Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΕφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο πρόγραμμα της Αυτοαξιολόγησης και τη συμπλήρωση του παρόντος ερωτηματολογίου.Σχόλιο του χρήστη Ο Μιχάλης κελαηδεί... | 24 Ιουνίου 2010, 22:14
Προσωπικά μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση η πρεμούρα με την οποία Σχολικοί σύμβουλοι & Διευθυντές σχολικών μονάδων στην πλειονότητά τους προπαγανδίζουν και προσπαθούν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ την αποδοχή του συγκεκριμένου προγράμματος αυτοαξιολόγησης (Π.Α) τόσο από τους Συλλόγους Διδασκόντων όσο και από τους Συλλόγους Γονέων!!! Στη δική μου Σχ.Μονάδα προηγήθηκε δίωρη συνέλευση του Συλλόγου Γονέων με θετικές εισηγήσεις από το Σχ. Σύμβουλο και τη Διευθύντρια. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Π.Α, κι ενώ αρχικά οι γονείς ενθουσιάστηκαν με την αναβάθμιση του ρόλου τους και την απροσδόκητη εκχώρηση εξουσίας έναντι των εκπαιδευτικών, στη συνέχεια προσγειώθηκαν ανώμαλα στο άκουσμα της σύπτυξης των τάξεων και το στοίβαγμα 30+ μαθητών ανά τάξη. "Έτσι εξηγούνται όλα" μονολογούσαν, "είπαμε κι εμείς, τι διάολο..." διερωτώντο υποψιασμένοι πλέον. Στη δε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, μοναδική παραφωνία η επιμονή της Διευθύντριάς μας να μας πείσει τόσο για τις αρετές του Π.Α και τις καλές προθέσεις του Υπ.ΠΔΒΜΘ, όσο και για τα ιδιαιτέρως αξιόλογα προσόντα καθενός από μας των εκπαιδευτικών, τα οποία προσόντα μας με την απόρριψη του Π.Α θα καταδικάζονταν στο αιώνιο σκοτάδι της αφάνειας και της παραγνώρισης! Τελικά, και στο μαστίγιο και στο καρότο της Διευθύντριας η αντίσταση των συναδέλφων ήταν άκαμπτη. Συντάχθηκε Πρακτικό με την ομόφωνη άρνηση του Συλλόγου στην προσπάθεια επιβολής του συγκεκριμένου Π.Α, στο οποίο διατυπωνόταν συνοπτικά το σκεπτικό της άρνησης με έμφαση κυρίως στην απόπειρα μετάθεσης των ευθυνών της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής και των συνεπειών της υποχρηματοδότησης των Σχ. Μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ στους εκπαιδευτικούς. Επίσης διατυπώθηκε μομφή τόσο για τις προθέσεις όσο και για τα κίνητρα εφαρμογής του συγκεκριμένου Π.Α (βλ. επιχορηγήσεις, απολαβές & αντιμισθίες). Αν τα 7,2 δισ ευρώ, αντί να επενδυθούν σε ξενοδοχεία με πισίνες και φαγάδικα πολυτελείας (βλ. Τι χρηματοδοτείται: http://www.espa.gr/el/Pages/ProclamationsFS.aspx?item=985), επενδύονταν σε προγράμματα ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και στις νέες διδακτικές προσεγγίσεις και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, θα ήταν μια κίνηση ουσίας και προσφοράς για την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας σύστηματος επί του πρακτέος. Τώρα δαπανούνται ένα κάρο κονδύλια (απ' τις τσέπες των Ευρωπαίων πολιτών, ενθ. FOCUS + Αφροδίτη της Μήλου) για να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα αξιολόγησης που θα ανακαλύπτει... την Αμερική! δλδ τα αυτονόητα, ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα χωλαίνει! Χαρά στο πράγμα! Το γνωρίζουν και τα στουρνάρια! Ωστόσο για τους "δικαιούχους" του προγράμματος, το ζήτημα είναι "υψίστης σημασίας", όπως μας λένε. Είναι αυτό που λέμε: "Χαράς Ευαγγέλια"... ;-) Εν κατακλείδι, το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των Σχ. Μονάδων (είτε "αυτοαξιολόγησης" είτε "ετεροαξιολόγησης") μοιάζει όχι μόνο άνευ αντικειμένου αλλά και ΠΡΩΘΥΣΤΕΡΟ! Εννοώ πως Θα έπρεπε να ακολουθεί την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης κι όχι να προηγείται αυτής. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά να βρε αδερφέ, για να υλοποιήσεις ένα πρόγραμμα αξιολόγησης θα πρέπει να υφίσταται τουλάχιστον το αντικείμενο της αξιολόγησης!!!...