Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;Σχόλιο του χρήστη Γαλανός Δημήτριος | 16 Ιουνίου 2010, 18:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατ΄αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω το υπουργείο που μου δίνει την δυνατότητα να εκφράσω τις απόψεις μου Πιστεύω ότι η πραγματοποίηση αυτών των στόχων επιβάλλει την ταυτόχρονη κίνηση σε δύο άξονες τον τεχνολογικό και παιδαγωγικό και σε τέσσερα επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο θα πρέπει να περιλαμβάνει δράσεις γνωριμίας και ανάπτυξης θετικής στάσης απέναντι στην ένταξη των ΝΤ στο σχολείο – με ψυχοπαιδαγωγική και τεχνολογική αιτιολόγηση. Κύριος στόχος του επιπέδου αυτού θα είναι η δημιουργία ανάλογης κουλτούρας και η επίτευξή της προϋποθέτει θεωρητική και βιωματική προσέγγιση. Το δεύτερο επίπεδο και στον τεχνολογικό άξονα θα πρέπει περιλαμβάνονται δράσεις για την απόκτηση γενικών γνώσεων και ικανοτήτων χρήσης υπολογιστή και λογισμικού, ενώ στον παιδαγωγικό άξονα κατάρτιση σε εκπαιδευτικά λογισμικά ανά μάθημα και ανάπτυξη αντίστοιχων εφαρμογών. Αυτά θα μπορούσαν να μπουν σε βάση δεδομένων, προσβάσιμη από όλους τους ενδιαφερόμενους. Το τρίτο επίπεδο θα αποσκοπεί στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών «με αυξημένες» ικανότητες και γνώσεις σε τεχνολογικό και παιδαγωγικό επίπεδο, οι οποίοι θα αποτελέσουν πυρήνες σε κάθε σχολείο. Θα μπορούν να προσφέρουν ενημέρωση, ενθάρρυνση και υποστήριξη σε καθημερινή βάση, μέσα στο σχολείο. Το τέταρτο επίπεδο θα περιλαμβάνει δημιουργία μόνιμων μηχανισμών υποστήριξης και επιμόρφωσης- π.χ μέσω εξ αποστάσεως μάθησης Στο επίπεδο αυτό σημαντικό ρόλο- σαν επιμορφωτές- καθοδηγητές- μπορούν να παίξουν εκπαιδευτικοί που έχουν εντάξει επιτυχώς τις ΝΤ στην καθημερινή διδακτική διαδικασία. Αυτοί κατανοούν καλύτερα από τον καθένα τα προβλήματα και τους φόβους των συναδέλφων τους. Η μέθοδος του Blendend Learning , συνδιασμός συναντήσεων εκπαιδευτικών και χρήσης σύνχρονης πλατφόρμας μάθησης αποτελεί κατά τη γνώμη μου την καλύτερη λύση και αυτή που χρησιμοποιείται ευρέως σε ευρωπαϊκές χώρες.Πλέον των άλλων έχειαπδειχθεί η πολύ καλή σχέση κόστους και αποτελέματος, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, ιδιαίτερα σε μακροχρόνιες επιμορφώσεις, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα για διαρκή υποστήριξη και ενημέρωση. Η εξαγγελία ημερομηνίας τερματισμού της επιμόρφωσης αποτελεί κατά τη γνώμη μου σοβαρότατο λάθος που θα έχει ως αποτέλεσμα πολύτιμα κονδύλια να πέσουν στο γνωστό "βαρέλιχωρίς πάτο" Η προτεινόμενη λύση δημιουργεί αυτόματα την υποδομή και τις προϋποθέσεις για τον σχηματισμό communities (ηλεκτρονικές κοινοτήτες αλληλοϋποστήριξης εκπαιδευτικών), οι οποίες έχουν θεσμοθετηθεί στη συνείδηση του ευρωπαίου εκπαιδευτικού σαν το καλύτερο υποστηρικτικό εργαλείο στην καθημερινή του εργασία. Βασική προϋπόθεση επιτυχίας είναι η εκπαίδευση από μέρους του υπουργείου ικανού αριθμού e-Moderators για τον συντονισμό του όλου εγχειρήματος. Με εκτίμηση Γαλανός Δημήτρης- Δάσκαλος (Μ.Α Educational Media) Υποψήφιος Διδάκτορας Παν/μίου Duisburg-Essen