Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοιους θεωρείτε ως βασικούς στόχους την επίτευξη των οποίων θα πρέπει να επιδιώκει ένα σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα;Σχόλιο του χρήστη Λιακοπούλου Ευστρατία | 17 Ιουνίου 2010, 21:44
Μα για βελτίωση φυσικά! Αυτογνωσία και βελτίωση! Γιατί κάποιος κάνει στην προσωπική του ζωή αυτοκριτική; Φυσικά και δεν είμαστε αλάθητοι. Ούτε είναι καθόλου σίγουρο ότι πετυχαίνουμε αυτό που επιδιώκουμε με την συμπεριφορά μας. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να μετρήσουμε τι είναι αυτό που πετυχαίνουμε, αν ταυτίζεται με αυτό που θέλουμε να πετύχουμε και πώς μπορούμε να τροποποιήσουμε τη συμπεριφορά μας και τις διαδικασίες που ακολουθούμε έτσι ώστε να πετύχουμε τελικά (ή έστω να προσεγγίσουμε) αυτό που (λέμε πως) θέλουμε να πετύχουμε. Σα γονιός πάντα κάνω την αυτοκριτική μου και προσπαθώ να καταλάβω αν οι επιλογές μου, ο τρόπος που μίλησα στο παιδί μου, η συμπεριφορά μου απέναντί του ήταν η κατάλληλη. Πολλές φορές δεν βλέπω τα επιθυμητά αποτελέσματα και αναρωτιέμαι κατά πόσο φταίω εγώ γι' αυτό και αν με κάποια άλλου είδους συμπεριφορά θα μπορούσε να είχα πετύχει κάτι καλύτερο. Σαν εκπαιδευτικός; Κάνω κάτι αντίστοιχο; Ποιος εκπαιδευτικός/πόσοι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι ενδέχεται να χειρίζονται ορισμένα ζητήματα μέσα στην τάξη όχι με τον καλύτερο τρόπο; Ποιος "πειραματίζεται" και αντιμετωπίζει με διαφορετικούς κάποιες φορές τρόπους το ίδιο ζήτημα, προσπαθώντας να καταλήξει στο ποια είναι η βέλτιστη αντιμετώπιση; Ποιος, τελειώνοντας μία σχολική μέρα αναρωτιέται: Τι έμαθα εγώ σήμερα από τους μαθητές μου; Με ανάλογο τρόπο, ποιος εκπαιδευτικός μετά από μία παιδαγωγική συνεδρίαση (ως μέλος του συλλόγου διδασκόντων) αναλογίζεται τι ήταν βαρετό και περιττό από αυτά που συζητήθηκαν και τι θα έπρεπε να είχε πραγματικά συζητηθεί; Πόσες από τις παιδαγωγικές μας συνεδριάσεις είναι επανάληψη του περσινού έργου, πόσους τους ενοχλεί αυτό και ποιοι ψάχνουν να βρουν τρόπους βελτίωσης; Και φυσικά, για να βλέπουμε σφαιρικά τα πράγματα: αντίστοιχα πράγματα με τα παραπάνω, ποιο στέλεχος του ΥΠΔΒΜΘ τα κάνει; Ποιο στέλεχος της εκπαίδευσης; Στο πολυνομοσχέδιο (άρθρο 32, παράγραφος 4) προβλέπεται ότι και οι προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας θα καταρτίζουν σχέδιο δράσης. Με πολύ ενδιαφέρον αναμένω να δω αυτά τα σχέδια δράσης και τις καινοτομίες που θα περιέχουν. Μόνο που δεν προβλέπεται ούτε να δημοσιευτούν στις ιστοσελίδες ούτε να αξιολογηθούν. Άλλος ένας σφαιρικός χειρισμός των ζητημάτων από το συντάκτη του άρθρου 32....