Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ | 25 Νοεμβρίου 2009, 15:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα με το σχόλιο αυτό να εκφράσω την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές στο Δημόσιο Σχολείο. Βασική αρχή όλων των αλλαγών που προωθούνται θέλουμε όλοι να είναι ο μαθητής. Υπό αυτό το πλαίσιο θέλω να θίξω ένα πολύ σημαντικό θέμα που αφορά την καθημερινότητα και την απόδοση του εκπαιδευτικού στη σχολική αίθουσα. Ως μέσο επιλογής διδακτικού προσωπικού προτείνεται η εξέταση του ΑΣΕΠ. Θέλω να τονίσω ότι ο εκπαιδευτικός ΔΕΝ αντέχει άλλες εξετάσεις. Το άγχος και το συνεχές διάβασμα για τον επερχόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κάθε διετία (πόσο μάλλον τώρα που προτείνεται να διεξάγεται κάθε έτος) είναι εξοντωτικό για την καθημερινή ζωή του εκπαιδευτικού. Με το συνεχές άγχος του διαβάσματος και της εξέτασης δεν μπορεί να αποδώσει στις επαγγελματικές, οικογενειακές και προσωπικές του υποχρεώσεις. Δεν μπορεί να συνεισφέρει στο μέγιστο βαθμό στο καθημερινό βάρος των υποχρεώσεών του απέναντι στο μαθητή. Όλοι εμείς οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που έχουμε 1, 2 ή και 3 επιτυχίες στις προηγούμενες εξετάσεις του ΑΣΕΠ είμαστε ψυχολογικά εξαθλιωμένοι με το συνεχές διάβασμα με το προφανές αποτέλεσμα να μην αφιερωνόμαστε 100% στο μαθητή. Ο ΑΣΕΠ τόσα χρόνια έχει καθιερωθεί ως μέσο επιλογής καλώς ή κακώς. Βάσει της διαπίστωσης αυτής κάνω τις παρακάτω προτάσεις. Ο ΑΣΕΠ Θα μπορούσε να μετατραπεί από ένα εξεταστικό σύστημα που είναι σήμερα σε ένα σύστημα μοριοδότησης βάσει του βαθμού πτυχίου, του μεταπτυχιακού, του διδακτορικού και της προυπηρεσίας χωρίς τις εξουθενωτικές εξετάσεις. Αυτό άλλωστε εφαρμόζεται και για τις προσλήψεις των υπόλοιπων κλάδων του Δημοσίου Τομέα. Αν τελικά θέλετε να διατηρήσετε τις εξετάσεις θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να μπορεί να κατοχυρώσει την προηγούμενη επιτυχία του στον ΑΣΕΠ. Το 80% των εκπαιδευτικών έχει αυτήν την επιτυχία. Μην αδικείτε μια τόσο μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών καταργώντας την προηγούμενη επιτυχία που ούτως η άλλως είναι επιτυχία ΑΣΕΠ. Διατηρείστε τους υπάρχοντες πίνακες θέτοντας πολύ απλά ως προυπόθεση για διορισμό, αναπλήρωση και ωρομισθία την ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται δύο πράγματα: 1) όλοι οι συνάδελφοι που δεν έχουν περάσει από τον ΑΣΕΠ -αποκτώντας ύποπτη προυπηρεσία μέσα από παραθυράκια όπως ΠΔΣ, ΟΑΕΔ, Σιβιτανιδείου και Εκκλησιαστικών- να αναγκαστόυν να διαβούν την πόρτα του ΑΣΕΠ. 2) δεν θα αδικηθεί η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που έχει ήδη επιτυχία ΑΣΕΠ Μην εξουθενώνετε τον ήδη πολύπαθο εκπαιδευτικό με συνεχείς εξετάσεις. Ο ΑΣΕΠ μπορεί να διατηρηθεί και να γίνει πολύ πιο αξιοκρατικός αλλάζοντας χαρακτήρα όπως ανέφερα παραπάνω. Αφήστε τον εκπαιδευτικό να δώσει όλο του τον εαυτό και το είναι του στη σχολική αίθουσα και στο μαθητή και όχι στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Με εκτίμηση, Φραγκούλης Ιωάννης Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός ΠΕ19 στο Γυμνάσιο-Λύκειο Λειψών