Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Μαλτέζος Νικόλαος | 17 Ιουνίου 2010, 23:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εδώ και τώρα Αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση για όλους. Από την κεφαλή του εκπαιδευτικού συστήματος-υπουργός και γεν. γραμματείς-περιφερειακοί διευθυντές-διευθυντές εκπαίδευσης-προϊστάμενοι γραφείων-διευθυντές σχολείων και καθηγητές .Όλοι μετέχουμε στο εκπαιδευτικό έργο, ο καθένας από τον τομέα του. Άλλος στο διοικητικό έργο και άλλος στο παιδαγωγικό έργο(διδακτικό-γνωστικό) Εμείς οι εκπαιδευτικοί αξιολογούμαστε κάθε μέρα από τους μαθητές μας μέσα στην τάξη ,τους γονείς τους και τον ίδιο μας τον εαυτό. Το μόνο που λείπει είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μας (διδακτικό-γνωστικό) από ποιους; Από τη διοίκηση; Μα αυτοί που θα μας αξιολογήσουν, αξιολογήθηκαν και κρίθηκαν άξιοι γι΄αυτές τις θέσεις λόγω των ουσιαστικών προσόντων τους ή λόγω της κομματικής τους ταυτότητας και από ποιους; Μήπως από τα υπηρεσιακά συμβούλια, που εκτός από τους αιρετούς του κλάδου μας που είναι εκλεγμένοι, τα υπόλοιπα μέλη που είναι τοποθετημένοι από το κόμμα τους; Μήπως θα αξιολογηθούμε από τους σχολικούς συμβούλους; Και αυτοί είναι τόσο εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι-ειδικά στα τεχνικά μαθήματα που η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται – και στα παιδαγωγικά; Μήπως οι διευθυντές των σχολικών μονάδων; Αυτοί ,μπορούν να μας αξιολογήσουν μόνο στο διοικητικό έργο. Και αυτό πολύ δύσκολο, γιατί μπαίνει ο προσωπικός παράγοντας που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους(αντίθετοι ιδεολογικά, διεκδικητές για τη ίδια θέση διοίκησης ,αμοιβή στο γλύφτη και το ρουφιάνο) Οι μόνοι που μπορούν να μας αξιολογήσουν είναι τα ίδια μας τα πανεπιστήμια. Αυτά που κάποτε μας αξιολόγησαν τόσο στο γνωστικό αντικείμενο, όσο και στο παιδαγωγικό. Με ποιο τρόπο; Περνώντας πάλι από εκεί με τη μορφή της επιμόρφωσης(στο γνωστικό και στο παιδαγωγικό αντικείμενο).Εδώ βέβαια δημιουργείται ένα θέμα. Οι καθηγητικές σχολές είναι και παιδαγωγικές; Από ότι ξέρω τέτοιες σχολές μέχρι σήμερα είναι μόνο οι παιδαγωγικές ακαδημίες και η ΑΣΠΑΙΤΕ-πρώην ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ. Όπως επίσης, τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ διορίστηκαν ως εκπαιδευτικοί και όχι ως παιδαγωγοί (χωρίς ΣΕΛΕΤΕ, χωρίς παιδαγωγικό) και πτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων. Βέβαια πέρασαν για 10 μέρες από το ΠΕΚ!!! Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα από τον ίδιο το σύλλογο διδασκόντων Δώστε περισσότερη δύναμη στο σύλλογο των διδασκόντων. Δώστε του τη δύναμη να μπορεί να ελέγχει τη διοίκηση σε όλους τους τομείς και να επιλέγει ακόμα και τη διοίκηση.(Διευθυντή-υποδιευθυντή)όλοι μας γνωρίζουμε τον ποιο ικανό, τον ποιο εργατικό. Επιτέλους ας απαλλαγούμε από το πελατειακό κράτος και την εξόφληση γραμματίων. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την αξιολόγηση από σήμερα 1) Ο Νέος νόμος (3848/2010) για την εκπαίδευση με το Ν. 3467/2006 σε ότι αφορά στην "Επιλογή στελεχών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκτός από κάποιες μικροαλλαγές είναι στο μεγαλύτερο μέρος του copy-paste. Μοριοδότηση και πάλι της συνέντευξης, εξίσωση του μεταπτυχιακού με τη συνδικαλιστική θητεία!!! Βαθμός ;;; 2) Απόφαση 121/1992(ΦΕΚ Β΄ 371/9-6-1992-Κανονισμός λειτουργίας του ΟΕΕΚ) εξανεμίζει την όποια βαρύτητα των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων (προϋπηρεσία, μεταπτυχιακές σπουδές, συγκεκριμένο συγγραφικό έργο,…..) και αποδίδει κυρίαρχο ρόλο στα «συνεκτιμώμενα» κριτήρια και τη συνέντευξη, με αποτέλεσμα να επιλέγονται - με βάση και τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων - οι αρεστοί στην κάθε κυβέρνηση. Αφορμή για όσα αναφέρω παραπάνω, μου δίνει η απάντηση του προέδρου του ΟΕΕΚ(της προηγούμενης διοίκησης), σε αίτηση μου να μάθω τα μόρια μου(για τυπικά-ουσιαστικά προσόντα και συνέντευξη) κατά την διαδικασία επιλογής αναπλ. δ/ντη στο ΙΕΚ της πόλης μου, σύμφωνα με την προκήρυξη Α/14735/4-6-2009 του Ο.Ε.Ε.Κ Απάντηση με αρ. πρωτ. ΔΚ2/872/5-2-2010 «Σύμφωνα με τη υπ΄αριθμ. 121/1992 άρθρο 4 παρ 7 περ. ε υπουργικής απόφασης, δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων για την επιλογή Διευθυντών και Αναπληρωτών Διευθυντών στα δημόσια ΙΕΚ, ούτε βαθμολόγηση επί της προφορικής τους συνέντευξης, καθώς συνεκτιμώνται τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα και η γενική παρουσία τους και δεν βαθμολογείται ξεχωριστά κάποιο απ΄ αυτά». Πότε θα αλλάξει ο νόμος του 1992 για τα ΙΕΚ; Μετά την νέα επιλογή των στελεχών; Βαθμός ;;; 3) Αδιαφανής τρόπος επιλογής των μελών εξεταστικών και βαθμολογικών επιτροπών,χωρίς να υπάρχει ενημέρωση. Κάποιοι φαίνεται κρίθηκαν άξιοι για μόνιμη θέση σ΄αυτές τις επιτροπές και κάποιοι άξιοι για τη θέση του επιτηρητή!!! Βαθμός ;;;; 4) Συνέντευξη για την επιλογή στελεχών από άτομα με λιγότερα προσόντα από τον υποψήφιο Βαθμός ;;; Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλα για να τα βαθμολογήσετε και να τα αξιολογήσετε όλοι σας, αλλά δεν θα΄θελα να σας κουράσω περισσότερο .Όποιος θέλει από απλό συνάδελφο μέχρι και από το υπουργείο μπορεί να μου στείλει τη βαθμολογία του στη διεύθυνση nxkdm@sch.gr Mε εκτίμηση Μαλτέζος Νικόλαος (με 22 χρόνια διδακτικής υπηρεσίας) Ανάξιος για θέση διοίκησης του σχολείου μου to 2007 Ανάξιος για τη θέση αν.διευθυντή του ΙΕΚ της περιοχής μου το 2008 Ανάξιος για τη θέση αν.διευθυντή του ΙΕΚ της περιοχής μου το 2009