Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοιους θεωρείτε ως βασικούς στόχους την επίτευξη των οποίων θα πρέπει να επιδιώκει ένα σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα;Σχόλιο του χρήστη Βελιτζέλος Παύλος | 25 Ιουνίου 2010, 17:00
Με μια λέξη: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Τι σημαίνει αυτό: τι αποτέλεσμα θέλουμε να παράγει ένα σχολείο, κατά πόσο το παράγει και κατά πόσο οι μέθοδοι και τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι τα κατάλληλα. Συγκεκριμένα, θεωρώ ότι το ποθούμενο αποτέλεσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου εργάζομαι, είναι η γενική παιδεία, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα και η κουλτούρα καινοτομίας. Νομίζω ότι, ακόμη και με τα υπάρχοντα μέσα, μπορούν τα παραπάνω να καλλιεργηθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, αρκεί να δώσουμε έμφαση στις μεθόδους διδασκαλίας (ή στα μοντέλα διδασκαλίας, όπως αναφέρονται στη βιβλιογραφία). Η αξιοποίηση του project ως τρόπου μάθησης, για παράδειγμα, είναι μια μέθοδος που μπορεί να δώσει πολλά σε αυτές τις κατευθύνσεις. Αυτή η πραγματεία περί μεθόδων θα πρέπει να είναι η μία στόχευση της αξιολόγησης. Η άλλη κύρια στόχευση θα πρέπει να είναι η διαρκής αποτύπωση των μέσων που υπάρχουν και των μέσων που λείπουν προκειμένου να υπηρετηθούν οι στόχοι που μπαίνουν κάθε φορά. Δεν είναι κακό, λόγου χάρη, να αποτυπώσω αυτοαξιολογούμενος ως σχολική μονάδα την έλλειψη σχολικής βιβλιοθήκης και να συζητήσω με τη δημοτική αρχή και το σύλλογο γονέων την έναρξη δράσεων που θα συντελούσαν στη δημιουργία της...