Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτωνΣχόλιο του χρήστη Κώστας Χειλάς | 13 Ιουνίου 2017, 11:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δεν είναι τυχαίο ότι το άρθρο αυτό συγκέντρωσε τα περισσότερα σχόλια. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολίων είναι αρνητικά. Υπάρχουν πολλά εύστοχα σχόλια αλλά έχω την αίσθηση ότι κανένας δεν εντόπισε μια άλλη αστοχία του άρθρου και της εν γένει επιχειρηματολογίας υπέρ του. Μια αστοχία η οποία πιστεύω ότι αδικεί και εκείνους που φαίνεται να ωφελεί αλλά (ενδεχομένως περισσότερο) και όλους τους υπόλοιπους. Η αστοχία αυτή είναι η έννοια "ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)" Ας δεχτούμε αρχικά ότι ένας απόφοιτος Τμήματος πενταετούς φοίτησης έχει τις προϋποθέσεις απονομής τίτλου Masters. Εγώ το πιστεύω αλλά υπό την προϋπόθεση ότι θα απαντηθούν με σαφήνεια τα παρακάτω ερωτήματα. Ποια είναι αυτά τα ερωτήματα: 1. Ποιος είναι ο τίτλος του βασικού του πτυχίου; 2. Ποια είναι η διάρκεια σπουδών του βασικού πτυχίου; Πόσες πιστωτικές μονάδες ECTS αντιστοιχούν; 3. Ποια επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν από τη λήψη αυτού του βασικού πτυχίου;;;; 4. Ποια είναι η διάρκεια του μεταπτυχιακού; Πόσες πιστωτικές μονάδες ECTS αντιστοιχούν; 5. Ποιος είναι ο τίτλος του μεταπτυχιακού; 6. Ποια επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν από τη λήψη αυτού του μεταπτυχιακού; (προβλέπεται αυτό;) 7. Πόσο ταιριάζουν αυτά που ορίζει το άρθρο με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο της Μπολόνια; 8. Τι θα ισχύει για άλλους επιστήμονες, με τετραετείς σπουδές και Masters; Οτιδήποτε συμβεί πρέπει να συμβαδίζει με το Ευρωπαϊκό σύστημα πιστωτικών μονάδων ECTS. Από αυτό προκύπτει ότι τα βασικά πτυχία στην Ευρώπη είναι είτε τριετή (180 ECTS) είτε τετραετή (240 ECTS) και τα Masters δίνουν συνήθως 60 Πιστωτικές μονάδες ECTS ανά έτος σπουδών. Επομένως, ο πενταετής συνδυασμός Βασικού Πτυχίου + Masters αντιστοιχεί με ένα σύνολο 300 πιστωτικών μονάδων (ECTS). Η οποιαδήποτε ασυνέπεια μπορεί να έχει επίπτωση στην κινητικότητα των Ελλήνων επιστημόνων. Ας μη ξεχνάμε, επίσης, ότι στη χώρα που ζούμε, τα επαγγελματικά δικαιώματα, όσα υπάρχουν, συσχετίζονται με τον βασικό τίτλο σπουδών. Υπό αυτή την έννοια, θα πρέπει να αναθεωρηθούν τα υφιστάμενα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών ή όσων άλλων βρεθούν με μεταπτυχιακό τίτλο; Αν τα επαγγελματικά δικαιώματα προκύπτουν από το Masters, δεν θα έπρεπε και άλλοι επιστήμονες, με Masters που προέκυψε από 4ετείς + 2ετείς (ή και μονοετείς) σπουδές, να έχουν τουλάχιστον τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με εκείνα όσων βρεθούν με Masters λόγω 5ετούς φοίτησης; Αν τα επαγγελματικά δικαιώματα προκύπτουν από το Βασικό Πτυχίο είναι επιτακτική η ανάγκη προσδιορισμού του βασικού πτυχίου και της διάρκειας σπουδών που οδηγεί σε αυτό. Και δεν υπάρχει λόγος να σχολιάσει κάποιος ότι δεν υπάρχουν δουλειές οπότε για ποια επαγγελματικά δικαιώματα μιλάω. Είναι πασιφανές ότι το παρόν άρθρο αυτό ακριβώς προσπαθεί να ρυθμίσει και προβλέποντας τη λογική (και νομικά στέρεη) εξέλιξη ότι επιστήμονες με αντίστοιχα έτη σπουδών και τίτλους (κυρίως απόφοιτοι ΤΕΙ με Masters) θα διεκδικήσουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, ξεκινά την οριοθέτησή τους αναθέτοντας τον ρόλο του ποιμένα στο ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία μέσω των παραγράφων 4 και 5.