Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;Σχόλιο του χρήστη kristiF | 20 Ιουνίου 2010, 22:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω την άποψη ότι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης είναι αυτή της εξ’ αποστάσεως, είτε σε εξατομικευμένο ρυθμό (self-paced training), είτε σε ασύγχρονο (asynchronous) ή σύγχρονο (Synchronous) ρυθμό. Η ανωτέρω μορφή μάθησης προσφέρει την δυνατότητα σε ενήλικους να επιμορφωθούν συνδυάζοντας την εργασία με τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, διευκολύνει τα άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά και άτομα των δυσπρόσιτων περιοχών να αποφύγουν τις δύσκολες μετακινήσεις και σέβεται παράλληλα την αυτονομία και την ανεξαρτησία του εκπαιδευόμενου, θεωρώντας τον ώριμο, με συνειδητοποιημένες τις γνωστικές του προτεραιότητες και τις επαγγελματικές του επιδιώξεις, προετοιμασμένο και πρόθυμο να καταβάλλει προσπάθεια να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτού του τύπου μάθησης. Επομένως, η επιλογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (Learning Management System –LMS) αποτελεί βασική παράμετρος υλοποίησης της ψηφιακής μάθησης (e-learning) και η αποτελεσματικότητα του καθορίζεται από μία σειρά παιδαγωγικών, τεχνολογικών, οργανωτικών και οικονομικών παραγόντων, οι οποίοι και θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Εξίσου σημαντική είναι και η μορφή του μικτού μοντέλου μάθησης (blended learning ή υβριδική μάθηση), η οποία αναφέρεται στο συνδυασμό της παραδοσιακής διδασκαλίας (on site learning) με εκπαιδευτικές δράσεις από απόσταση(on line learning) και η επιλογή του οποίου εξαρτάται από τον σκοπό του προγράμματος και την ομάδα στόχου. Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι, η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης είναι αποτέλεσμα της ορθολογικής διαχείρισης, του ανθρωπίνου δυναμικού και των απαιτούμενων υλικών πόρων αλλά κυρίως της εκπλήρωσης των προσδοκιών των συμμετεχόντων στην επιμορφωτική διαδικασία.