Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Konstantinos Z. | 19 Ιουνίου 2010, 20:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρχικά, είναι απαραίτητη προϋπόθεση να γίνει ξεκαθάρισμα των σχολείων από εκπαιδευτικούς ‘’σχιζοφρενείς’’, εκπαιδευτικούς που δεν μπορούν να διδάξουν, εκπαιδευτικούς που επικαλούμενοι ότι ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι κλπ.) δεν ασκούν τα διδακτικά και υπόλοιπα καθήκοντα τους. Έτσι, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θα σταματήσει να ωθείται αρνητικά από τέτοιες συμπεριφορές και να νοιώθει ότι έτσι κι αλλιώς, όλοι αμείβονται το ίδιο και υπάρχει ατιμωρησία. Αυτό δεν είναι εύκολο να γίνει, αλλά επειδή οι περισσότερες περιπτώσεις είναι κραυγαλέες, πιστεύω ότι είναι εφικτό (εάν υπάρχει η βούληση, βέβαια). Στη συνέχεια, η άποψή μου είναι ότι η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται με ‘’Εξωτερική αξιολόγηση βασισμένη σε σύστημα ανεξάρτητων αξιολογητών’’, η οποία θα είναι προαιρετική. Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί που θα δεχθούν να αξιολογηθούν, θα λάβουν άμεσα ένα σημαντικό επίδομα (π.χ. 500 €) και θα είναι έτοιμοι να αξιολογούνται (και απροειδοποίητα στην ώρα του μαθήματος) από την εξωτερική αξιολόγηση (Εδώ το υπουργείο οικονομικών δεν θα πρέπει να ανησυχεί, αρχικά θα είναι πολύ λίγοι αυτοί που θα συμμετέχουν). Τα κριτήρια αξιολόγησης και το ποιος θα αξιολογεί, είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, που δεν θα το αναπτύξω εδώ. Αν η αξιολόγηση μετά από κάποιο χρονικό διάστημα (π.χ. διετία) είναι θετική, θα δίνεται μια επιπλέον αμοιβή ή / και κάποια μόρια εκπαιδευτικής απόδοσης ανάλογα με τη βαθμολογία του εκπαιδευτικού. Αν η αξιολόγηση είναι αρνητική, ο εκπαιδευτικός θα επιστρέφει στην αρχική μισθολογική του κατάσταση. Πιστεύω ότι η πραγματική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (και του εκπαιδευτικού έργου) είναι ανάγκη, όσο και αν μας φοβίζει αυτό, για να μην καταλήξουμε στον αντίποδα που είναι η ιδιωτική εκπαίδευση και οι σχέσεις εργασίας εκεί.