Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;Σχόλιο του χρήστη Χριστίνα | 12 Ιουνίου 2010, 17:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρχικά, ευχαριστώ που επιτέλους μου δίνεται η ευκαιρία να διατυπώσω την προσωπική μου θέση. Οι εκπαιδευτικοί χρειαζόμαστε επιμόρφωση και δεν κρύβω ότι στο νησί που υπηρετώ κάθε φορά που υπάρχει κάποιο πρόγραμμα σπεύδουμε για να το παρακολουθήσουμε. Τα νησιά βέβαια εξαιρούνται πολλές φορές από επιμορφωτικά προγράμματα ακριβώς λόγω της πολυνησίας αλλά καλό θα ήταν αυτό να πάψει να συμβαίνει γιατί καλώς ή κακώς υπηρετούμε και εδώ εκπαιδευτικοί. Τώρα σε ό,τι αφορά την ερώτηση έχω να πω ότι, κατά τη γνώμη μου, η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης είναι αυτή που μπορεί να συνδυάσει μια σειρά από νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με σύγχρονη εκπαιδευτική μεθοδολογία. Αναλυτικότερα, θα ήθελα ένα μεικτό πρόγραμμα που θα έχει τόσο δια ζώσης μαθήματα, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο εφαρμογής του, όσο και εξ' αποστάσεως(καταλαβαίνω ότι τώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε είναι δύσκολο να καλυφθούν τόσα έξοδα) μέσω μιας πολύ καλά οργανωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου θα ενημερωνόμαστε, θα ανταλλάσσουμε απόψεις και τελικά θα συνδιαμορφώνουμε. Θεωρώ απαραίτητο να αναφέρω ότι προϋπόθεσή για τα παραπάνω είναι η επιλογή των επιμορφωτών. Ειλικρινά, πρέπει τα κριτήρια επιλογής τους να είναι ιδιαίτερα αυστηρά γιατί τις περισσότερες φορές επιλέγονται άτομα που ναι μεν κατέχουν ιεραρχικά ανώτερες θέσεις αλλά επί της ουσίας παρουσιάζουν τα ίδια ppt ,με υλικό που αντιγράφουν από σελίδες βιβλίων που μπορούμε εύκολα να προμηθευτούμε και μόνοι/ες μας και επίσης χρησιμοποιούν στείρες παιδαγωγικές μεθόδους όπως είναι η καθ' έδρα διδασκαλία. Χρειαζόμαστε βιωματικά σεμινάρια που θα δώσουν ενεργητικό ρόλο στη μάθηση και όχι τον δάσκαλο του 1960 που θεωρούσε ότι η απλή παράθεση ιδεών, μεθόδων και επιστημονικής γνώσης είναι αρκετή!!!Επίσης, χρειάζομαι να ξέρω αν η αξιολόγηση που θα ακολουθήσει από τους επιμορφούμενους προς όλο το πρόγραμμα θα έχει πραγματικό νόημα και περιεχόμενο ή όχι και αν τελικά οι παρατηρήσεις θα έχουν τον αντίκτυπο που επιθυμούμε να έχουμε όταν τις γράφουμε... Τέλος, καλό θα ήταν αυτά τα σεμινάρια να έχουν κίνητρα παρακολούθησης. Με λίγα λόγια καλό θα ήταν αν μπορούσαν να εξασφαλιστούν τα όσα προαναφέρθηκαν ως προς τους επιμορφωτές, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία της επιμόρφωσης και να δοθεί και ένα κίνητρο στους εκπαιδευτικούς π.χ. μοριοδοτικό είτε για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς είτε από τους εκπαιδευτικούς προς τους εκπαιδευτές τους. Ευχαριστώ πολύ