Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτωνΣχόλιο του χρήστη polyto | 13 Ιουνίου 2017, 18:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν άρθρο πρέπει να αποσυρθεί και να γίνει αντικείμενο σοβαρής μελέτης. Η διατήρησή του ακόμη και με τροποποίηση του περιεχομένου του, θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσει. Η διάταξη αυτή εξομοιώνει εν μία νυκτί τους κατόχους πτυχίου ή διπλώματος 5ετούς αδιάσπαστου πρώτου κύκλου σπουδών, με αυτούς οι οποίοι ήδη κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο δεύτερου κύκλου σπουδών για τον οποίο αφιέρωσαν περίπου 2 έτη προσπαθειών και επένδυσαν αρκετά χρήματα, ιδιαίτερα όταν οι σπουδές αυτές έγιναν σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Η φοίτηση σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα προϋποθέτει καλή έως άριστη γνώση ξένης γλώσσας και άλλες προϋποθέσεις, τις οποίες πολλοί ευεργετούμενοι από τη διάταξη δεν έχουν καθώς και συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής από την οποία δεν έχουν περάσει. Εξομοιώνονται οι κάτοχοι βασικού πτυχίου ή διπλώματος με συναδέλφους τους ίδιας ειδικότητας, που κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο και καθίστανται ισότιμοι στην αμοιβή και στην εξέλιξη και ακυρώνονται οι προσπάθειες των δεύτερων για επιστημονική, επαγγελματική, υπηρεσιακή και οικονομική αναβάθμιση. Δημιουργεί αξιώσεις για οικονομική αναβάθμιση (επίδομα μεταπτυχιακού) σε χιλιάδες κατόχους διπλώματος ή πτυχίου 5ετους πρώτου κύκλου ανεβάζοντας το κόστος μισθοδοσίας τους στο Δημόσιο, σε μια εποχή που περικόπτονται συντάξεις των 500 €. Καταργεί το προβάδισμα που είχαν οι κάτοχοι μεταπτυχιακού σε διαγωνισμούς και κρίσεις προϊσταμένων του Δημοσίου, αφού την επομένη της ψήφισης του νόμου καθίστανται ισότιμοι με τους κατόχους απλού διπλώματος ή πτυχίου πρώτου κύκλου, επιβραβεύοντας την ήσσονα προσπάθεια . Η ρύθμιση αυτή προκαλεί επίσης τα παρακάτω ερωτήματα: 1)Mε ποια εξειδίκευση θα θεωρηθεί ότι αποκτάται ο μεταπτυχιακός τίτλος, όταν ο βασικός τίτλος σπουδών είναι τόσο γενικός (π.χ. Πολιτικός μηχανικός); 2)Τι θα γίνει με τους πτυχιούχους της ΑΣΠΑΙΤΕ, που επίσης κατέχουν πτυχίο 5ετούς αδιάσπαστου κύκλου σπουδών; 3)Τι θα γίνει με τους πτυχιούχους που κατέχουν πτυχίο 5ετούς αδιάσπαστου κύκλου σπουδών, αλλά δεν έχουν φοιτήσει 10 εξάμηνα, αφού εισήχθησαν με κατατακτήριες εξετάσεις ή μεταγραφή από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού; 4)Μέχρι τώρα τα διευρυμένα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων Μηχανικών εδίδοντο με το επιχείρημα των πενταετών βασικών σπουδών (π.χ διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών, έπαιρνε με τη λήψη του πτυχίου και απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα Μηχανολόγου, αν και δεν είχε διδαχτεί κανένα μηχανολογικό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών του). Μήπως τώρα ανοίγει ο δρόμος για περικοπή των επαγγελματικών δικαιωμάτων, αφού δίκαια κάποιος θα μπορεί να ισχυριστεί ότι από το βασικό πρόγραμμα σπουδών αφαιρούνται με τη ρύθμιση 3 τουλάχιστον εξάμηνα βασικών σπουδών (που αντιστοιχούν στον ελάχιστο χρόνο για μεταπτυχιακό) και απομένουν 7 (λιγότερα από τα 8 εξάμηνα σπουδών των αντίστοιχων τμημάτων στα ΤΕΙ); 5)Γιατί δεν υπάρχει αντίστοιχη ρύθμιση για τις 6ετούς φοίτησης Ιατρικές Σχολές, αδικώντας έτσι τους αποφοίτους τους; Ο κατάλογος των ζητημάτων είναι μακρύς, αλλά σταματώ την καταγραφή τους για να μη κουράσω περισσότερο. Το υπουργείο τελευταία μας έχει συνηθίσει σε πρόχειρες ρυθμίσεις (επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων 2015, χρόνος συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών 2016) και αρκετές παλινωδίες (αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ 2017). Ελπίζω να μη δημιουργήσει ένα ακόμη κακό προηγούμενο, επιμένοντας στη κατάθεση του άρθρου 46. Το υπουργείο καλείται να αποδείξει, ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν αποτελεί δωράκι-σκάνδαλο στα μισά μέλη της κυβέρνησης.