Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτωνΣχόλιο του χρήστη Nikos | 2 Ιουνίου 2017, 22:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την παράγραφο 6 του υπό διαβούλευση κειμένου: δεν είναι δυνατόν σύμφωνα με το Αρθ. 6 παρ. 6 β) να διαφοροποιούνται (τα επαγγελματικά δικαιώματα) ανάλογα με το καθεστώς φοίτησης των πτυχιούχων, ήτοι πριν ή μετά την έναρξη ισχύος του ν. 2916/01 (Α΄ 114). Θα πρέπει να επανέλθετε έχοντας μελετήσει τη σχετική νομοθεσία/νομολογία. Θα πρέπει για λόγους ισονομίας να ορίζεται σαφώς εντός του υπό διαβούλευση κειμένου ότι: ανεξαρτήτως του πορίσματος της επιτροπής οι κάτοχοι αναγνωρισμένου ΜΔΕ στην ειδικότητα δεν δύναται να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα που να υπολείπονται των αντιστοίχων των κατόχων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του Αρθ. 46. Διαφορετικά ισότιμοι ακαδημαϊκοί τίτλοι θα οδηγούν σε διαφορετικές συνθήκες πρόσβασης στο επάγγελμα. Ταυτόχρονα με την εφαρμογή της παραγράφου 4 θα πρέπει να δεσμευτεί το ΤΕΕ ώστε να αναμορφώσει το αναχρονιστικό πλαίσιο του επαγγέλματος του μηχανικού (ανά ειδικότητα). Το νέο πλαισιο θα πρέπει να στερείται της λογικής αποκλεισμού από την αγορά που ακόμη και σήμερα επιχειρεί το ΤΕΕ μέσω της ίδρυσης τμήματος "υπομηχανικών" εντός των δομών του χωρίς την συναίνεση των ΤΕΙ και των υφιστάμενων εκπροσώπων των πτυχιούχων. Είναι προφανές ότι σε επόμενο βήμα το ΤΕΕ θα υποχρεώσει (καταχραζόμενο την δεσπόζουσα θέση την οποία από την εκχώρηση αρμοδιοτήτων του δημοσίου σχετικά με αδειοδοτήσεις κλπ.) πτυχιούχους σε εγγραφή, διοικητικό έλεγχο, κλπ. Και όλα τα παραπάνω χωρίς ανταποδοτικό όφελος (όπως επί παραδείγματι κάνουν τα αντίστοιχα όργανα σε προηγμένες τεχνολογικά και οικονομικά χώρες του εξωτερικού τις πρακτικές των οποίων το ΤΕΕ έχει μελετήσει κατ' επανάληψη αλλά ουδέποτε έχει προσπαθήσει παρά και τις εκ των έσω παραινέσεων να εφαρμόσει). Τόσο η σύνθεση (σημ. προεδ. ΤΕΕ που σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί) όσο και ο ρόλος της "επιστημονικής" επιτροπής (προσομοιάζει περισσότερο σε συντεχνιακή ίσως η ονομασία αυτή θα ήταν πιο αρμόζουσα!) κρίνεται ως απαράδεκτη. Μετά την παρέλευση 34 ετών από τη νομική δέσμευση του κράτους να εκδώσει επαγγελματικά δικαιώματα (εντός εξαμήνου από την έναρξη ισχύος του Ν.1404/83) το μόνο που προσωπικά μπορώ να αναλογιστώ ως πολίτης είναι ντροπή. Προφανώς τα παραπάνω ομολογώ πώς θα αντιμετωπιστούν ως ρομαντικά και γραφικά από μια κυβέρνηση που όπως ακριβώς και οι προηγούμενες επιμένουν στην καθ' έξιν εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων με τρόπο εριστικά αντιδημοκρατικό. Σε περίπτωση που έστω και την ύστατη στιγμή θελήσετε η πρωτοβουλία σας να λαμβάνει υπόψη τις αρχές στη διοικητικής συνέπειας/συνέχειας και της χρηστής διοίκησης θα πρέπει αφενός η επιτροπή να περιλαμβάνει την ισότιμη εκπροσώπηση των ΣΑΠΕ ΣΑΤΕ σε συνδυασμό με ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες (π.χ. ακαδημαϊκούς, προεδ. επιστημονικών/επαγγελματικών ινστιτούτων του εξωτερικού) καθώς και χρονική δέσμευση για την έκδοση των Π.Δ. Τέλος τα κριτήρια της παραγράφου 1 είναι τόσο γενικά που ίσως ο χαρακτηρισμός προσχηματικά δεν τα περιγράφει επαρκώς. Αναρωτιέμαι σε τί ωφελεί η επιβολή τους. Με την τακτική της υποχρηματοδότησης που έχει με τη σειρά της προκαλέσει πλήθος στρεβλώσεων στη λειτουργία των ΑΕΙ μια κίνηση γοήτρου η οποία δεν έχει αντίκτυπο στην αντιμετώπιση των κατόχων των τίτλων από την αγορά και προκαλεί μειδιάματα σε όσους γνωρίζουν την κατάταξη των Ελληνικών ΑΕΙ στις διεθνείς έγκυρες λίστες αξιολόγησης πιθανόν να εξυπηρετεί μόνον την εσωτερική (κομματική) ιδεοληψία.