Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη ΡΟΥΣΗΣ ΡΑΦΑΗΛ | 25 Ιουνίου 2010, 00:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κάθε εκπαιδευτική μονάδα είναι ένας οργανισμός που παρά την ιδιομορφία του οφείλει να λειτουργεί αποτελεσματικά και αποδοτικά. Η υπάρχουσα συμφωνία για τις λειτουργίες της διοίκησης ενισχύει τη θέση της αξιολόγησης ως απαραίτητης διαδικασίας για την ολοκλήρωση οποιουδήποτε προγράμματος ή δραστηριότητας που παράγει αποτελέσματα και αναφέρεται στην κοινωνική και οικονομική ζωή των ανθρώπων. Η εκπαιδευτική λειτουργία στην κοινωνία και το έργο που κάνουν οι εκπαιδευτικοί, συμβάλλει τα μέγιστα στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη μιας χώρας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση του ενδιαφέροντος για σχολική φοίτηση, για σχολική επιτυχία, για αποκεντρωτική τάση των εκπαιδευτικών διαδικασιών, και γενικά προβάλλουν ερωτήματα για το πώς μπορούν να βελτιωθούν τα διάφορα εκπαιδευτικά θέματα. Επίσης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση αποτελεί μέριμνα όλων των κρατών μελών. Πρόσφατες έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένοι δείκτες δεν μπορεί να ισχύουν το ίδιο σε όλο τον κόσμο. Έτσι έχει γίνει κοινά αποδεκτό από τους ερευνητές και όσους ασχολούνται με το θέμα ότι είναι σημαντικό, τα σχολεία να ορίσουν τι σημαίνει αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα. Συνεπώς πρέπει να γνωρίσουν σε βάθος τις διεργασίες αξιολόγησης όλων των παραγόντων που εμπλέκονται. Δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν έχουν αναπτυχθεί θεσμοθετημένες διαδικασίες αξιολόγησης, θεωρώ ότι, η μορφή της εσωτερικής συλλογικής αξιολόγησης δίνει την δυνατότητα στα μέλη της σχολικής μονάδας αφενός να αναπτύξουν συνεργατική κουλτούρα, αφετέρου να χρησιμοποιηθεί ως «ασφαλιστική δικλείδα» για οποιαδήποτε απόπειρα αυθαίρετης αξιολογικής κρίσης. Όμως απαιτείται ανάπτυξη αντικειμενικών διεργασιών συλλογικής εσωτερικής αξιολόγησης, όλων των παραγόντων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διεργασία, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα να αποσαφηνίσουμε την αναπτυσσόμενη δυναμική στην σχολική μονάδα και να καταλάβουμε πως και γιατί οι σκοποί μεταφράζονται σε εκπαιδευτικές πρακτικές. Σχετική βιβλιογραφία στον σύνδεσμο http://srv-dide.mes.sch.gr/drupal/index.php?q=node/48