Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Νικος Δ. | 24 Ιουνίου 2010, 13:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι σημαντικό το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των σχολικών μονάδων και της εκπαίδευσης γενικότερα, παρά την απουσία "κουλτούρας" στο χώρο της αξιολόγησης και της αντίστασης σε κάθε είδους αλλαγές που διατρέχει την ελληνική κοινωνία σε κάθε σημείο της. Ωστόσο, είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση σε 2 τουλάχιστον σημεία: α. Ποια θα είναι η φιλοσοφία της αξιολόγησης; Γιατί γίνεται και σε τι θα χρησιμεύσει; Ποιος επωφελείται; Να γίνει ξεκάθαρο ότι η αξιολόγηση γίνεται προκειμένου να βελτιώσουμε ή και να αλλάξουμε προς το καλύτερο το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης. β. Ποιο είναι το συνολικό σχέδιο για την αξιολόγηση; Αυτοαξιολόγηση ναι, ωραία αλλά γιατί; Ποια θα είναι η συνέχεια; Αν όλο το σχέδιο για τη σχολική αξιολόγηση αφορά την λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τότε πώς θα αξιοποιηθούν τα δεδομένα αυτά; Για ποιο λόγο οι εκπαιδευτικοί να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία που δεν ξέρουν σε τι θα χρησιμεύσει; Είναι σημαντικό να γίνει ξεκάθαρο το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη σχολική αξιολόγηση, το οποίο ελπίζω να υπάρχει βέβαια. Όλα τα σημεία που έχουν να κάνουν με τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία της αξιολόγησης θα πρέπει να γίνουν ξεκάθαρα σε όλους (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές κτλ). Αν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν (δηλαδή με εγκυκλίους που αποσπασματικά καταπιάνονται με ένα κομμάτι της αξιολόγησης) τόσο περισσότερο περνά η αντίληψη ότι το ΥΠΕΠΘ δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο ολοκληρωμένο σχέδιο ή κρατά "κλειστά" τα χαρτιά του για το τι μέλλει γενέσθαι κι αυτό με τη σειρά του έχει επίδραση στην αποδοχή του όποιου σχεδίου για τη βελτίωση της εκπαίδευσης σ' αυτή τη χώρα. Δεν είναι απλά θέμα επικοινωνίας, αλλά κυρίως θέμα ουσίας.