφού ο στόχος είναι η εκμάθηση της Ελληνικής . Άλλωστε υπάρχουν οι απαραίτητοι εκπ/κοί των ξένων γλωσσών . Ευχαριστώ για την υπομονή σας