• Σχόλιο του χρήστη 'εκπαιδευτικός' | 26 Νοεμβρίου 2009, 01:28

    διαβάζοντας όλα όσα προηγούνται του δικού μου σχολίου, έχω την αίσθηση ότι υπάρχει μια κάποια αντίφαση: από τη μια υπάρχει μια πολύ γενικόλογη εισήγηση της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας κι από την άλλη αμέτρητα σχόλια, τα περισσότερα από τα οποία αναφέρονται σε πολύ εξειδικευμένα θέματα. σε κάποιο βαθμό, όλα τούτα είναι δικαιολογημένα, αφού και η νέα ηγεσία του υπουργείου δε φαίνεται να έχει διαμορφώσει ακόμη μια ξεκάθαρη εικόνα των προβλημάτων που απασχολούν το χώρο της εκαπίδευσης κι απ' την άλλη το σύνολο των ανθρώπων που σπεύδουν να πάρουν θέση απέναντι στην αρχική αυτή τοποθέτηση, δείχνουν να έχουν μια όχι και τόσο σφαιρική εικόνα των εκπαιδευτικών ζητημάτων. κοινό χαρακτηριστικό όλων σχεδόν των σχολιαστών είναι ότι εστιάζουν στο πρόβλημα που "καίει" πιθανόν τους ίδιους, χωρίς να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα γενικότερα ζητήματα της παιδείας. λογικά όλα αυτά και τα όποια προβλήματα αναφέρονται, πραγματικά δυσεπίλυτα για τους περισσότερους, αλλά δε νομίζω πως συμβάλλουν ιδιαίτερα στη διεξαγωγή ενός πραγματικά γόνιμου διαλόγου. χωρίς να παραγνωρίζω την αγωνία του γονιού, το παιδί του οποίου δεν έχει ακόμα καθηγητή γαλλικών, ούτε το άγχος του συναδέλφου εκπαιδευτικού, που δεν ξέρει πού θα βρίσκεται του χρόνου, πιστεύω πως πρέπει να δούμε την πραγματικότητα με μια διαφορετική οπτική (στοχεύοντας βέβαια στην επίλυση όλων αυτών των καθημερινών μικροπροβλημάτων, που τόσο πολύ μας βασανίζουν όλους). κατά την προσωπική μου άποψη, πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου, πρέπει να είναι η λεπτομερής καταγραφή όλου του έμψυχου και άψυχου δυναμικού της εκπαίδευσης. για να παρθούν αποφάσεις, πρέπει αυτοί που θα τις πάρουν να έχουν σαφή εικόνα των αναγκών, των υπαρχουσών υποδομών, των κονδυλίων που συνεχώς διασπαθίζονται και ποτέ δεν επαρκούν, του ανθρώπινου δυναμικού που αλλού λείπει κι αλλού περισσεύει. πιστεύω ειλικρινά, πως του οποιουδήποτε οράματος, προηγείται η φυσική απογραφή. μόνο όταν γνωρίσουμε το σύνολο των δεδομένων, θα μπορέσουμε να έχουμε σαφή εικόνα και διάσταση του συνόλου των θεμάτων που άπτονται του χώρου της εκπαίδευσης. και τότε θα πρέπει να δώσουμε λύσεις, για τις οποίες θα κριθούμε. μόνο όταν έχουμε εικόνα του συνόλου των καθηγητών γαλλικών και του συνόλου των αναγκών για καθηγητές γαλλικών, θα δώσουμε λύση στο πρόβλημα της έλλειψης καθηγητή της συγκεκριμένης ειδικότητας στο πόρτο ράφτη ή στο πόρτο πουθενά. μόνο όταν αποκτήσουμε εικόνα για το κόστος της μετακίνησης μαθητών, για το κόστος ενοικίασης κτιρίων, για τα κόστη λειτουργίας υπηρεσιών και σχολικών μονάδων, θα μπορέσουμε να πάρουμε αποφάσεις για τη χρησιμότητα ή μη των ολιγοθέσιων σχολείων κ.ο.κ. οι τρομερές αντιφάσεις που παρατηρούμε καθημερινά στο χώρο της εκπαίδευσης, είναι αποτέλεσμα της απόλυτης έλλειψης οργάνωσης που υπάρχει στο χώρο. θεωρώ άτοπο να τοποθετηθώ σε επιμέρους θέματα, που σίγουρα κάποιες στιγμές κάνουν αφόρητα δύσκολη την καθημερινότητά μου στο χώρο της εκπαίδευσης, γιατί πιστεύω πως έτσι δε συμβάλλω στην εξεύρεση λύσεων. είναι απόλυτα λογικό ο πολύτεκνος να θέλει άλλου είδους μοριοδότηση απ' αυτήν που προκρίνει ο ανύπαντρος. είναι εξίσου λογικό να θεωρεί τον εαυτό του "ριγμένο" αυτός που διδάσκει σε ένα σχολείο στην άκρη του πουθενά, σε σχέση με κείνον που υπηρετεί σ' ένα γραφείο. για το λόγο αυτό, θεωρώ αυτού του είδους τις αντιπαραθέσεις άσκοπες, άστοχες κι αδιέξοδες. για την έναρξη ενός πραγματικά γόνιμου διαλόγου, θα πρέπει να γίνει πλήρης καταγραφή, αποτύπωση και δημοσιοποίηση όλων των δεδομένων και των αναγκών. όσο τα δεδομένα είναι άγνωστα, ο καθένας θα αντιμετωπίζει την όποια κυοφορούμενη αλλαγή, με γνώμονα τα μικροσυμφέροντα και τη βόλεψή του. και θα βρίσκει άπειρο χώρο ο κάθε τυχάρπαστος κι ο κάθε αντιδραστικός να σπεκουλάρει και να λοιδωρήσει ακόμα και την πιο σωστή δράση. εύχομαι κάτι να προκύψει απ' αυτήν την προσπάθεια. σας ευχαριστώ