• Σχόλιο του χρήστη 'panos Β..' | 23 Ιουνίου 2010, 21:00

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ή ΑΠΟΤΙΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ,ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ,ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΤΙΜΙΣΗ ΘΑ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ή ΑΠΟΤΙΜΙΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ή ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ή ΚΑΚΩΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ,ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΚΟΠΟ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΕΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ή ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΕΙ ... Η ΣΩΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ,ΝΑ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ, ΝΑ ΕΝΘΑΡΥΝΕΙ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΖΕΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΣΥΓΚΕΡΙΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ . ΤΙΣ ,ΠΩΣ ,ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ; SE KAMMIA ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ,ΓΙΑΤΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΠΟΛΟΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΡΓΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ. ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΘΑ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ. ΕΞ' ΑΛΛΟΥ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ (π.χ. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ,ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ) . Ο ΡΟΛΟΣ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΦΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ,ΠΟΥ ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΣΑΝ ΩΘΗΣΗ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ. ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ,ΟΤΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΟΙ ΤΥΧΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ) ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ (ΥΠΕΠΘ,ΔΗΜΟΣ κ.λ.π) ΝΑ ΜΗ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΕΜΕΣΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ... ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΕΝΑ ΜΕΙΚΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ,ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ,ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ... ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΕΡΗΜΗΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΘΟΥΝ ΑΠΟ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΙΕΣ . ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟ