• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑΝΝΑ Δ.' | 2 Απριλίου 2017, 17:40

    Η προτεινόμενη Υ.Α. απαξιώνει πλήρως το βασικό πτυχίο εκπαιδευτικών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από αυτό.Oδηγεί σε τροχιά “λουκέτου” τα δύο Πανεπιστημιακά Τμήματα Ειδικής Αγωγής (αφού θα παράγουν πτυχία 5 μορίων), εμπαίζοντας φοιτητές και γονείς φοιτητών. Καταστρατηγεί την ισονομία, όσον αφορά τη στελέχωση της δημόσιας εκπαίδευσης, "παρακάμπτοντας" αναίτια το βασικό πτυχίο - που σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αποτελεί στη χώρα μας το πρώτο κριτήριο για διορισμό, αφού με τη ρύθμιση του Ν.4415/2016, άρθρο 48, στον πίνακα διοριστέων στην ΕΑΕ δικαίωμα –πλέον- άμεσου διορισμού διαθέτουν και οι συνάδελφοι χωρίς βασικό τίτλο σπουδών (με διδακτορικές/ μεταπτυχιακές σπουδές) ή χωρίς καν σπουδές στην ΕΑΕ (μόνο 5ετή προϋπηρεσία). Γιατί όμως αυτό συμβαίνει μόνο με τους αποφοίτους των δύο τμημάτων ειδικής αγωγής από τη στιγμή που κάθε απόφοιτος παιδαγωγικού τμήματος (δημοτικής εκπαίδευσης, προσχολικής ηλικίας) ή καθηγητικής σχολής εντάσσεται σε έναν πίνακα αναπληρωτών που συγκροτείται με βάση το πτυχίο, την επιτυχία στον ΑΣΕΠ και την προϋπηρεσία; Από τη στιγμή που στην Ελλάδα υπάρχουν αμιγώς τμήματα ειδικής αγωγής, η στελέχωση των δομών πρέπει να γίνεται ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ από τους αποφοίτους των τμημάτων αυτών που έχουν πολύχρονη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση. Αλλιώς ας καταργηθούν. Οι μεταπτυχιακές- ακόμα και οι διδακτορικές- σπουδές αποτελούν ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ 'Η ΕΡΕΥΝΑ (σε διδακτορική διατριβή) ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ. Πώς μπορούν οι κάτοχοι τέτοιων τίτλων (ιδίως τίτλων μονοετούς κατάρτισης από το εξωτερικό) να ανταποκριθούν στις διαφορετικές περιπτώσεις ειδικής εκπαίδευσης; Είναι σε θέση να χειριστούν εξαιρετικά δύσκολες περιπτώσεις ιδιαίτερα σε ειδικά σχολεία; Ακόμα και όσοι ισχυρίζονται ότι έχουν πολύχρονη προϋπηρεσία έχουν την απαιτούμενη γνώση και ικανότητα απέναντι σε καταστάσεις που απαιτούν ευαίσθητο χειρισμό; Έχουν αποκτήσει γενικές γνώσεις, χωρίς εμβάθυνση και φυσικά στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς την απαιτούμενη πρακτική άσκηση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί που πλήττονται είναι τα ίδια τα παιδιά που έχουν ανάγκη από έναν άρτια καταρτισμένο εκπαιδευτικό. Πραγματικά πρόκειται για μια τροπολογία που διχάζει τον κλάδο των εκπαιδευτικών, ενώ δεν θα έπρεπε. Η ειδική αγωγή δεν είναι γενική αγωγή κ. Υπουργέ. Ο κάθε μαθητής χρειάζεται μια εξατομικευμένη παρέμβαση, βασισμένη στις ανάγκες του. Γιατί ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός και περιμένει από μάς να του το αναγνωρίσουμε αυτό. Με την απόφασή σας αυτή θεωρώ ότι του στερείτε αυτό το δικαίωμα. Ας πρυτανεύσει , λοιπόν, η λογική ακόμα και αυτή τη στιγμή με την απόσυρση αυτής της τροπολογίας. Ας επανέλθουμε στο προηγούμενο καθεστώς της πρόταξης των πτυχιούχων ειδικών εκπαιδευτικών μέχρι να ευδοκιμήσουν οι συνθήκες στη χώρα μας για να γίνουν μόνιμοι διορισμοί των ΠΕ61 και ΠΕ71 και να σταθεροποιηθεί αυτός ο πολύπαθος χώρος. Δεν κάνουμε όλοι για όλα κ. Υπουργέ. Ούτε η ειδική αγωγή είναι χώρος πειραματισμών. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί γενικής αγωγής είναι απαραίτητοι και το έργο τους δεν αμφισβητείται. Αλλά δεν γινονται ειδικοί παιδαγωγοι με ένα διδακτορικό, ένα μεταπτυχιακό, ένα σεμινάριο, 2-3 χρόνια προϋπηρεσίας. Χρειάζονται πολλά περισσότερα...