Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;Σχόλιο του χρήστη Τερέζα Γιακουμάτου | 10 Ιουνίου 2010, 12:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρούμε ότι το μοντέλο του Κεντρικού ελέγχου και σχεδιασμού όλων των εκπαιδευτικών δράσεων έχει φθάσει στα όρια του από τη στιγμή που ωρίμασαν και οι τεχνολογίες του Web 2.0 (Κοινότητες, Ιστολόγια, Wikis…..). Προτείνουμε τη δημιουργία μόνιμων βιώσιμων υποδομών σε κάθε νομό της χώρας οι οποίες να υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές και ιδιαίτερα τις καινοτόμες δράσεις. Η αποσπασματική λειτουργία των προγραμμάτων δεν αποδίδει καθώς ειδικά στις ΤΠΕ απαιτείται διαρκής επικαιροποίηση των γνώσεων. Προτείνουμε να ιδρυθεί ένα «Κέντρο Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» σε κάθε νομό. Για την ακρίβεια έχουν ήδη θεσμοθετηθεί τα Περιφερειακά Κέντρα Στήριξης και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.ΚΕ.ΣΕΣ) με το άρθρο 9 του Νόμου 2525/97 αλλά για πολλά χρόνια παραμένουν μόνο στα χαρτιά. Αυτό το Κέντρο θα αποτελεί τον πυρήνα για την εκπαίδευση, την επιμόρφωση και τη δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του νομού που θα στελεχώνεται από το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο σήμερα ασχολείται με αυτό το έργο αλλά «στεγάζεται» κάτω από τις Διοικητικές Υπηρεσίες (Δ.Δ.Ε., Δ.Π.Ε., Περιφερειακές Διευθύνσεις). Πιο συγκεκριμένα θα υποστηρίζει και θα συντονίζει όλες τις δραστηριότητες της εκπαιδευτικής κοινότητας (ένταξη των ΤΠΕ στο σχολείο, σχολικές βιβλιοθήκες εμπλουτισμένες και με ψηφιακό υλικό, περιβαλλοντική αγωγή, αγωγή υγείας, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες μαθητών και εκπαιδευτικών) Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Με αυτή τη δομή θα δημιουργηθεί ένας πυρήνας εκπαιδευτικών οι οποίοι θα μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν όχι μόνο δράσεις του ΥΠΕΠΘ αλλά και δράσεις που εξυπηρετούν τις τοπικές εκπαιδευτικές κοινότητες και θα στοχεύει στην, όσο γίνεται πιο καλή προετοιμασία και στη συνέχεια στήριξη του εκπαιδευτικού στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Μόνο έτσι θα υπάρχει προστιθέμενη αξία στις τοπικές εκπαιδευτικές υποδομές και οι «καλές πρακτικές» θα επιβιώνουν και θα διαχέονται μέσα από τις υπηρεσίες του Web 2.0. Προτείνεται επίσης: 1)Η σχεδίαση και υλοποίηση της «Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης και Υποστήριξης των Εκπαιδευτικών» στη διδακτική αξιοποίηση των ΤΠΕ, ανά ειδικότητα με ένα μικτό μοντέλο εξ αποστάσεως και δια ζώσης εκπαίδευσης. Εκτιμούμε ότι η επιλογή αυτού του μοντέλου επιμόρφωσης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί τα λογισμικά και το διαδίκτυο στην καθημερινή τους σχολική πρακτική. 2) Η δημιουργία μητρώου επιμορφωτών, ήδη υπάρχει ένα μητρώο επιμορφωτών Β΄επιπέδου που καλό θα ήταν να αξιοποιηθεί για να μην έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις. Σε τακτά διαστήματα να γίνεται πρόσκληση με συγκεκριμένα κριτήρια εγραφής σε αυτό και να είναι υποχρεωτική η απασχόληση των επιμορφωτών αυτών στα προγράμματα. 3)Η δημιουργία και λειτουργία υποδομών τηλεεκπαίδευσης για τις απομακρυσμένες περιοχές