Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Β. Λευθερούδης | 27 Ιουνίου 2010, 20:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υπηρετώ από το 1990 στην Α/θμια εκπαίδευση. Είμαι καθηγητής φυσικής αγωγής-συγγραφέας.Λίγα λόγια:Αξιολόγηση είναι μια συστηματική διαδικασία βάσει της οποίας λαμβάνονται αποφάσεις για τα κρινόμενα πρόσωπα.Μπορούμε να διαπιστώσουμε αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι μας.Η βαθμολογία είναι μία από τις λειτουργίες της αξιολόγησης.Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται και να χρησιμοποιείται ως μέσο ανατροφοδότησης για την εκτέλεση και την προσπάθεια και όχι ως μέσο σύγκρισης των μαθητών ή καθηγητών. Έχουμε δυο είδη αξιολόγησης:1.την ποσοτική (ποσοτικά στοιχεία: πόσες διδακτικές ώρες –αν πραγματοποιήθηκε ο προγραμματισμός)και 2. την ποιοτική (Αναμενόμενο διδακτικό επίπεδο – στόχοι μαθήματος). Πρακτικά δεν υπάρχει ανθρώπινη κοινωνία απαλλαγμένη από συστήματα αξιολόγησης! Κι αυτό γιατί κάθε κοινωνία προσπαθεί να εξασφαλίσει την αξιοκρατία για τους πολίτες της και να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερα το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό. Αξιολογεί τα δυνατά και αδύνατα σημεία. Το θέμα είναι:Γιατί; Με την αξιολόγηση γινόμαστε καλύτεροι, γιατί διαπιστώνουμε αν πέτυχαν οι στόχοι που τέθηκαν. Εκεί που υστερώ, προσπαθώ να γίνω καλύτερος. Δεν προσβάλλομαι, αλλά διορθώνω τα λάθη μου. Η αξιολόγηση δεν είναι αναγκαίο κακό, αλλά μέρος της διαδικασίας της μάθησης. Δέχομαι τη γνώμη του άλλου. Πότε;Πώς; Κάθε τρεις μήνες θα γίνεται απολογισμός και συζήτηση.Με ποια κριτήρια;θα υπάρχουν αξιολογούμενοι συγκεκριμένοι αποδεκτοί από τους εκπαιδευτικούς στόχοι. Τι; Σε κάθε τμήμα θα γίνεται διάγνωση του ατομικού επιπέδου διδασκαλίας (αφορά τη φυσική αγωγή). Ποιος;Διάλογος με εκπαιδευτικούς και συμφωνία αποδοχή στο ποιος θα είναι στην επιτροπή αξιολόγησης. Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι η αξιολόγηση πρέπει να συζητηθεί με τους υπεύθυνους (σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, παιδαγωγικό ινστιτούτο)να υπάρξει αποτέλεσμα, συμφωνία και υλοποίηση του συμβολαίου που θα υπογραφεί.Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στιγματιστεί ο εκπαιδευτικός, αλλά να βοηθηθεί, για να βοηθήσει. Το βασικό είναι να αρχίσει και να υπάρχει διάθεση βελτίωσης από όλους!!!