Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;Σχόλιο του χρήστη Κώστας | 14 Ιουνίου 2010, 16:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κ. Υπουργέ, όπως αντιλαμβάνεστε από την πληθώρα των μηνυμάτων, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί διατυπώνουν απογοήτευση και ζητούν καλύτερες μεθόδους επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης. Κατ' αρχάς, οι φοιτητές που αποφοιτούν από την Φιλοσοφική Σχολή, και θέλουν να αφοσιωθούν στην εκπαίδευση, ή παιδαγωγικό τμήμα ή έχουν αποκτήσει επάρκεια διδασκαλίας ξένης γλώσσας, δεν έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρία πρακτική στη διδασκαλία π.χ. ξένης γλώσσας ή ελληνικής γλώσσας ή άλλου εκπαιδευτικού επιστημονικού πεδίου. Πηγαίνουν από φροντιστήριο σε φροντιστήριο για να βρουν μια θέση εργασίας και η στερεότυπη ερώτηση που τους γίνεται είναι αν έχουν πρότερη εμπειρία διδασκαλίας σε ΤΑΞΗ!! Σε αυτό φταίνε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες φροντισηρίων ή ιδιωτικών σχολείων που δεν δίνουν την ευκαιρία στους νέους φιλολόγους ή καθηγητές να αποδείξουν την αξία τους, ή έστω να δοκιμαστούν σε επίπεδο τάξης, και κατά δεύτερο λόγο το ίδιο το Υπουργείο. Φταίει γιατί με τις αναποτελεσματικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ, που μόνο την παπαγαλία και τη στείρα απομνημόνευση εξυπηρετούν, όπως και τις ιδιωτικές σχολές προετοιμασίας για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις λεγόμενες εξετάσεις ένταξης στην επίσημη δημόσια εκπαιδευτική διαδικασία. Αντί το Υπουργείο να υποσστηρίζει μια διαδικασία που μόνο άκρατο ανταγωνισμό προωθεί μεταξύ των εκπαιδευτικών, και σπατάλη ιδιωτικών και δημόσιων πόρων επιφέρει, καλό είναι να κοιτάξει το παράδειγμα ξένων κρατών όπως της Γαλλίας που μεγάλη παράδοση έχει στην παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει να αναστηθεί και να λειτουργήσει σωστά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το οποίο να αποκτήσει το κύρος Σχολής υπό την εποπτεία του Υποργείου Παισείας, και μετά την αποφοίτηση δασκάλων ή καθηγητών που θα ήθελαν να ασχοληθούν αποκλειστικά με την εκπαίδευση να εισάγονται όλοι σε αυτήν. Αφού παρακολουθήσουν δύο έτη και περάσουν από εξετάσεις γραπτές, εξετάσεις προσομοίωσης σε τάξεις υπό την καθοδήγηση καταρτισμένων επιστημόνων στις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, γιατί σε μια τάξη έχουμε πολλές διάφορες προσωπικότητες και πρόσωπα από διαφορετικούς πολιτισμούς πια (μετανάστες), να εισάγονται οι πολύ καλοί κατευθείαν στα δημόσια σχολεία. Έτσι, θα αποκτήσουμε δασκάλους και καθηγητές ικανούς να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Άλλο ένα θέμα που αναφέρθηκε παραπάνω είναι και τα "ψευτοσεμινάρια" τα οποία κάνουν κάποιοι ότι τα παρακολουθούν, αλλά επί το πλείστον απουσιάζουν από αυτά. Απαιτείται έλεγχος κατά την προσέλευση των ατόμων που έχουν δηλώσει παρακολούθηση σε αυτά, γιατί κοστίζουν αρκετά στο ταμείο του Υπουργείου, και στο τέλος εξέταση των συμμετεχόντων με την μορφή ερωτημάτων - απαντήσεων Multiple choice προκειμένου να διαπιστώσει το Υπουργείο αν πράγματι τα παρακολούθησαν, πόσοι ένιωσαν ότι τους πρόσφεραν κάτι, και για να πάρουν το πιστοποιητικό παρακολούθησης, και όχι ένα τυπικό άνευ ουσίας έγγραφο, Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.