Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη PANAGIOTIS | 26 Νοεμβρίου 2009, 00:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συνάδελφοι - Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Εδώ και 20 χρόνια γίνονται πάρα πολλές αποσπάσεις σε γραφεία και σχολεία. Ο λόγος, απλούστατος κατά τη γνώμη μου: ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΤΣΙ ΨΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ. ΕΤΣΙ, ΜΕΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΜΕ ΨΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΑ. ΚΑΤΟΠΙΝ, ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΑΛΙ ΜΕ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΨΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΤΡΑΒΑΝΕ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ). Έτσι, ο κλάδος των εκπαιδευτικών παραμένει δέσμιος της κομματοκρατίας και του ρουσφετιού. Επιπλέον, εμφανίζεται το τραγικό φαινόμενο , αλλού να περισσεύουν εκπαιδευτικοί, και αλλού να υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις. Είναι φανερό, ότι δεν πάει άλλο με αυτό το σύστημα αποπσάσεων-μεταθέσεων-διορισμών. Είμαι ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν φέτος σε φορέα. Ο μοναδικός λόγος για τον οποίο ζήτησα απόσπαση, ήταν ο νόμος 2986 του 2002 ( νομίζω ότι ψηφίστηκε επί υπουργίας κ. Ευθυμίου), σύμφωνα με το άρθρο 9 του οποίου, οι αποσπασμένοι στην ΚΥ του ΥΠΕΠΘ, στον ΟΕΕΚ, στο Παιδαγωγικό ινστιτούτο και στα γραφεία και τις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, μοριοδοτούνται με τα μόρια της οργανικής τους θέσης. Εάν δεν υπήρχε αυτό το κίνητρο, είναι ξεκάθαρο για μένα ότι δεν θα ενδιαφερόμουν να πάω στο Υπεπθ, για οποιονδήποτε λόγο ( αγαπώ την τάξη και την καθυμερινή επικοινωνία με τα παιδιά. Η τάξη μου λείπει πολύ). Εδώ κυρία Υπουργέ, βρίσκω την ευκαιρία να σας απευθύνω ένα ερώτημα: Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών το γεγονός ότι το 2002 ψηφίστηκε αυτός ο νόμος? Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών, το γεγονός ότι η πολιτεία έχει επιλέξει να καλύπτει τις διοικητικές ανάγκες της εκπαίδευσης με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, και όχι με διοικητικούς Υπαλλήλους? Τις ερωτήσεις αυτές, σας τις απευθύνω γιατί όλες αυτές τις ημέρες που διάφοροι δημοσιογράφοι διασύρουν τους εκπαιδευτικούς που έχουν νόμιμα αποσπαστεί και καλύπτουν διοικητικές ανάγκες, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΕΝ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΡΗΜΗΝ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ( Πολλούς από τους οποίους μάλιστα, τους έχουν ψηφίσει και κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ). Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ: Να καταργηθούν τώρα όλες οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικούς φορείς του ΥΠΕΠΘ ( ΕΝΝΟΩ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΕΕΚ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ). Οι διοικητικές ανάγκες, να καλυφθούν με υπαλλήλους άλλων υπουργείων ή ΔΕΚΟ. Αυτό, θα έχει βέβαια ως συνέπεια την μεγάλη μείωση των μεταθέσεων και των διορισμών, για αρκετά μεγάλο διάστημα Όμως, τουλάχιστον δεν θα γίνονται αδικίες ( γιατί λογικό είναι να αισθάνεται αδικημένος ο συνάδελφος που είναι σε απομακρυσμένη περιοχή, όταν ο αποσπασμένος του ΟΕΕΚ ή της διεύθυνσης ή του ΥΠΕΠΘ παίρνει τα ίδια μόρια με αυτόν). ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΣΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ Ο λόγος, είναι ο νόμος 2986 του 2002. Προσωπικά,αναρωτιέμαι γιατί ισχύει αυτό. Υποθέτω, ότι δόθηκε ως κίνητρο για να πάνε εκπαιδευτικοί , μια και χωρίς κίνητρο ελάχιστοι είναι αυτοί που θα πήγαιναν ( μάλλον). Γιατί το λέω αυτό: Για 3 λόγους: 1) Οκτάωρο ( συγκρίνω με σχολείο- και αυτό είναι ένα άλλο θέμα που πρέπει να ρυθμιστεί κυρία Υπουργέ! Δεν πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτικός που επισκέπτεται το σχολείο μόνο τις ώρες που έχει μάθημα. Θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστος χρόνος παραμονής και ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ!) 2) Διακοπές Χριστουγέννων- Πάσχα-Καλοκαιριού 3) Η φύση της δουλειάς είναι πολύ βαρετή συγκρινόμενη με την ζωντάνια της τάξης. Γι' αυτό και πρότεινα παραπάνω να καλύπτονται οι διοικητικές ανάγκες της παιδείας με διοικητικούς υπαλλήλους μόνον ( ΑΛΛΩΣΤΕ, ΑΝ ΣΤΕΛΕΧΩΘΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΜΟΝΟΝ, ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΛΙΓΑΚΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ). Σε ότι με αφορά, γνωρίζοντας τον εντελώς προσωρινό χαρακτήρα της απόσπασης που πήρα, "έχω έτοιμη την βαλιτσούλα μου " από την 1 Ιουλίου που αποσπάστηκα. Είμαι έτοιμος να επιστρέψω από τη στιγμή που ήρθα, γνωρίζοντας ότι αυτό που προηγείται είναι το να υλοποιούνται οι πολιτικές που στοχεύουν στην βελτίωση της εκπαίδευσης της χώρας ( και όχι το προσωπικό συμφέρον μου). Εδώ θα ήθελα να σας πω κυρία Υπουργέ, ότι κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να εφαρμόσετε άμεσα αυτά που θεωρείται ότι πρέπει να εφαρμόσετε σε ότι αφορά αυτό το θέμα. Εάν για παράδειγμα κρίνετε ότι κάποιοι από εμάς που για φέτος αποσπαστήκαμε στο ΥΠΕΠΘ ( ή και αλλού σε φορείς) περισσεύουμε εκεί, θα πρέπει να μας στείλετε άμεσα πίσω στην οργανική μας θέση. Να είστε σίγουρη, ότι παρ' όλο που μπορεί να μην μας βολεύει ( μια και αναμέναμε ότι δεν θα μετακομίζαμε στη μέση του χρόνου), ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ που απαιτείται, για να αποδεχθούμε αποφάσεις σας που στοχεύουν στο να διορθωθούν χρόνιες παθογένειες του συστήματος ( και όταν λέω να αποδεχθούμε, εννοώ την ηθική αποδοχή των ενεργειών σας, μια και υπηρεσιακώς, έχουμε καθήκον και υποχρέωση να πάμε όπου μας στέλνει η υπηρεσία μας). Συνεπώς: Προχωρείστε μπροστά, προσπαθήστε να βελτιώσετε τα πράγματα, και να είστε σίγουρη ότι η κοινωνία και οι εκπαιδευτικοί θα σας ανταμείψουν με την στάση τους. Μην καθυστερείτε, και -κυρίως- μην αφήνετε τους εκπαιδευτικούς να απαξιώνονται ( είτε είναι αποσπασμένοι είτε όχι), στον βωμό της τηλεθέασης και των επικοινωνιακών χειρισμών που ορισμένοι κάνουν.