Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΕΑΣ ΜΑΡΙΟΣ | 26 Νοεμβρίου 2009, 06:07
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα. Υπουργός, τυγχάνει να είστε πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου παιδείας της μοναδικής χώρας Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως που τείνει να προβεί σε καθολική πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού στη δημόσια παιδεία μέσω γραπτού διαγωνισμού. Δεν αντιλέγω για το αξιόπιστο και αδιάβλητο του ΑΣΕΠ. Ούτε παραβλέπω την αναγκαιότητα πάταξης των φαινομένων διαφθοράς που ταλανίζουν το δημόσιο βίο εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, σας υπενθιμίζω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των λοιπών Ευρωπαϊκών χωρών εφαρμόζει σύστημα διορισμών βασισμένο σε αντικειμενικά κριτήρια όπως είναι η κατοχή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού συναφούς τίτλου σπουδών, η παραγωγή ερευνητικού και συγγραφικού έργου, η προϋπηρεσία και η επιτυχής συμμετοχή σε ψυχομετρικά tests. Είναι αδιανόητο να θέλεται να εμπιστευτείται τις τύχες των παιδιών μας, της μαγιάς του έθνους μας στους επιτυχόντες ενός απρόσωπου, γραπτού διαγωνισμού δομημένου με τέτοιο τρόπο που στην ουσία ωθεί αφενός, τη στείρα αποστήθιση ενός μεγάλου και δυσανάλογου όγκου εξεταστέας ύλης και αφετέρου στην ενίσχυση της παραπαιδείας μέσω της οικονομικής ενίσχυσης πάσης φύσεως ιδιωτικών φροντιστηρίων. Σαν παιδαγωγός που είστε και η ίδια γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο εκπαιδευτικός δεν αποτελεί μόνο πηγή γνώσης. Ο εκπαιδευτικός συνιστά εν δυνάμει σύμβουλο, καθοδηγητή, μέντορα, φίλο, υποστηρικτή και διευκολυντή της ζωής των νέων παιδιών. Είναι άνθρωπος με ακεραιότητα χαρακτήρα, με σύνεση, ορθολογισμό αλλά και πηγαία, γνήσια συναισθήματα. Αλήθεια, μπορείτε να μου εξηγήσετε πως Ο ΑΣΕΠ διασφαλίζει τα παραπάνω;Μήπως στην προσπάθεια να εξυγιάνουμε το σύστημα προσλήψεων βρεθούμε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή, για τα ελληνικά δεδομένα, κατάσταση που θα ευνοεί την παρασκευή "σαρδελοποιημένων" και μόνο κατ'όνομα καθηγητών; Ένα τελευταίο σημείο στο οποιό θα ήθελα να σταθώ είναι η πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού στην ειδική αγωγή. Το ισχύον σύστημα, με τις όποιες αδυναμίες του, διασφαλίζει την πρόσληψη όλων εκείνων των συναδέλφων που επένδύοντας προσωπικό χρόνο και χρήμα απέκτησαν εξειδίκευση μέσω της κτήσης διδακτορικών, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων, πιστοποιητικών braile και νοηματικής γλώσσης. Το ρουσφέτι, το μέσο και το βίσμα δεν έχει χώρο σ'ένα τόσο ευαίσθητο τομέα όπως είναι η εκπαίδευση των συνανθρώπων μας με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Όπως επίσης δε έχει θέση στην ειδική αγωγή και ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Η αξιοκρατία είναι δεδομένη. Αυτό που λείπει από την ειδική αγωγή στη χώρα μας είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας, η συγγραφή νέων, αναλόγως προσαρμοσμένων αναλυτικών προγραμμάτων, η προμήθεια οπτικοακουστικών μέσων, η μετεκπαίδευση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η τόνωση των διαδικασιών πρόωρης διαγνωσης και παρέμβασης. Μόνο έτσι δύναται να επιτευχθεί η ενσωμάτωση (mainstreaming) του κάθε παιδιού και η ψυχολογική υποβοήθηση της οικογενείας του. Μετα τιμής, Καλέας Μάριος