Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΕφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο πρόγραμμα της Αυτοαξιολόγησης και τη συμπλήρωση του παρόντος ερωτηματολογίου.Σχόλιο του χρήστη ΧΗΜΙΚΟΣ Κ. | 28 Ιουνίου 2010, 21:42
1)Πρώτα ο ΜΑΘΗΤΗΣ χωρίς τον μαθητή γίνεται; Μήπως θα πρέπει να ρωτήσουμε πρώτα τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους αν πρέπει να γίνει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων; Θέλουμε να χτίσουμε το αυριανό σχολείο με μεθόδους περασμένων δεκαετιών. Ο τρόπος της αυτοαξιολόγησης που προτάθηκε παραπέμπει στη δεκαετία του 80. Θα γεμίσουμε απο ντάνες χαρτιών που θα πρέπει κάποιος(οι)να επεξεργαστούν και να περάσουν 1-2 χρόνια μέχρι να αποκτήσουμε μια εικόνα για την τραγική πράγματι κατάσταση που βρίσκονται τα σχολεία σήμερα.(Βέβαια κάποιοι θα αμοιφθούν μάλλον αδρά για την επεξεργασία αυτή) Κάθε κηδεμόνας-μαθητής έχει πρόσβαση στο Internet.(Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι οι έλληνες πολίτες από το 2011 θα υποβάλουν υποχρεωτικά τη φορολογική τους δήλωση ηλεκτρονικά). Υπάρχει τρόπος να συμπληρώσει τα σχετικά ερωτηματολόγια και να διατηρήσει την ανωνυμία του. Με την προτεινόμενη διαδικασία δεν νομίζω ότι θα υπάρξει μαθητής που θα τολμήσει να απαντήσει στα περισσότερα ερωτήματα χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες στην περίπτωση που θα γίνουν γνωστές οι απόψεις του ή οι απόψεις του τμήματός του. (Να είστε σίγουροι ότι θα γίνουν γνωστές) Ο τρόπος αυτός εφαρμόζεται με επιτυχία στα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου και στο δικό μας ΕΑΠ. Εξασφαλίζει ανωνυμία στον μαθητή-κηδεμόνα, έχεις άμεσα αποτελέσματα (η επεξεργασία γίνεται ηλεκτρονικά) και δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα. 2)Πώς περιμένετε να πετύχει μια αξιολόγηση που γίνεται από (αμοιβόμενους;) διευθυντές - σχολικούς συμβούλους που προέκυψαν απο λίστες με κύριο κριτήριο τη συνέντευξη; Στις περισότερες περιπτώσεις η κατάταξη με τα τυπικά προσόντα ανατράπηκε πλήρως μετά τη συνέντευξη. Όλοι σχεδόν οι εκπαιδευτικοί σήμερα γνωρίζουν την πολιτική ταυτότητα του διευθυντή τους και την όποια εξάρτησή του από τους συνδικάλιστές. 3)Συγχαρητήρια για την ανοικτή διαβούλευση. Μήπως όμως πρέπει να σας προβληματίσει το γεγονός ότι οι περισσότεροι που συμμετέχουν δεν αναφέρουν το όνομά τους σε αντίθεση με τις ανοικτές διαβουλεύσεις άλλων υπουργείων; Μήπως φοβούνται τις πιθανές αυθαιρεσίες των διευθυντών και των κομματικών στελεχών που βασιλεύουν στα σχολεία των παιδιών μας και καταδυναστεύουν εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές;