• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΑ' | 2 Απριλίου 2017, 17:35

    ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΤΡΠΟΛΟΓΙΑΣ! ΜΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Υ.Α.! ΝΑΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ! ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ! Η τροπολογία της περασμένης Τετάρτης (29/3) μαζί με την τροπολογία του Αυγούστου (άρθρο 48, Ν.4415/2016) ήρθαν για να διαλύσουν την Ειδική αγωγή. Η προτεινόμενη Υ.Α. απαξιώνει πλήρως το βασικό πτυχίο εκπαιδευτικών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από αυτό. Όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΠΕ61-ΠΕ71 αλλά όλων των εκπαιδευτικών. Η παρούσα Υ.Α. αποτελεί προάγγελο για όσα επιδιώκεται να εφαρμοστούν και στη στελέχωση της Γενικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, οδηγεί σε τροχιά “λουκέτου” τα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής (αφού θα παράγουν πτυχία 5 μορίων, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα όπως κάθε άλλο πτυχίο), εμπαίζοντας φοιτητές και τους γονείς τους. Η προτεινόμενη Υ.Α. ενισχύει τη γνωστή “βιομηχανία προσόντων” στην “εκπαίδευση των εκπαιδευτικών” στην ΕΑΕ. Η προτεινόμενη Υ.Α. εξυπηρετεί “φωτογραφικά” μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευτικών (όχι κλάδο/ ειδικότητα), των συναδέλφων μας που: α) έκαναν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/ Σχολική Ψυχολογία και β) κατοχύρωσαν προϋπηρεσία πριν την απόφαση του ΙΕΠ για εφαρμογή αυστηρών κριτηρίων των μεταπτυχιακών (1482/11-3-2016). Τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας δήλωνε στην Βουλή στις 9/3/17 πως με την κατάσταση που παρατηρείται στα μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής «προκύπτουν θέματα εκτός ακαδημαϊκής ηθικής τάξης», στα πλαίσια της «παρανομίας» ενώ διευκρίνιζε πως «τα εξ’ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα, αν δε νομοθετηθούν πολύ αυστηρά, μπορεί να μας τινάξουν στον αέρα» ενώ παραδεχόταν πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει νομικό καθεστώς. Ο ίδιος μάλιστα μίλησε για «αδικία στους πίνακες Ειδικής Αγωγής» https://www.youtube.com/watch?v=vb-42LXlsfs. Για ποιο λόγο, λοιπόν, ο ίδιος ο Υπουργός έρχεται λίγες μέρες μετά να νομιμοποιήσει αυτά τα μεταπτυχιακά προγράμματα με την τροπολογία στις 29/3 και να τους προσφέρει απλόχερα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Πανεπιστημιακού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και του Παν/μιου Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, υποβαθμίζοντας το βασικό πτυχίο τους και αντικαθιστώντας το με μόρια (5); Σημειώνεται πως, το ίδιο το κράτος δημιούργησε αυτά τα δυο πανεπιστημιακά τμήματα και έχει ορίσει πως αυτά παράγουν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της χώρας (ΠΕ 71/61). Γιατί λοιπόν, λοιπόν , υποβαθμίζει το πτυχίο τους αντικαθιστώντας του με μόρια νομιμοποιώντας μεταπτυχιακά που ο ίδιος ο Υπουργός χαρακτηρίζει «παράνομα»; Αν το Υπουργείο Παιδείας ήθελε να εξισώσει τις διδακτορικές/ μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ με τον βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ, θέτοντας επιστημονικά επιχειρήματα, δεν χρειαζόταν καν να μπει στη λογική της διαφορετικής μοριοδότησης. Δεν θέλει όμως να κάνει αυτό. Δεν θέτει κανένα επιστημονικό επιχείρημα (“μεταπτυχιακό και βασικό πτυχίο είναι επιστημονικά ισάξια”) ή επιχείρημα σε σχέση με τα επαγγελματικά δικαιώματα (τα βασικά πτυχία όλων των εκπαιδευτικών θα παίρνουν πια μόρια, το μεταπτυχιακό ΕΑΕ θα μοριοδοτείται στους πίνακες γενικής αγωγής κ.λπ.). Η προτεινόμενη Υπουργική Απόφαση κάνει “εξυπηρέτηση” σε μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευτικών και τίποτα άλλο. Επιπλέον, η προτεινόμενη Υ.Α. απαξιώνει πλήρως τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς με αναπηρία ή εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία, μοριοδοτώντας την αναπηρία σαν να είναι προσόν που θα ανταγωνιστεί ένα σεμινάριο. Υποστηρίζω την ποσόστωση και την προτεραιότητα στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών με αναπηρία ή εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρία (με βάση το πτυχίο τους), για να έχουν το δικαίωμα και την επιλογή να εργάζονται στον τόπο κατοικίας και κοντά στο υποστηρικτικό τους σύστημα. Η προτεινόμενη Υ.Α. συνεχίζει τους πειραματισμούς και το καθεστώς “εξαίρεσης” για την ΕΑΕ παρά τα λεκτικά περιτυλίγματα περί “ισονομίας”, “ενιαίας εκπαίδευσης”, “μίας Παιδαγωγικής Επιστήμης” κ.ά. που ακούγονται και γράφονται κατά καιρούς. Βασικό μας αίτημα τόσα χρόνια ήταν να ισχύσει στη στελέχωση της ΕΑΕ (μεταθέσεις, αποσπάσεις, διορισμούς, προσλήψεις) ό,τι ισχύει και για τη στελέχωση της γενικής εκπαίδευσης. Όλα αυτά ανατρέπονται, όχι μόνο από την τωρινή τροπολογία και Υ.Α., αλλά κυρίως από το άρθρο 48 του Ν.4415/2016 (τροπολογία Αυγούστου), που δίνει μάλιστα δικαίωμα άμεσου διορισμού, απόσπασης ή συμπλήρωσης ωραρίου -σε δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης- συναδέλφων εκπαιδευτικών χωρίς καν σπουδές στην ΕΑΕ, πλήττοντας καίρια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ισονομία σημαίνει ότι οι όλοι εκπαιδευτικοί είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Άρα, είναι ίσοι ενώπιον της νομοθεσίας που αφορά στη Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Πού βρίσκεται, λοιπόν, η Ισονομία: - όταν ένας συνάδελφός μας δάσκαλος ή νηπιαγωγός ή καθηγητής που (καλώς) έχει μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΑΕ μοριοδοτείται για αυτό το μεταπτυχιακό μόνο για τη Στελέχωση της ΕΑΕ και όχι για τη Στελέχωση της Γενικής Αγωγής; Πρόκειται για το ίδιο φυσικό πρόσωπο με τον ίδιο τίτλο σπουδών. Αλήθεια σε πόσα μόρια αντιστοιχεί το βασικό πτυχίο στους πίνακες γενικής αγωγής; Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό προφανώς γιατί και πάλι η Ειδική αγωγή αποτελεί την εξαίρεση. Το καθεστώς μοριοδότησης των προσόντων επιχειρείται με αυτήν την Υ.Α. να εφαρμοστεί μόνο στους πίνακες αναπληρωτών ειδικής αγωγής, όταν σε όλους τους άλλους πίνακες εκπαιδευτικών το βασικό πτυχίο αποτελεί προϋπόθεση για ένταξη στον πίνακα. Για ποια ισονομία λοιπόν μιλάμε; - όταν ένας συνάδελφός μας δάσκαλος ή νηπιαγωγός με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή δεν μοριοδοτείται ούτε για το μεταπτυχιακό του στην Ειδική Αγωγή, ούτε για κάποιον άλλον μεταπτυχιακό του τίτλο στην Εκπαίδευση ή στην Παιδαγωγική; Ταυτόχρονα, κανένας τίτλος δεν του παρέχει το δικαίωμα να στελεχώσει τη Γενική Εκπαίδευση. - στη Γενική Εκπαίδευση οι πίνακες διοριστέων συγκροτούνται με βάση τον βασικό τίτλο σπουδών. Όμως, με τη ρύθμιση του Ν.4415/2016, άρθρο 48, στον πίνακα διοριστέων στην ΕΑΕ δικαίωμα –πλέον- άμεσου διορισμού διαθέτουν και οι συνάδελφοι χωρίς βασικό τίτλο σπουδών (με διδακτορικές/ μεταπτυχιακές σπουδές) ή χωρίς καν σπουδές στην ΕΑΕ (μόνο 5ετή προϋπηρεσία). Μάλιστα με διευκρινιστική εγκύκλιο για την εφαρμογή του άρθρου 48 (163629/ΓΔ4 – 4/10/2016), ορίζει πια ότι: “Η προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικού με ή χωρίς προσόντα στην ΕΑΕ πραγματοποιείται είτε με ολική διάθεση είτε για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου”, ανοίγοντας τον δρόμο για την κάλυψη των θέσεων δομών ΕΑΕ από εκπαιδευτικούς χωρίς κατάρτιση. Επιπλέον, προβλέπεται το εξής τραγικό: “Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο και στη σχολική μονάδα, που υπηρετούν, υπάρχουν εγκεκριμένα αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη μαθητών, δύναται να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο για την υποστήριξη αυτών, εφόσον δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός διδακτικών ωρών υποστήριξης των μαθητών, όπως προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ. Το σύνολο των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν κάθε μαθητή δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τους τέσσερις”. Δηλαδή, μέχρι και τέσσερις εκπαιδευτικοί χωρίς κατάρτιση να υποστηρίξουν τον μαθητή που περιμένει Παράλληλη Στήριξη!! Πρόκειται για παιδαγωγικό έγκλημα! Αν αναλογιστούμε πως πολύ συχνά λαμβάνουν παράλληλη στήριξη μαθητές με Διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού, οι οποίοι έχουν ανάγκη από αίσθημα ρουτίνας και σταθερότητας, είναι έγκλημα η «υποστήριξη» των μαθητών από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς, πόσο μάλλον από 4 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς χωρίς κατάρτιση. είτε με κατάρτιση είτε χωρίς. Υπάρχουν ποικίλα ερευνητικά δεδομένα δημοσιευμένα σε εγκεκριμένα επιστημονικά περιοδικά παγκοσμίως που τονίζουν το αίσθημα ρουτίνας και σταθερότητας που χρειάζονται οι μαθητές με ΔΑΦ. Το Υπουργείο ως Υπουργείο Παιδείας οφείλει να στηρίζει τις αποφάσεις του σε ερευνητικά δεδομένα. Που στηρίχτηκε αλήθεια το Υπουργείο για να πάρει την απόφαση αυτή; Πουθενά! Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια έρευνα που να υποστηρίζει πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη κατάρτιση για να εκπαιδεύσεις παιδιά με αναπηρίες, ούτε μια έρευνα που να υποστηρίζει πως τα παιδιά με ΔΑΦ δεν έχουν ανάγκη από ρουτίνα και από συγκεκριμένες μεθόδους και πρακτικές, οι οποίες δεν είναι γνωστές σε εκπαιδευτικούς χωρίς κατάρτιση. Και όταν λέω για κατάρτιση δεν εννοώ αστείες επιμορφώσεις των 2 ημερών ή έστω και ετήσιες, όταν υπάρχουν σχολές 4ετούς φοίτησης που εξειδικεύονται σε αυτές και στην Ειδική Αγωγή γενικότερα. Αν το Υπουργείο δε μεριμνά για την ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά μόνο για την Οικονομία της, τότε να μετονομαστεί σε Υπουργείο Οικονομίας. -Παράλληλα με την υποχρέωση των μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής σε συμπλήρωση ωραρίου σε θέσεις Παράλληλης στήριξης ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή όλων των αναπληρωτών σε ωρομισθίους ή μειωμένου ωραρίου, καθώς οι ώρες που απομένουν θα είναι ελάχιστες, όπως να αναφέρεται και στο άρθρο 1, της Υ.Α. . - κάθε απόφοιτος παιδαγωγικού τμήματος (δημοτικής εκπαίδευσης, προσχολικής ηλικίας) ή καθηγητικής σχολής εντάσσεται σε έναν πίνακα αναπληρωτών που συγκροτείται με βάση το πτυχίο, την επιτυχία στον ΑΣΕΠ και την προϋπηρεσία. Αυτό δεν ισχύει, όμως, για τον απόφοιτο των τμημάτων ειδικής αγωγής. Για μια ακόμη φορά τονίζω ότι τα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν κριτήριο για τον τρόπο πρόσληψης - διορισμού στην εκπαίδευση. Για τους κλάδους που υπάρχει βασικός τίτλος σπουδών, οι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών θα πρέπει να γίνονται με βάση όσα ισχύουν για τη γενική εκπαίδευση, με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία. Ζητώ: α) Την απόσυρση του άρθρου 48, Ν.4415/2016. β) Την απόσυρση της τροπολογίας που ψηφίστηκε στις 29/3/2017 γ) Τη μη έκδοση της προτεινόμενης Υπουργικής Απόφασης δ) Μαζικούς Διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση