Η πορεία των ΤΕΙ τα τελευταία 16 χρόνια είναι τέτοια που ουσιαστικά δεν διαφέρουν από τα Πανεπιστήμια. Αν δει κανείς τα ελάχιστα απαιτούμενα τυπικά προσόντα για τον διορισμό ενός επίκουρου καθηγητή ΤΕΙ με αυτόν ενός πανεπιστημίου είναι σαφώς ανώτερα αυτού του ΤΕΙ. Που υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ; Η διαφορά είναι στη βάση των εισακτέων (αν μιλάμε για την ίδια πόλη και παρεμφερές γνωστικό αντικείμενο). Αυτό γιατί απλά ο Έλληνας τα ΤΕΙ τα ξέρει σαν κατώτερα Ιδρύματα (για κανέναν άλλο λόγο). Μάταια προσπαθεί ο συντάκτης του νόμου να βρει διαφορές μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ που είναι χαμηλού επιπέδου όπως όμως ακριβώς και τμήματα Πανεπιστημίου. Ειδικά κάποια περιφερειακά τμήματα Πανεπιστημίων έχουν τεράστειο θέμα επειδή η φοίτηση δεν είναι υποχρεωτική (όπως πχ τα εργαστήρια των ΤΕΙ) κι έτσι δεν συναντά κανείς ούτε καθηγητή ούτε φοιτητή και ας πάει όποια ώρα εργάσιμης μέρας θέλει. Η λύση για την χώρα και για την οικονομία είναι μια. Άμεση και ισότιμη συγχώνευση ιδρυμάτων σε Μητροπολιτικά Πανεπιστήμια στις περιφέρειες τις χώρας με ταυτόχρονη σημαντική μείωση των τμημάτων και αξιοποίηση του προσωπικού με σεβασμό στην ακαδημαϊκή του πορεία και στα επαγγελματικά του δικαιώματα. Η δημιουργία τμημάτων διετούς εκπαίδευσης δεν είναι άσχημη ιδέα αλλά χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλη χρηματοδότηση γιατί είναι εντελώς διαφορετική η υφή της από τα Πανεπιστήμια και διαφορετικού τύπου οι διδάσκοντες που θα χρειαστεί!
Η πορεία των ΤΕΙ τα τελευταία 16 χρόνια είναι τέτοια που ουσιαστικά δεν διαφέρουν από τα Πανεπιστήμια. Αν δει κανείς τα ελάχιστα απαιτούμενα τυπικά προσόντα για τον διορισμό ενός επίκουρου καθηγητή ΤΕΙ με αυτόν ενός πανεπιστημίου είναι σαφώς ανώτερα αυτού του ΤΕΙ. Που υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ; Η διαφορά είναι στη βάση των εισακτέων (αν μιλάμε για την ίδια πόλη και παρεμφερές γνωστικό αντικείμενο). Αυτό γιατί απλά ο Έλληνας τα ΤΕΙ τα ξέρει σαν κατώτερα Ιδρύματα (για κανέναν άλλο λόγο). Μάταια προσπαθεί ο συντάκτης του νόμου να βρει διαφορές μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ που είναι χαμηλού επιπέδου όπως όμως ακριβώς και τμήματα Πανεπιστημίου. Ειδικά κάποια περιφερειακά τμήματα Πανεπιστημίων έχουν τεράστειο θέμα επειδή η φοίτηση δεν είναι υποχρεωτική (όπως πχ τα εργαστήρια των ΤΕΙ) κι έτσι δεν συναντά κανείς ούτε καθηγητή ούτε φοιτητή και ας πάει όποια ώρα εργάσιμης μέρας θέλει. Η λύση για την χώρα και για την οικονομία είναι μια. Άμεση και ισότιμη συγχώνευση ιδρυμάτων σε Μητροπολιτικά Πανεπιστήμια στις περιφέρειες τις χώρας με ταυτόχρονη σημαντική μείωση των τμημάτων και αξιοποίηση του προσωπικού με σεβασμό στην ακαδημαϊκή του πορεία και στα επαγγελματικά του δικαιώματα. Η δημιουργία τμημάτων διετούς εκπαίδευσης δεν είναι άσχημη ιδέα αλλά χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλη χρηματοδότηση γιατί είναι εντελώς διαφορετική η υφή της από τα Πανεπιστήμια και διαφορετικού τύπου οι διδάσκοντες που θα χρειαστεί!