Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Defkalionas | 22 Ιουνίου 2010, 20:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αυτόνομο-ανεξάρτητο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 2. Ανεξάρτητη αξιολόγηση 75% - προσωπική αξιολόγηση 25% Ανεξάρτητη αξιολόγηση - Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς να αποστέλλονται από το Π.Ι. ενιαία τεστ σε πανελλήνια κλίμακα, ώστε να υπάρχει αποτύπωση της προϋπάρχουσας γνώσης και το βαθμό εκκίνησης του τμήματος (π.χ. σε εκατονταβάθμια κλίμακα). - Στο μέσο της χρονιάς επανάληψη παρόμοιου τεστ για να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός σε ποιο βαθμό ανταποκρίνεται στην υλοποίηση των στόχων του αναλυτικού προγράμματος και σε περίπτωση απόκλισης να προβαίνει σε διορθωτικές παρεμβάσεις. - Στο τέλος της χρονιάς τρίτο (3ο) τεστ, όπου θα απεικονίζεται η τελική κατάκτηση των στόχων του τμήματος. Συμπεράσματα 1. Έστω τρία τμήματα έχουν Μ.Ο. βαθμό εκκίνησης 65 και τελική το 1ο → 70, το 2ο → 75 και το 3ο → 60. Στην τρίτο τμήμα, όπου υπάρχει υστέρηση, γίνεται παρέμβαση του Σχολικού Συμβούλου (προσωπική αξιολόγηση) και ανάλογα προτείνει αν χρήζει κάποιας μορφής επιμόρφωσης ο εκπαιδευτικός του τμήματος. 2. Έστω ότι σε κάποια υποβαθμισμένη περιοχή παρατηρείται χαμηλός δείκτης κατάκτησης των στόχων. Εκεί προτείνονται ανάλογες παιδαγωγικές παρεμβάσεις (μείωση μαθητών ανά τμήμα, ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά τμήματα, εμπλουτισμό των υποδομών-εποπτικών υλικών κτλ.) 3. Έστω σε ένα μάθημα (π.χ. Μαθηματικά Ε΄ δημοτικού) παρατηρείται χαμηλός δείκτης κατάκτησης των στόχων σε πανελλαδικό επίπεδο. Ενδεχομένως το διδακτικό βιβλίο παρουσιάζει δυσκολίες και χρήζει αναμόρφωσης. Κίνδυνοι Μία «κακεντρεχής» αρχή αξιολόγησης, μπορεί να 1. διαβάλει τους εκπαιδευτικούς 2. δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλαίσιο ανάμεσα σε σχολεία και τμήματα 3. να μεταφέρει τις ευθύνες της πολιτείας στους εκπαιδευτικούς και τέλος το άγχος του εκπαιδευτικού να μεταφερθεί στους μαθητές με μια «εξεταστική» περιρρέουσα ατμόσφαιρα.