• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 3 Απριλίου 2017, 07:36

    Ο εξουσιοδοτικός ΝΟΜΟΣ της υπό διαβούλευσης υπουργικής απόφασης (άρθρο 22 του ν.3699/2008, όπως ισχύει με την αντικατάστασή του από το άρθρο 46, παρ. 2 του νόμου που ψηφίστηκε στις 29-3-2017) λέει “1. Αν υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν καλύπτονται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή συμπλήρωση ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 (δηλ. με τους εκπ/κούς ΕΑΕ του Κύριου Πίνακα). 2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου, μπορεί να καθορίζονται διαφοροποιήσεις από τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ισχύοντα στη γενική εκπαίδευση για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ. Στις διαφοροποιήσεις περιλαμβάνονται, ιδίως, η κατάρτιση κύριου πίνακα .. και, σε περίπτωση εξάντλησής του, η κατάρτιση επικουρικού πίνακα ..., καθώς και τα κριτήρια κατάταξης στους ανωτέρω πίνακες και η μοριοδότησή τους, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. ...”. Στη Γενική Εκπ/ση προτάσσονται (στους πίνακες αναπληρωτών) 1. οι Πολύτεκνοι, 2. οι Έχοντες σκλήρυνση κατά πλάκας και 3. οι Έχοντες ομόζυγη μεσογειακή αναιμία, ενώ το 20% των προσλήψεων (και από το μηδενικό πίνακα) καταλαμβάνουν οι Τρίτεκνοι. Υπάρχουν “ιδιαίτερες συνθήκες στην ΕΑΕ” που να δικαιολογούν το να μην ισχύουν - ΩΣ ΕΧΟΥΝ στη Γενική Εκπ/ση - τα ανωτέρω ευεργετήματα σε αυτές τις κατηγορίες εκπ/κών στην ΕΑΕ; Προφανώς και όχι. Ο ΝΟΜΟΣ λέει ότι στην ΕΑΕ ισχύει Ο,ΤΙ και στη Γενική Εκπ/ση. Μπορεί, λέει ο ΝΟΜΟΣ (δηλαδή υπάρχει η δυνατότητα να γίνει, όχι ότι και πρέπει απαραιτήτως να γίνει) να κάνει κάτι ο διαφορετικό στην ΕΑΕ ο Υπουργός, αφού “συμβουλευτεί” την εισήγηση της Δ/νσης ΕΑΕ του Υπουργείου του, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην ΕΑΕ. π.χ. Θα μπορούσε να τον συμβουλέψει η Δ/νση ΕΑΕ ότι: στη Γενική Εκπ/ση οι έχοντες αναπηρία τουλάχιστον 67% και οι έχοντες ανάπηρα τέκνα τουλάχιστον 67% γνωρίζουν εκ πείρας τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής, οπότε ας πάρουν κι αυτές οι κατηγορίες των εκπ/κών την πρόταξη στους πίνακες. Μετά ο Υπουργός θα μπορουσε να δεχτεί μερικως την πρόταση της Δ/νσης ΕΑΕ και να ορίσει ότι μόνο οι έχοντες ανάπηρα τέκνα τουλάχιστον 67% πρέπει να προτάσσονται. Επειδή, λοιπόν, δεν υπάρχουν “ιδιαίτερες συνθήκες στην ΕΑΕ” που να δικαιολογούν διαφορετική αντιμετώπιση των τριτέκνων κτλ, καταρχήν το άρθρο θα έπρεπε να λέει: “Ισχύουν όλες οι διατάξεις – κατ' αντιστοιχία στον κύριο και επικουρικό πίνακα – περί κατάρτισης των πινάκων και πρόσληψης από αυτούς, όπως ισχύουν στους πίνακες Γενικής Εκπ/σης. Κατ' εξαίρεση η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δεν προσμετράται στους πίνακες (Δασκάλων & Νηπιαγωγών) στους οποίους δεν έχει δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους κλάδους να συμμετάσχουν. Επιπλέον, στους πίνακες προτάσσονται, αμέσως μετά τους λοιπούς που προτάσσονται - κατά σειρά –, οι έχοντες αναπηρία τουλάχιστον 67% και οι έχοντες ανάπηρα τέκνα τουλάχιστον 67% τη μη πρόσληψη με ποσοστό 20%“, καθώς και μοριοδοτούνται τα ακόλουθα: Διδακτορικό ... μονάδες, πτυχίο κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ61 ... μονάδες, μεταπτυχιακό ... μονάδες.”.