Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών4. Τι άλλο θα θέλατε να προσθέσετε σχετικά με το επιμορφωτικό πρόγραμμα;Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Mοίρας | 16 Ιουνίου 2010, 15:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ας δούμε μαζί ένα παράδειγμα για τον τρόπο που λειτουργεί και το νόημα που αποκτά η επιμόρφωση και η δια βίου εκπ/ση στη χώρα μας. Ξεκινάμε από την παραδοχή ότι κάποιος επιμορφώνεται σε ένα αντικείμενο έχοντας ως κύρια προοπτική να χρησιμοποιήσει στο μέλλον τις γνώσεις που θα αντλήσει ώστε να γίνει ο ίδιος αποτελεσματικότερος στην εργασία του και να παράγει ποιοτικότερο έργο. Προχωράμε στην υπόθεση ότι υπάρχει κάποιος δάσκαλος, με την όποια παιδαγωγική κατάρτιση του εξασφαλίζουν τα πτυχία της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, της Εξομοίωσης, ο τίτλος της Μετεκπαίδευσης, οι πολυάριθμες επιμορφώσεις και σεμινάρια και κυρίως η 25ετής πείρα της σχολικής τάξης (η παιδαγωγική κατάρτιση θα χρειαστεί αργότερα στο παράδειγμα μας), που επιθυμεί να επιμορφωθεί στις Νέες Τεχνολογίες γιατί αφενός αγαπά το αντικείμενο και αφετέρου διαβλέπει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει στους μαθητές η σωστή ένταξη του στη σχολική πράξη. Έστω τώρα ότι ο δάσκαλος του παραδείγματός μας αποκτά Master στην κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπ/ση, τις πιστοποιήσεις Α΄ και Β΄ Επιπέδου, την πιστοποίηση του Π.Ι. για την βέλτιστη αξιοποίηση των εκπ/κών λογισμικών (συγγραφέας ενός εκ των οποίων υπήρξε και ο ίδιος, αλλά όπως είναι φυσικό έπρεπε να επιμορφωθεί για να μάθει πώς αυτό θα χρησιμοποιηθεί σωστά στη διδακτική πράξη-Παράδοξο; Δεν νομίζω), ότι συμμετέχει για περισσότερες από 300 ώρες ως επιμορφωτής σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπ/κών σε συνεργασία με τη ΝΕΛΕ, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στα προγράμματα εκπαίδευσης επιμορφωτών στο ΠΑΚΕ ΠΤΔΕ του ΕΚΠ Αθηνών (ο ίδιος μάλιστα επιμορφώθηκε με μεγάλη του χαρά στο πρόγραμμα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου από συναδέρφους του στην επιμόρφωση των οποίων ως επιμορφωτών είχε συμβάλει λίγο καιρό πριν-Παράδοξο; Δεν νομίζω), ότι συμμετέχει με εισηγήσεις σε συνέδρια σχετικά με την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπ/ση, ότι έχει συγγραφικό έργο πάνω στο αντικείμενο και εκατοντάδες ώρες συμμετοχής σε σχετικές επιμορφώσεις και σεμινάρια. Περνάμε στα ερωτήματα: Τι πιστεύετε ότι εξασφαλίζει η συγκεκριμένη εξειδίκευση σε κάποιον δάσκαλο στη χώρα μας; -Μήπως τη δυνατότητα στα πλαίσια ενός Νέου Σχολείου, ενός Νέου Αναλυτικού προγράμματος με την εισαγωγή των Ν.Τ. στην εκπ/ση να εφαρμόσει στην τάξη τα όσα έμαθε; Την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα τη δίνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε σχετικό ερώτημα της ΔΟΕ: •Για το αντικείμενο της Πληροφορικής θα αξιοποιηθούν καθηγητές πληροφορικής κι όχι δάσκαλοι με πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες αφού οι δάσκαλοι δεν είναι ακόμη «καταρτισμένοι» και οι καθηγητές πληροφορικής με μια σύντομη επιμόρφωση θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αντικειμένου. Συμπερασματικά, οι καθηγητές πληροφορικής με μια επιμόρφωση θα αποκτήσουν την απαιτούμενη παιδαγωγική κατάρτιση, ενώ ο δάσκαλος του παραδείγματος μας με τις προαναφερόμενες σπουδές δεν μπορεί να διδάξει το αντικείμενο της Πληροφορικής-Παράδοξο; Δεν νομίζω. -Μήπως τη δυνατότητα στα πλαίσια επιμορφωτικών προγραμμάτων να φανεί χρήσιμος στην επιμόρφωση των συναδέρφων του πάνω στο αντικείμενο των Ν.Τ.; Η απάντηση είναι όχι, καθώς όπως προαναφέρθηκε ο συγκεκριμένος δάσκαλος σε παρόμοιες περιπτώσεις του παρελθόντος δεν κρίθηκε ικανός, γιατί προφανώς χρήζει περαιτέρω επιμόρφωσης πάνω στο αντικείμενο των Ν.Τ. Ας επιστρέψουμε στην παραδοχή με την οποία ξεκινήσαμε. Μπορεί η επιμόρφωση να μην εκπληρώνει το βασικό της σκοπό, αλλά για να μην μηδενίζουμε και τα πάντα, όλο και κάποιο μόριο για την επαγγελματική μας ανέλιξη μπορούμε να τσιμπήσουμε ή και κάποια ικανοποιητική αμοιβή-σύμφωνα με τα προσφάτως ανακοινωθέντα-αν συμμετέχουμε σε αυτήν. Οποιαδήποτε ομοιότητα του παραδείγματος με την πραγματικότητα δεν είναι συμπτωματική, καθώς ο δάσκαλος της υπόθεσής μας είναι πρόσωπο υπαρκτό, ζων και δια βίου εκπαιδευόμενον. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πολλοί εκπ/κοί, ικανότεροι και με πολλαπλάσια προσόντα από το δάσκαλο του παραδείγματός μας. Είναι άδικο να ακυρώνεται με συγκεκριμένες αποφάσεις ο κόπος τους, η προσπάθεια ετών, αλλά και η εμπιστοσύνη τους στην πολιτεία. Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ Καληνύχτα.