Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΆλλες προτάσεις σχετικά με το πρόγραμμα της Αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα;Σχόλιο του χρήστη Άννα Ζουρνά | 18 Ιουνίου 2010, 17:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε όλες τις δουλειές η αξιολόγηση του προσωπικού είναι μέρος της καθημερινότητας και θα είναι άσκοπο από μέρους μας να εναντιωθούμε σε κάτι τέτοιο. Είναι σημαντικό να αποβάλλουμε την νοοτροπία του αλάθητου και του παντογνώστη και θα πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε εποικοδομητική κριτική. Ο καθηγητής τελεί λειτούργημα παρά εργασία με ένα αντικείμενο. Πρέπει να εμπνεύσει τους μαθητές, να τους κάνει να τον προσέξουν (ηθοποιός), να τους προσφέρει τις απαιτούμενες γνώσεις, να δημιουργήσει και δικό του εκπαιδευτικό υλικό, να νουθετεί τους μαθητές, να τους ακούει, να τους προσέχει, να δεθεί μαζί τους, να τους αξιολογεί καθημερινά, να είναι αυτός που θα τους μάθει να σκέφτονται σωστά, να αποφεύγουν κακοτοπιές, είναι αυτός που πρέπει τα παιδιά να εμπιστεύονται κ.α. Δε μπορεί λοιπόν να αξιολογηθεί μονόπλευρα. Ο διευθυντής θα πρέπει να είναι αρμόδιος για το προσωπικό του και αυτός μετά με τη σειρά του να αξιολογείται από το σύμβουλο γενικής παιδαγωγικής ευθύνης. Ο διευθυντής θα συγκεντρώνει στοιχεία από τους: - Σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει υπεύθυνος ειδικότητας ΠΕ01, κλπ και αυτός να είναι ο πρώτος που θα κρίνει την απόδοση των συναδέλφων στο αντικείμενό τους αξιοποιώντας παράλληλα δεδομένα από τη βαθμολογία των μαθητών. - υπεύθυνος εφημεριών (ειδικότητας γυμναστή;) που θα τηρεί ημερολόγιο συνέπειας καθηγητών - υπεύθυνος συμπεριφοράς (ειδικότητας ψυχολόγος;)που θα καταγράφει μεμονωμένα περιστατικά - σύλλογο των διδασκόντων, είναι απαραίτητο για τη διόρθωση τυχόν αδικιών - μαθητικά συμβούλια. Οι μαθητές μπορούν να εκφέρουν γνώμη που θα λαμβάνεται υπόψη προσέχοντας παράλληλα φαινόμενα βαθμοθηρίας, "καθηγητές-εργατοπατέρες", εκδικητικής συμπεριφοράς κλπ (βλ εκλογές στα πανεπιστήμια) - σύλλογο γονέων. Μετά την τελική βαθμολογία του ο κάθε καθηγητής να έχει το δικαίωμα της ένστασης και συζήτησης με παρόντες το διευθυντή και το σύμβουλο γενικής παιδαγωγικής ευθύνης. Είναι και μία ευκαιρία να αναβαθμιστεί ο ρόλος των μαθητικών συμβουλίων αλλά και του συλλόγου γονέων. Εκ των πραγμάτων με την αύξηση του ορίου ηλικίας θα υπάρχουν πολλοί εξαιρετικοί συνάδελφοι με μεγάλη εμπειρία που αντί να ζορίζονται με τη διδασκαλία να αναλάβουν αυτόν τον ρόλο του αξιολογητή υποστηρίζοντας το διευθυντή του εκάστοτε σχολείου.