Αρχική Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού ΈργουΠοια μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θεωρείτε ως καταλληλότερη να εφαρμοστεί στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και γιατί;Σχόλιο του χρήστη Καθηγητάκος | 3 Ιουλίου 2010, 02:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμμετείχα και στον άλλο διάλογο του Υπουργείου με τίτλο meafora, μόνο που τότε ήταν κυβέρνηση η ΝΔ. Τα ίδια περίπου συζητάγαμε. Τα ίδια πάλι λέμε. Εχω 30 χρόνια στην Δημόσια Εκπαίδευση και αυτά τα συζητάγαμε και πριν περίπου 30 χρόνια. Από τον αυθαιρεσία του Επιθεωρητή πέσαμε στην αργομισθία των σχολικών συμβούλων. Ποιος μπορεί να αξιολογήσει έναν καθηγητή; Μόνον οι πρώην μαθητές του. Οχι οι νυν γιατί υπάρχουν οι σκοπιμότητες: Βαθμοθηρία, καλή συμπεριφορά απέναντί του κλπ. Ούτε οι γονείς. Γι' αυτούς ισχύουν περίπου τα ίδια. Ούτε ο Διευθυντής. Είναι πολλές φορές εμπαθής και μνησίκακος. Ούτε ο Προϊστάμενος της Εκπαίδευσης: Συνήθως είναι κομματικό φερέφωνο. Ούτε ο Σχολικός Σύμβουλός του: Δεν έχει ιδέα πολλές φορές ούτε το αντικείμενο της διδασκαλίας. Βλέπε σχολικό σύμβουλο που δεν έχει ποτέ διδάξει σε Λύκειο να αξιολογεί τον καθηγητή του Λυκείου ή ακόμα δεν έχει την απαιτούμενη παιδαγωγική επάρκεια, μιας και έγινε σύμβουλος επειδή είχε διδακτορικό σε κάποιο τρέχα-γύρευε αντικείμενο, ούτε υπήρξε καλός δάσκαλος ο ίδιος. Μόνο ο παλιός μαθητής, αυτός που έχει χάσει την όποια εξάρτηση από τον καθηγητή μπορεί να κρίνει κάπως αντικειμενικά. Βλέπω παλιούς μαθητές μου να με χαιρετούν στο δρόμο με σεβασμό και αγάπη. Και αναγαλιάζει η ψυχή μου. Εκανα, λέω, το καθήκον μου. Και κάτι τελευταίο: Είναι υποβολιμιαίο να λέτε οι καθηγητές δεν κάνουν μάθημα γιατί κάνουν ιδιαίτερα. Ποιοί και πόσοι κάνουν; Και γιατί τους προσλαμβάνετε αντί να τους καταγγείλετε; Γιατί τους πληρώνετε, αντί να τους στείλετε φυλακή; Απλούστατα, γιατί τους χρειάζεστε. Γιατί το ίδιο το σύστημα επιλογής με τις Πανελλήνιές του δημιουργεί τις συνθήκες για φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική Ενισχυτική διδασκαλία, υπονομεύτηκε από το ίδιο το Υπουργείο, σε σημείο εξαφάνισης. Και γιατί, όταν η ίδια η κοινωνία και ειδικά το κράτος εμπορευματοποιεί τα πάντα, θα εμπορευματοποιήσει και την Εκπαίδευση. Οπως έκανε και κάνει με το φακελάκι στην Υγεία. Δεν υπάρχει και μεγάλη διαφορά εξάλλου.