Έρευνα & Ανάπτυξη
Για να υπάρξει ουσιαστική ανάπτυξη της έρευνας / καινοτομίας πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί παράδοση από ανοιχτές ομάδες ανθρώπων που μπορεί να δράσει αποτελεσματικά μέσα από έμπνευση και όραμα . Αυτό όμως προϋποθέτει ανθρώπους με παρατηρητικότητα και ευαισθησία στον άνθρωπο και το περιβάλλον , βασική εμπειρία σε βιομηχανική παραγωγή – εργαστηριακή πείρα αντιμετώπιση θεμάτων οργάνωσης παραγωγικής διαδικασίας και βιομηχανικής έρευνας . Επίσης συνδυαστική ικανότητα γνώσης και φαντασίας με πρακτική συνείδηση , επειδή όλες οι ιδέες δεν είναι εφαρμόσιμες.
Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να υπάρξει παραγωγή γνώσης για νέους ερευνητές και ευρεσιτέχνες αλλά και γνώση εφαρμογής αποτελεσμάτων της έρευνας σε καινοτομία και παραγωγή προϊόντα χρήσιμα για την ευημερία των πολιτών .
Η ερευνητική ικανότητα για αναζήτηση πληροφοριών και τεκμηρίωση ταξινομείται σε επίπεδα ανά τομέα (δράσης) για επίλυση ζητημάτων που μας απασχολούν , θα μας απασχολήσουν ή προκύπτουν ως προς τον σκοπό απόκτησης γνώσης για την αξιοποίησή της , είτε για εφαρμογή και παραγωγή νέου προϊόν είτε για βελτίωση συνθηκών παραγωγής (καινοτομία) είτε για την πρόβλεψη προστασίας των πολιτών ή για την ορθή διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος .
Κατά την εφαρμογή τα αποτελέσματα της έρευνας που προκύπτουν δια της παρατηρητικότητας την καταγραφή , ανάλυση , επεξεργασία όλων αυτών με συμπεράσματα για απάντηση επί του ζητούμενου που τίθεται ως στόχος , με επιστημονική μέθοδο αλλά επιτυγχάνεται και με την υπολογιστική μέθοδο δια μέσου της εμπειρίας και αντίληψης ανάλογα πάντα με το ζητούμενο (σκοπός – στόχος) .
Ο χώρος της έρευνας είναι απέραντος , δεν μπορεί να χωρίζεται ή να επιβάλλεται σε υψηλού ή χαμηλού επιπέδου τυπικών προσόντων αλλά , ταξινομείτε ανάλογα με το ζητούμενο που τίθεται για να δοθεί μια επιτυχής λύση κατά ορθό τρόπο σ’ ένα πρόβλημα είτε ανθρωπιστικό είτε τεχνολογικό ή να διαπιστωθεί μια κατάσταση , να γίνει μια ανακάλυψη με σκοπό τη γνώση και στόχο την εφαρμογή .
Πάντα μετράει το αποτέλεσμα και η οργάνωση διαχείριση όλων αυτών με ηθική και κανόνες , είναι διαφορετική η βιομηχανική έρευνα από την εκπαιδευτική έρευνα , η ιδιοφυία και η έμφυτη εφευρετικότητα ενός ανθρώπου καλλιεργείται μέσα από ανοιχτές ομάδες δράσης .
Ένα παράδειγμα (πραγματικό) σε βιομηχανία πολτού & χάρτου : Βιομηχανίες μεγάλου μεγέθους έχουν οργανωμένα τμήματα υποστήριξης της παραγωγής όπως , ελέγχου ποιότητας , συντήρησης / κατασκευών , κ.λ.π. αποτελούμενα από ανθρώπινο δυναμικό με διάφορα επίπεδα επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάλογες ειδικότητες , παρασκευαστές , τεχνίτες / τεχνικούς , συντηρητές κ.λ.π. που συνθέτουν ομάδες εργασίας , συνεργασίας / σχεδιασμού υποστηρίζοντας την λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας αλλά , και τη βελτίωση του παραγόμενου προϊόν τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα με στόχο την σταθερή αξία του προϊόν και τη μείωση του κόστους λειτουργίας με παρεμβάσεις στους μηχανισμούς παραγωγής και της οργάνωσης ,αξιοποιώντας αποτελέσματα βιομηχανικής έρευνας και καινοτομίας πολλές φορές πιεστικά για άμεσα αποτελέσματα .
Στα τμήματα παραγωγής υπάρχουν τα μηχανολογικά συστήματα αποτελούμενα από μηχανισμούς και μηχανικά στοιχεία . Πολλά απ’ αυτά (μηχανικά στοιχεία) ανά ταχτικά χρονικά διαστήματα πρέπει να αντικαθίσταται λόγω φυσιολογικής φθοράς ή το χειρότερο απότομη φθορά από άγνωστες αιτίες (όπου γίνεται καταγραφή και έρευνα για τη διαπίστωση των αιτιών) . Η κυρίως αποθήκη ανταλλακτικών του εργοστασίου δεν έχει τη δυνατότητα πλήρως αποθεματικού , οπότε θα πρέπει να κατασκευάζονται εκτός προγράμματος εκείνη τη στιγμή και με στάση της παραγωγής συν ότι πολλές φορές απαιτείτε εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου .
Αυτή η κατάσταση δημιουργούσε άγχος στο τεχνικό προσωπικό , το άγχος αρκετές φορές είναι από τους βασικούς παράγοντες με αυξημένο συντελεστή αιτία ατυχήματος και κατά δεύτερον καθυστέρηση της παραγωγής . Ένας μαθητής κατωτέρας τεχνικής σχολής που υποχρεωτικά εργάζονταν ως μαθητευομένους στον κλάδο του την ημέρα και το βράδυ παρακολουθούσε τα μαθήματά του στη σχολή (συνδυασμός θεωρία-πράξη) . Από μόνος του βλέποντας αυτή τη κατάσταση που δημιουργούνταν , παρατήρησε και κατέγραψε τις περιπτώσεις φθοράς στους συγκεκριμένους μηχανισμούς / μηχανικά στοιχεία των τμημάτων αφού πρώτα απέκτησε εμπειρία με τα μηχανολογικά συστήματα του εργοστασίου , τα υλικά και τα εργαλεία .
Διαπίστωσε ότι περίπου στους ίδιους χρόνους λειτουργίας υπήρχε η ανάγκη αντικατάστασης , παράλληλα κατέγραψε σημεία απότομης φθοράς .Τότε κάνει εισήγηση στον εργοδηγό του τμήματος συντήρησης / κατασκευών στο οποίο ανήκει ότι θα μπορούσε να εξαλειφθεί η κατάσταση αυτή εάν δημιουργηθεί και οργανωθεί αποθήκη με απόθεμα ανταλλακτικών ειδικών καταστάσεων φθοράς . Εξηγώντας τον προγραμματισμό και σχεδιασμό εφαρμογής αλλά και αναλαμβάνοντας την οργάνωση της παραγωγής των ανταλλακτικών την ταξινόμηση σε θυρίδες με κωδικούς αποθήκευσης και βιβλίο καταγραφής αποθεμάτων . Η εισήγηση είχε άμεση έγκριση του εργοδηγού και του προϊσταμένου του τμήματος . Το αποτέλεσμα ήταν θετικό ως προς την εφαρμογή και απόδοση έργου , υπήρχε προγραμματισμός αντικατάστασης των μηχανικών στοιχείων με προγραμματισμένο και ελεγχόμενο χρόνο στάσης της παραγωγής , αλλά και στην περίπτωση της απότομης φθοράς δεν υπήρχε καθυστέρηση επειδή είχε το ανάλογο απόθεμα ανταλλακτικών .
Από την άλλη πλευρά το τεχνικό προσωπικό ήταν αρκετά ικανοποιημένο διότι έφυγε το εργασιακό άγχος της απαιτούμενης γρήγορης κατασκευής του ανταλλακτικού με αυξημένο συντελεστή λάθος , επιμήκυνση χρόνο εργασίας πέραν του κανονικού ωραρίου για το χρόνο κατασκευής και αντικατάστασης , αλλά το σημαντικότερο αποφυγή ατυχήματος λόγω έντασης .
Η γνώση για τη βελτίωση ανθεκτικότητας του υλικού των μηχανικών στοιχείων έναντι της φθοράς αποκτάτε από την εργαστηριακή έρευνα έπειτα απαιτείτε ειδική γνώση σχεδιασμού και γνώση κατεργασίας , για το παραγόμενο αποτέλεσμα εμπλέκονται ομάδες διαφορετικών ειδικοτήτων .
-Το αποτέλεσμα που προέκυψε από την οργάνωση δημιουργία αποθεματικό ανταλλακτικών δεν ήταν από ένα συνδυασμό παραμέτρων έρευνας και εφαρμογής ;
- Άρα λοιπόν ο τομέας της έρευνας δεν είναι κάτι το απόμακρο και δεν καθορίζεται από την τυπικότητα είναι σύνολο γνώσης με αποτελεσματικότητα στην επιτυχή λύση ενός ζητήματος (προβλήματος) με συνδυασμό πολλών παραμέτρων .
- Ήταν σωστό που του δόθηκε η έγκριση σ’ έναν μαθητή δέκα επτά χρονών περίπου για την εφαρμογή της επινόησης άνευ τυπικών προσόντων ;
- Σε τι βαθμό προσόντων θα έπρεπε να καταταγεί ο έφηβος μαθητευόμενος και μαθητής κατωτέρας τεχνικής σχολής ;
- Θα έπρεπε να έχει εξέλιξη σπουδών σε πανεπιστήμιο εντός της χώρας για περαιτέρω επιπέδου γνώσης ;
- Θα ήταν χρήσιμο να συμμετέχει σε ερευνητική ομάδα ;
- Ποιο είναι το σύστημα της πολιτείας για την προώθηση αυτών των εφήβων και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων πολιτών ;
Έβαλα απλά αυτά τα ερωτήματα με το παράδειγμα διότι πρέπει πρώτα να μας απασχολήσουν τέτοιου είδους ζητήματα που είναι βασικά εάν πραγματικά θέλουμε πρόοδο ανάπτυξη και ευημερία , που στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι αυτονόητα στον κάθε πολίτη της . [ Σε βασικούς φορείς ανάπτυξης στη χώρα μας δεν υπάρχει συμμετοχή πολιτών με ουσιαστικές γνώσεις και ερεθίσματα ( πρακτικής εμπειρίας) , αλλά πάντα μπαίνει το τυπικό προσόν των πτυχίων . Εννοείται ότι χρειάζεται και τα δύο ] .
Πιστεύω πως πρέπει να δύναται η ευκαιρία να περιλαμβάνονται σε ερευνητικές ομάδες μαθητές τεχνικών σχολών και λυκείων σε περιπτώσεις που έφηβοι έχουν αντίληψη και δημιουργικότητα για την ανάπτυξη μελλοντικό ερευνητικό / εφευρετικό δυναμικό . Χρειάζεται σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού , προώθηση και αμοιβή στις αξίες με ορθολογική πολιτική για να εφαρμοστούν αποτελεσματικά οι ιδέες για την ανάπτυξη και ευημερία των πολιτών .
Αριστεία στους μαθητές , σπουδαστές / φοιτητές που παράλληλα με τις σπουδές τους εργάζονται στο αντικείμενο σπουδών τους (μαθητεία) , διότι αποκτούν εμπειρία βασικός παράγων για δημιουργική φαντασία , κατανόηση εφαρμογών απαραίτητα για έναν υπεύθυνο επαγγελματία , πολίτη . Με την επιβράβευση αυτού του είδους σε νέους αναγνωρίζεται η προσπάθειά τους για ουσιαστική μάθηση , ανοίγει η εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον των πολιτών για απόκτηση και παραγωγή γνώση του παραγωγικού τομέα και την κατανόηση στη σωστή χρήση της τεχνολογίας .
Διότι με την ανεξέλεγκτη χρήση της τεχνολογίας λόγω άγνοιας διαχείρισής της , μετατράπηκαν οι πόλεις σε εργοστάσια , το φυσικό περιβάλλον σε χωματερή και ακαλαίσθητη όψη λόγω του ανορθόδοξου σχεδιασμού δόμησης χωρίς να χρησιμοποιείται ποιοτική γνώση, με μεγάλη επιβάρυνση στην ποιότητα της ζωής . Βασική ευθύνη όμως αυτής της κατάστασης ανήκει κατά κύριο λόγω σε επαγγελματίες επιστημονικού επιπέδου κατάρτιση . Η ισορροπημένη και σωστή χρήση της τεχνολογίας χρειάζεται πνευματικά φίλτρα που αποκτώνται με το άνοιγμα του μυαλού δια μέσου της παιδείας και μαθητείας δηλαδή , γνώση παραγωγής τεχνολογίας και γνώση χρήση της τεχνολογίας . Η χώρα μας δεν έχει ανάγκη από ελίτ πτυχιούχων ερευνητών με ανεπτυγμένη θεωρία χωρίς αποτελεσματική εφαρμογή . Ο ερευνητής – εφευρέτης δεν είναι μόνο θεωρητικός αλλά έχει πρακτική ικανότητα , παρατηρητικότητα το τι συμβαίνει γύρο του .
Η ανταγωνιστικότητα είναι συνδεδεμένη με την έρευνα και καινοτομία , αποκτάται (ρυθμίζεται) μέσα από σωστές μεθόδους οργάνωσης , υπηρεσιών , τομείς παραγωγής με την επίσης σωστή επιλογή και κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις ανάλογες θέσεις με ουσιαστικά προσόντα και , όχι απαραίτητα από τη μείωση κόστους αμοιβών ή ευκαιριακές λύσεις παραγωγή προϊόντα ή λειτουργία υπηρεσιών χωρίς μελέτη ανάλυση σχεδιασμό . Στην Ελλάδα ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες δεκαετίες αναπτύχθηκε η νοοτροπία (κουλτούρα) του γρήγορου εμπορικού κέρδους με αλόγιστη κατανάλωση χωρίς ποιότητα , φαίνεται από το πώς αναπτύσσονται οι πόλεις αλλά και η διαχείριση του φυσικού περιβάλλον . Αποτέλεσμα αρκετά μεγάλο μέρος του παραγωγικού τομέα να μείνει στάσιμο σε εξέλιξη και εφαρμογή αποτελεσμάτων έρευνας λόγω του δόγματος άλλοι παράγουν και εμείς καταναλώνουμε .
Ένα απλό παράδειγμα : Η τουριστική βιομηχανία είναι αξιόλογη όταν ο εξοπλισμός σε σημαντικό ποσοστό προέρχεται από προϊόντα που παράγονται εδώ , όπως συστήματα εστίασης – κλιματισμός – δομικά υλικά – διακόσμηση .
- Έχουμε κήπους αλλά οι μηχανές κήπου και βολβοί-φυτά εισάγονται .
- Έχει υπολογιστή πόσο συνάλλαγμα μένει στη χώρα μας απ’ αυτό που έρχεται στον τομέα του τουρισμού ;
- Ποιος είναι ο ανταγωνισμός στη ναυπήγηση τουριστικών σκαφών διαφόρων χρήσεων ;
Νομίζω πως δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με τις χώρες που αναφέρονται στο κείμενο βάσης ως προς τα μεγέθη τεχνολογικής γνώσης και ουσιαστικής έρευνας , διότι αυτές οι χώρες έχουν δημιουργήσει συστηματικά με βάση την παιδεία από χρόνια παράδοση στην έρευνα / ευρεσιτεχνία και κουλτούρα παραγωγή καινοτομίας αξιοποιώντας ανθρώπους με δημιουργικότητα .
Η Ελβετία είναι από τις πρώτες χώρες στην καινοτομία και διπλώματα ευρεσιτεχνίας με υψηλό επίπεδο ποιότητα παραγωγής . Όταν αντιμετώπιζε πρόβλημα προώθησης της παραγωγής ωρολογίων πριν περίπου είκοσι πέντε χρόνια λόγω ανταγωνιστικότητας αυτοματοποιημένης παραγωγής κυρίως από Ασιατικές χώρες , οι Ελβετικές εταιρίες ωρολογίων ανέπτυξαν συστηματικά τον σχεδιασμό του ωρολογίου και την οργάνωση της παραγωγής χρησιμοποιώντας ποιοτικά υλικά και ακρίβεια λειτουργίας με ανταγωνιστικό κόστος . Η αποτελεσματικότητα οφείλεται στη γνώση της βασικής τεχνολογίας ,τη βιομηχανική έρευνα και τη δημιουργική κουλτούρα .
Άρα η αναφορά θα πρέπει να είναι χρήσιμη ως παράδειγμα στο ότι πρέπει να παίρνουμε ρίσκο δημιουργικό με στόχο την ανάπτυξη δια μέσου της αποτελεσματικότητας της έρευνας – καινοτομίας που παράγει γνώση και ασφάλεια στους πολίτες σε συνδυασμό δράσης φορέων δημοσίου & ιδιωτικού τομέα , με το δημόσιο να προσφέρει τα εργαλεία που είναι η ουσιαστική παιδεία , η συντονισμένη και συστηματική οργάνωση , των υπηρεσιών , των τομέων πληροφόρησης , την χρηματοδότηση όπου είναι απαραίτητο και έλεγχο τήρησης των κανόνων .
Στη χώρα μας έγινε προσπάθεια ανάπτυξης της καινοτομίας αλλά δεν αναπτύχθηκε συστηματικά ο χώρος δράσης για γνώση και παραγωγή ποιοτικών προϊόντων . Ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην απροθυμία προσέλευσης νέων , πτυχιούχων Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. όπως , μηχανικοί-φυσικοί-χημικοί-μαθηματικοί , προτίμησαν ν’ ασχοληθούν με υπηρεσίες γραφείου , φροντιστήριο , εμπόριο , παρά να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της παραγωγής – καινοτομία και έρευνα ιδρύοντας οι ίδιοι επιχειρήσεις μηχανολογικών εφαρμογών , τεχνολογικών και βιομηχανικών προϊόντων .
Ο τομέας αυτός αποτελείται πιο πολύ από τελειόφοιτους τεχνικών σχολών κυρίως εργοδηγοί με μεγάλη εμπειρία , πείρα και αποτελεσματικότητα δράσης σε εφευρετικότητα και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών στις τεχνολογικές κατασκευές και βιομηχανική παραγωγή . Όμως χρειάζονταν (χρειάζεται) να πάνε στην συντονισμένη οργάνωση της παραγωγής σε συνδυασμό με τον βιομηχανικό σχεδιασμό , την ψηφιακή τεχνολογία ελέχγου -αυτοματισμού και των νέων υλικών , δεν έχουν το χώρο έρευνας λόγω το μέγεθος των επιχειρήσεων και το δικαίωμα πρόσβασης για σπουδές σε Α.Ε.Ι. για περαιτέρω γνώση εντός της χώρας (ενώ έχουν μαθητές με βαθμό τυπικού προσόν κάτω του δέκα) . Από την άλλη πλευρά τα Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. δεν οργάνωσαν αποτελεσματικά με μεθοδικότητα τις σπουδές , τους χώρους εργαστηρίων και εφαρμογών με ανθρώπινο δυναμικό ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα που υπάρχει μεταξύ θεωρίας πράξης και να συνδεθεί η εκπαίδευση με την κοινωνία ουσιαστικά , που αυτός είναι ο σκοπός .
Σωστά αναφέρεται στο κείμενο βάσης ο προβληματισμός και οι στόχοι να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια , όμως με αλλαγή νοοτροπίας και συντονισμένη οργάνωση μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα .
Για να παραχθεί γνώση τεχνολογίας αλλά και προϊόντα τεχνολογίας πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητή η λειτουργία της . Σημαντικός τομέας απόκτησης τεχνογνωσίας ως σημείο αναφοράς εξέλιξης και δράσης για καινοτομία και εφαρμοσμένη έρευνα είναι ο τομέας της συντήρησης .
Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω , επειδή στη χώρα μας δεν υπάρχει σημαντική δραστηριότητα σε τομείς παραγωγής με ποιότητα και ποσότητα που εξαρτάτε από το επίπεδο κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού με βασικό εργαλείο την τεχνολογία , δίνοντας έμφαση στον τομέα της συντήρησης αποκτάται εμπειρία και γνώσεις στο να δίνονται λύσεις για τη σωστή λειτουργία των μηχανών (ότι παράγει έργο ονομάζεται μηχανή είτε μηχανολογική είτε ηλεκτρονική) με αποτέλεσμα την ασφάλεια , των πολιτών , στη διακίνηση των εμπορευμάτων , στην ενέργεια , στη προστασία του φυσικού περιβάλλον .
Στον τομέα της συντήρησης αποκτάται τεχνογνωσία οργάνωση και βελτίωση συνθηκών λειτουργίας , νέοι μέθοδοι παραγωγής / κατεργασία , ανακάλυψη υλικών . Αναλύοντας την ποιότητα και σχεδιασμό σε σχέση με τη φθορά , απόδοση έργου , και εξοικονόμηση ενέργειας , βγαίνουν συμπεράσματα χρήσιμα για το σχεδιασμό στην οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας . Οι υποψήφιοι ερευνητές συνδέονται με την πράξη , αποκτάται κουλτούρα καινοτομίας και γνώση διαχείριση της τεχνολογίας .
Η ενίσχυση χρηματοδότησης της καινοτομίας δεν πρέπει να γίνεται με μόνο κριτήριο το επίπεδο επιστημονικών προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης επειδή οι περισσότερες παραγωγικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν είναι του μεγέθους και της οργάνωσης όπως σε άλλες χώρες της Ε.Ε. . Εξ άλλου αυτός είναι και ο σκοπός της σύμπραξης (νομίζω) με στόχο να επιτευχθεί ένα δέσιμο έρευνας – πράξης προς παραγωγή ποιοτικού αποτελέσματος .
Επίσης για να υπάρξει συνέχεια στη συνεργασία είτε μεταξύ επιχειρήσεων με ερευνητές – ευρεσιτέχνες είτε μεταξύ ομάδων ερευνητών θα πρέπει κατά πρώτον να υπάρχει αποτελεσματικότητα παραγωγής σε προϊόν , εφαρμογή αποτελεσμάτων έρευνας / καινοτομία και κατά δεύτερο η δημοσίευση διαπιστώσεων η αποτελεσμάτων έρευνας .
Η αξιολόγηση και οργάνωση της χρηματοδότησης πρέπει να γίνεται από τράπεζες με ελεγκτή ανεξάρτητο (κρατικό φορέα / Γ.Γ.Ε.Τ.) ο οποίος να έχει γνώσεις των προβλημάτων της κοινωνίας τη λειτουργία της αγοράς και τους παραγωγικούς τομείς της, αλλά και της Ε.Ε. . Η κάθε πρόταση μπορεί να υποβάλλεται στα κατά τόπους καταστήματα τραπεζών και να γίνεται εκεί η αξιολόγηση της ερευνητικής εφαρμογής , καινοτομίας ή εφεύρεσης ως προς το μέγεθος της αξίας της χρηματοδότησης , το βαθμό ρίσκο αξιοποίησης της επένδυσης , την οργάνωση ανάπτυξης της καινοτομίας – παραγωγή προϊόν .
Οι τράπεζες θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες με ανθρώπινο δυναμικό καταρτισμένο σε θέματα ανάπτυξης της παραγωγής και εμπορείου , ώστε να κατευθύνει ή να δίνει λύσεις σε θέματα οργάνωσης λειτουργίας μιας επιχείρησης καθώς επίσης συνεργασία και υποστήριξη με τεχνογνωσία όταν είναι απαραίτητο ή αναγκαίο για την επιχειρηματική αξιοποίηση της καινοτομίας / αποτέλεσμα έρευνας – ευρεσιτεχνία .
Η γενική έγκριση και έλεγχος να γίνεται από φορέα ( Γ.Γ.Ε.Τ. ) όπως αναφέρθηκε πιο πάνω μετά την αξιολόγηση και τη γνώμη της τράπεζας . Έτσι αποφεύγεται η καθυστέρηση αλλά , κυρίως το κράτος ενεργεί ως ελεγκτής και όχι διαχειριστής , ούτε να υπάρχει υπόνοια για άδικη αντιμετώπιση .
Το ενδιαφέρον πρέπει να εστιάζεται κατά κύριο λόγω στην οργάνωση για αποτέλεσμα και όχι στη διαδικασία για το αποτέλεσμα .
Χρηματοδότηση ουσιαστικών έργων με απλές και εμφανείς διαδικασίες , γιατί αποθαρρύνεται ένας πολίτης να συμμετέχει με πολλές διαδικασίες τυπικότητας (ιδιαίτερα πολίτες που έχουν δημιουργικότητα , που σ’ αυτούς στηρίζεται η χώρα μας και γενικά η κοινωνία) .
Ο ερευνητικός χώρος είναι χρήσιμο και πολλές φορές αναγκαίο να έχει σύνδεση τοπικά και περιφερειακά με το ανθρώπινο δυναμικό και τον πειραματικό – εργαστηριακό εξοπλισμό . Σ’ έναν ευρύτερο ενιαίο ερευνητικό χώρο παράλληλα με τα ερευνητικά προγράμματα σύμπραξης μεταξύ Α.Ε.Ι. και Ινστιτούτα είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται οι εργαστηριακοί χώροι των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. για πιστοποίηση και έλεγχο σε βιομηχανικά προϊόντα υλικά κ.λ.π. ανά περιφέρεια αφού πρώτα γίνει μια σωστή οργάνωση .
Υπάρχουν ινστιτούτα και κρατικοί φορείς που παρέχουν πιστοποίηση λειτουργίας σε μηχανήματα βιομηχανικά προϊόντα και υλικά , όπως για παράδειγμα το Ι.Γ.Ε.Μ.Κ. το οποίο εδρεύει στην Αθήνα ή το χημείο του κράτους . Θα μπορούσε να γίνει ένας σχεδιασμός ανάπτυξης της δραστηριότητας αυτής ανά τομέα και αντικείμενο στα εργαστήρια και τους χώρους των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. , το ινστιτούτο δεν μπορεί να έχει την πληρότητα σε εργαστήρια και ανάλογο προσωπικό που θα έχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά ούτε την άνεση χρόνου για εποπτεία σε επιχειρήσεις που παράγουν ή εισάγουν ένα προϊόν ανά περιφέρεια της χώρας .
Το Ι.Γ.Ε.Μ.Κ. μπορεί να είναι κεντρικός φορέας ανάθεσης έργου δια μέσου της Γ.Γ.Ε.Τ. . Με το σχεδιασμό αυτό θ’ αρχίσει να καλλιεργείται κοινωνική και επαγγελματική σχέση μεταξύ των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. και του παραγωγικού – εμπορικού τομέα . Επίσης και το χημείο του κράτους θα ήταν δυνατόν να έχει παρόμοια σχέση συνεργασίας .
Νομίζω πως αξίζει να γίνει μια καταγραφή αυτών των περιπτώσεων .
Η δημιουργία και ανάπτυξη ερευνητικών υποδομών είναι χρήσιμο να αναπτυχθούν μέσα σε κεντρικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά περιφέρεια με σχέδιο και προοπτική . Απαιτεί καλό σχεδιασμό ως προς την οργάνωση , καθώς επίσης αναγκαία υποδομή για σχεδιασμό και ανάπτυξη κατασκευή πειραματικών συσκευών κ.λ.π. .
Ανάπτυξη – περιβάλλον - προοπτική . Χρησιμοποιώντας τη βασική ύλη που παίρνουμε από το φυσικό περιβάλλον για τις ανάγκες μας καθώς και δια μέσου της βιομηχανίας δημιουργούνται υποπροϊόντα τα οποία όταν τα επιστρέφουμε ξανά στη φύση πρέπει να είναι ελεγχόμενα και φιλτραρισμένα για υπάρξει συνέχεια , είναι απαραίτητη η γνώση και ο πολιτισμός .
Η τεχνολογική ανάπτυξη είναι η εξέλιξη της βιομηχανικής παραγωγής με σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών του ανθρώπου , ως εκ τούτο η ανάπτυξη της βιομηχανικής παραγωγής είναι η εξέλιξη των δραστηριοτήτων του ανθρώπου . Όμως η ποιότητα της ζωής του έχει σχέση με τη σωστή και ορθή οργάνωση της βιομηχανικής παραγωγής τη διαχείριση των προϊόντων και υποπροϊόντων , αυτό εξαρτάται από την τεχνολογική έρευνα που χρειάζεται για τη εφαρμογή αυτών παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρουν τη γνώση στους πολίτες γι’ αυτά τα ζητήματα . Όμως και εδώ είναι ανάγκη ενός προγράμματος ανάπτυξης βιβλιοθηκών (πολλοί αναφέρουν για ανάπτυξη αλλά δεν γίνεται προσδιορισμό των ερεθισμάτων) .
Η διαχείριση αποτελεσμάτων γνώσης ως προς την οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να έχει κανόνες . Υπάρχει ένα φιλοσοφικό ζήτημα : πως διαχειρίζεται το οικονομικό όφελος του αποτελέσματος της γνώσης και πως επιστρέφει στον πολίτη η απόδοση του αποτελέσματος .
Σ’ αυτό νομίζω πως πρέπει να δίνει απάντηση η πολιτική (πολιτεία) .
Έρευνα & Ανάπτυξη Για να υπάρξει ουσιαστική ανάπτυξη της έρευνας / καινοτομίας πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί παράδοση από ανοιχτές ομάδες ανθρώπων που μπορεί να δράσει αποτελεσματικά μέσα από έμπνευση και όραμα . Αυτό όμως προϋποθέτει ανθρώπους με παρατηρητικότητα και ευαισθησία στον άνθρωπο και το περιβάλλον , βασική εμπειρία σε βιομηχανική παραγωγή – εργαστηριακή πείρα αντιμετώπιση θεμάτων οργάνωσης παραγωγικής διαδικασίας και βιομηχανικής έρευνας . Επίσης συνδυαστική ικανότητα γνώσης και φαντασίας με πρακτική συνείδηση , επειδή όλες οι ιδέες δεν είναι εφαρμόσιμες. Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να υπάρξει παραγωγή γνώσης για νέους ερευνητές και ευρεσιτέχνες αλλά και γνώση εφαρμογής αποτελεσμάτων της έρευνας σε καινοτομία και παραγωγή προϊόντα χρήσιμα για την ευημερία των πολιτών . Η ερευνητική ικανότητα για αναζήτηση πληροφοριών και τεκμηρίωση ταξινομείται σε επίπεδα ανά τομέα (δράσης) για επίλυση ζητημάτων που μας απασχολούν , θα μας απασχολήσουν ή προκύπτουν ως προς τον σκοπό απόκτησης γνώσης για την αξιοποίησή της , είτε για εφαρμογή και παραγωγή νέου προϊόν είτε για βελτίωση συνθηκών παραγωγής (καινοτομία) είτε για την πρόβλεψη προστασίας των πολιτών ή για την ορθή διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος . Κατά την εφαρμογή τα αποτελέσματα της έρευνας που προκύπτουν δια της παρατηρητικότητας την καταγραφή , ανάλυση , επεξεργασία όλων αυτών με συμπεράσματα για απάντηση επί του ζητούμενου που τίθεται ως στόχος , με επιστημονική μέθοδο αλλά επιτυγχάνεται και με την υπολογιστική μέθοδο δια μέσου της εμπειρίας και αντίληψης ανάλογα πάντα με το ζητούμενο (σκοπός – στόχος) . Ο χώρος της έρευνας είναι απέραντος , δεν μπορεί να χωρίζεται ή να επιβάλλεται σε υψηλού ή χαμηλού επιπέδου τυπικών προσόντων αλλά , ταξινομείτε ανάλογα με το ζητούμενο που τίθεται για να δοθεί μια επιτυχής λύση κατά ορθό τρόπο σ’ ένα πρόβλημα είτε ανθρωπιστικό είτε τεχνολογικό ή να διαπιστωθεί μια κατάσταση , να γίνει μια ανακάλυψη με σκοπό τη γνώση και στόχο την εφαρμογή . Πάντα μετράει το αποτέλεσμα και η οργάνωση διαχείριση όλων αυτών με ηθική και κανόνες , είναι διαφορετική η βιομηχανική έρευνα από την εκπαιδευτική έρευνα , η ιδιοφυία και η έμφυτη εφευρετικότητα ενός ανθρώπου καλλιεργείται μέσα από ανοιχτές ομάδες δράσης . Ένα παράδειγμα (πραγματικό) σε βιομηχανία πολτού & χάρτου : Βιομηχανίες μεγάλου μεγέθους έχουν οργανωμένα τμήματα υποστήριξης της παραγωγής όπως , ελέγχου ποιότητας , συντήρησης / κατασκευών , κ.λ.π. αποτελούμενα από ανθρώπινο δυναμικό με διάφορα επίπεδα επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάλογες ειδικότητες , παρασκευαστές , τεχνίτες / τεχνικούς , συντηρητές κ.λ.π. που συνθέτουν ομάδες εργασίας , συνεργασίας / σχεδιασμού υποστηρίζοντας την λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας αλλά , και τη βελτίωση του παραγόμενου προϊόν τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα με στόχο την σταθερή αξία του προϊόν και τη μείωση του κόστους λειτουργίας με παρεμβάσεις στους μηχανισμούς παραγωγής και της οργάνωσης ,αξιοποιώντας αποτελέσματα βιομηχανικής έρευνας και καινοτομίας πολλές φορές πιεστικά για άμεσα αποτελέσματα . Στα τμήματα παραγωγής υπάρχουν τα μηχανολογικά συστήματα αποτελούμενα από μηχανισμούς και μηχανικά στοιχεία . Πολλά απ’ αυτά (μηχανικά στοιχεία) ανά ταχτικά χρονικά διαστήματα πρέπει να αντικαθίσταται λόγω φυσιολογικής φθοράς ή το χειρότερο απότομη φθορά από άγνωστες αιτίες (όπου γίνεται καταγραφή και έρευνα για τη διαπίστωση των αιτιών) . Η κυρίως αποθήκη ανταλλακτικών του εργοστασίου δεν έχει τη δυνατότητα πλήρως αποθεματικού , οπότε θα πρέπει να κατασκευάζονται εκτός προγράμματος εκείνη τη στιγμή και με στάση της παραγωγής συν ότι πολλές φορές απαιτείτε εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου . Αυτή η κατάσταση δημιουργούσε άγχος στο τεχνικό προσωπικό , το άγχος αρκετές φορές είναι από τους βασικούς παράγοντες με αυξημένο συντελεστή αιτία ατυχήματος και κατά δεύτερον καθυστέρηση της παραγωγής . Ένας μαθητής κατωτέρας τεχνικής σχολής που υποχρεωτικά εργάζονταν ως μαθητευομένους στον κλάδο του την ημέρα και το βράδυ παρακολουθούσε τα μαθήματά του στη σχολή (συνδυασμός θεωρία-πράξη) . Από μόνος του βλέποντας αυτή τη κατάσταση που δημιουργούνταν , παρατήρησε και κατέγραψε τις περιπτώσεις φθοράς στους συγκεκριμένους μηχανισμούς / μηχανικά στοιχεία των τμημάτων αφού πρώτα απέκτησε εμπειρία με τα μηχανολογικά συστήματα του εργοστασίου , τα υλικά και τα εργαλεία . Διαπίστωσε ότι περίπου στους ίδιους χρόνους λειτουργίας υπήρχε η ανάγκη αντικατάστασης , παράλληλα κατέγραψε σημεία απότομης φθοράς .Τότε κάνει εισήγηση στον εργοδηγό του τμήματος συντήρησης / κατασκευών στο οποίο ανήκει ότι θα μπορούσε να εξαλειφθεί η κατάσταση αυτή εάν δημιουργηθεί και οργανωθεί αποθήκη με απόθεμα ανταλλακτικών ειδικών καταστάσεων φθοράς . Εξηγώντας τον προγραμματισμό και σχεδιασμό εφαρμογής αλλά και αναλαμβάνοντας την οργάνωση της παραγωγής των ανταλλακτικών την ταξινόμηση σε θυρίδες με κωδικούς αποθήκευσης και βιβλίο καταγραφής αποθεμάτων . Η εισήγηση είχε άμεση έγκριση του εργοδηγού και του προϊσταμένου του τμήματος . Το αποτέλεσμα ήταν θετικό ως προς την εφαρμογή και απόδοση έργου , υπήρχε προγραμματισμός αντικατάστασης των μηχανικών στοιχείων με προγραμματισμένο και ελεγχόμενο χρόνο στάσης της παραγωγής , αλλά και στην περίπτωση της απότομης φθοράς δεν υπήρχε καθυστέρηση επειδή είχε το ανάλογο απόθεμα ανταλλακτικών . Από την άλλη πλευρά το τεχνικό προσωπικό ήταν αρκετά ικανοποιημένο διότι έφυγε το εργασιακό άγχος της απαιτούμενης γρήγορης κατασκευής του ανταλλακτικού με αυξημένο συντελεστή λάθος , επιμήκυνση χρόνο εργασίας πέραν του κανονικού ωραρίου για το χρόνο κατασκευής και αντικατάστασης , αλλά το σημαντικότερο αποφυγή ατυχήματος λόγω έντασης . Η γνώση για τη βελτίωση ανθεκτικότητας του υλικού των μηχανικών στοιχείων έναντι της φθοράς αποκτάτε από την εργαστηριακή έρευνα έπειτα απαιτείτε ειδική γνώση σχεδιασμού και γνώση κατεργασίας , για το παραγόμενο αποτέλεσμα εμπλέκονται ομάδες διαφορετικών ειδικοτήτων . -Το αποτέλεσμα που προέκυψε από την οργάνωση δημιουργία αποθεματικό ανταλλακτικών δεν ήταν από ένα συνδυασμό παραμέτρων έρευνας και εφαρμογής ; - Άρα λοιπόν ο τομέας της έρευνας δεν είναι κάτι το απόμακρο και δεν καθορίζεται από την τυπικότητα είναι σύνολο γνώσης με αποτελεσματικότητα στην επιτυχή λύση ενός ζητήματος (προβλήματος) με συνδυασμό πολλών παραμέτρων . - Ήταν σωστό που του δόθηκε η έγκριση σ’ έναν μαθητή δέκα επτά χρονών περίπου για την εφαρμογή της επινόησης άνευ τυπικών προσόντων ; - Σε τι βαθμό προσόντων θα έπρεπε να καταταγεί ο έφηβος μαθητευόμενος και μαθητής κατωτέρας τεχνικής σχολής ; - Θα έπρεπε να έχει εξέλιξη σπουδών σε πανεπιστήμιο εντός της χώρας για περαιτέρω επιπέδου γνώσης ; - Θα ήταν χρήσιμο να συμμετέχει σε ερευνητική ομάδα ; - Ποιο είναι το σύστημα της πολιτείας για την προώθηση αυτών των εφήβων και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων πολιτών ; Έβαλα απλά αυτά τα ερωτήματα με το παράδειγμα διότι πρέπει πρώτα να μας απασχολήσουν τέτοιου είδους ζητήματα που είναι βασικά εάν πραγματικά θέλουμε πρόοδο ανάπτυξη και ευημερία , που στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. είναι αυτονόητα στον κάθε πολίτη της . [ Σε βασικούς φορείς ανάπτυξης στη χώρα μας δεν υπάρχει συμμετοχή πολιτών με ουσιαστικές γνώσεις και ερεθίσματα ( πρακτικής εμπειρίας) , αλλά πάντα μπαίνει το τυπικό προσόν των πτυχίων . Εννοείται ότι χρειάζεται και τα δύο ] . Πιστεύω πως πρέπει να δύναται η ευκαιρία να περιλαμβάνονται σε ερευνητικές ομάδες μαθητές τεχνικών σχολών και λυκείων σε περιπτώσεις που έφηβοι έχουν αντίληψη και δημιουργικότητα για την ανάπτυξη μελλοντικό ερευνητικό / εφευρετικό δυναμικό . Χρειάζεται σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού , προώθηση και αμοιβή στις αξίες με ορθολογική πολιτική για να εφαρμοστούν αποτελεσματικά οι ιδέες για την ανάπτυξη και ευημερία των πολιτών . Αριστεία στους μαθητές , σπουδαστές / φοιτητές που παράλληλα με τις σπουδές τους εργάζονται στο αντικείμενο σπουδών τους (μαθητεία) , διότι αποκτούν εμπειρία βασικός παράγων για δημιουργική φαντασία , κατανόηση εφαρμογών απαραίτητα για έναν υπεύθυνο επαγγελματία , πολίτη . Με την επιβράβευση αυτού του είδους σε νέους αναγνωρίζεται η προσπάθειά τους για ουσιαστική μάθηση , ανοίγει η εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον των πολιτών για απόκτηση και παραγωγή γνώση του παραγωγικού τομέα και την κατανόηση στη σωστή χρήση της τεχνολογίας . Διότι με την ανεξέλεγκτη χρήση της τεχνολογίας λόγω άγνοιας διαχείρισής της , μετατράπηκαν οι πόλεις σε εργοστάσια , το φυσικό περιβάλλον σε χωματερή και ακαλαίσθητη όψη λόγω του ανορθόδοξου σχεδιασμού δόμησης χωρίς να χρησιμοποιείται ποιοτική γνώση, με μεγάλη επιβάρυνση στην ποιότητα της ζωής . Βασική ευθύνη όμως αυτής της κατάστασης ανήκει κατά κύριο λόγω σε επαγγελματίες επιστημονικού επιπέδου κατάρτιση . Η ισορροπημένη και σωστή χρήση της τεχνολογίας χρειάζεται πνευματικά φίλτρα που αποκτώνται με το άνοιγμα του μυαλού δια μέσου της παιδείας και μαθητείας δηλαδή , γνώση παραγωγής τεχνολογίας και γνώση χρήση της τεχνολογίας . Η χώρα μας δεν έχει ανάγκη από ελίτ πτυχιούχων ερευνητών με ανεπτυγμένη θεωρία χωρίς αποτελεσματική εφαρμογή . Ο ερευνητής – εφευρέτης δεν είναι μόνο θεωρητικός αλλά έχει πρακτική ικανότητα , παρατηρητικότητα το τι συμβαίνει γύρο του . Η ανταγωνιστικότητα είναι συνδεδεμένη με την έρευνα και καινοτομία , αποκτάται (ρυθμίζεται) μέσα από σωστές μεθόδους οργάνωσης , υπηρεσιών , τομείς παραγωγής με την επίσης σωστή επιλογή και κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στις ανάλογες θέσεις με ουσιαστικά προσόντα και , όχι απαραίτητα από τη μείωση κόστους αμοιβών ή ευκαιριακές λύσεις παραγωγή προϊόντα ή λειτουργία υπηρεσιών χωρίς μελέτη ανάλυση σχεδιασμό . Στην Ελλάδα ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες δεκαετίες αναπτύχθηκε η νοοτροπία (κουλτούρα) του γρήγορου εμπορικού κέρδους με αλόγιστη κατανάλωση χωρίς ποιότητα , φαίνεται από το πώς αναπτύσσονται οι πόλεις αλλά και η διαχείριση του φυσικού περιβάλλον . Αποτέλεσμα αρκετά μεγάλο μέρος του παραγωγικού τομέα να μείνει στάσιμο σε εξέλιξη και εφαρμογή αποτελεσμάτων έρευνας λόγω του δόγματος άλλοι παράγουν και εμείς καταναλώνουμε . Ένα απλό παράδειγμα : Η τουριστική βιομηχανία είναι αξιόλογη όταν ο εξοπλισμός σε σημαντικό ποσοστό προέρχεται από προϊόντα που παράγονται εδώ , όπως συστήματα εστίασης – κλιματισμός – δομικά υλικά – διακόσμηση . - Έχουμε κήπους αλλά οι μηχανές κήπου και βολβοί-φυτά εισάγονται . - Έχει υπολογιστή πόσο συνάλλαγμα μένει στη χώρα μας απ’ αυτό που έρχεται στον τομέα του τουρισμού ; - Ποιος είναι ο ανταγωνισμός στη ναυπήγηση τουριστικών σκαφών διαφόρων χρήσεων ; Νομίζω πως δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με τις χώρες που αναφέρονται στο κείμενο βάσης ως προς τα μεγέθη τεχνολογικής γνώσης και ουσιαστικής έρευνας , διότι αυτές οι χώρες έχουν δημιουργήσει συστηματικά με βάση την παιδεία από χρόνια παράδοση στην έρευνα / ευρεσιτεχνία και κουλτούρα παραγωγή καινοτομίας αξιοποιώντας ανθρώπους με δημιουργικότητα . Η Ελβετία είναι από τις πρώτες χώρες στην καινοτομία και διπλώματα ευρεσιτεχνίας με υψηλό επίπεδο ποιότητα παραγωγής . Όταν αντιμετώπιζε πρόβλημα προώθησης της παραγωγής ωρολογίων πριν περίπου είκοσι πέντε χρόνια λόγω ανταγωνιστικότητας αυτοματοποιημένης παραγωγής κυρίως από Ασιατικές χώρες , οι Ελβετικές εταιρίες ωρολογίων ανέπτυξαν συστηματικά τον σχεδιασμό του ωρολογίου και την οργάνωση της παραγωγής χρησιμοποιώντας ποιοτικά υλικά και ακρίβεια λειτουργίας με ανταγωνιστικό κόστος . Η αποτελεσματικότητα οφείλεται στη γνώση της βασικής τεχνολογίας ,τη βιομηχανική έρευνα και τη δημιουργική κουλτούρα . Άρα η αναφορά θα πρέπει να είναι χρήσιμη ως παράδειγμα στο ότι πρέπει να παίρνουμε ρίσκο δημιουργικό με στόχο την ανάπτυξη δια μέσου της αποτελεσματικότητας της έρευνας – καινοτομίας που παράγει γνώση και ασφάλεια στους πολίτες σε συνδυασμό δράσης φορέων δημοσίου & ιδιωτικού τομέα , με το δημόσιο να προσφέρει τα εργαλεία που είναι η ουσιαστική παιδεία , η συντονισμένη και συστηματική οργάνωση , των υπηρεσιών , των τομέων πληροφόρησης , την χρηματοδότηση όπου είναι απαραίτητο και έλεγχο τήρησης των κανόνων . Στη χώρα μας έγινε προσπάθεια ανάπτυξης της καινοτομίας αλλά δεν αναπτύχθηκε συστηματικά ο χώρος δράσης για γνώση και παραγωγή ποιοτικών προϊόντων . Ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην απροθυμία προσέλευσης νέων , πτυχιούχων Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. όπως , μηχανικοί-φυσικοί-χημικοί-μαθηματικοί , προτίμησαν ν’ ασχοληθούν με υπηρεσίες γραφείου , φροντιστήριο , εμπόριο , παρά να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της παραγωγής – καινοτομία και έρευνα ιδρύοντας οι ίδιοι επιχειρήσεις μηχανολογικών εφαρμογών , τεχνολογικών και βιομηχανικών προϊόντων . Ο τομέας αυτός αποτελείται πιο πολύ από τελειόφοιτους τεχνικών σχολών κυρίως εργοδηγοί με μεγάλη εμπειρία , πείρα και αποτελεσματικότητα δράσης σε εφευρετικότητα και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών στις τεχνολογικές κατασκευές και βιομηχανική παραγωγή . Όμως χρειάζονταν (χρειάζεται) να πάνε στην συντονισμένη οργάνωση της παραγωγής σε συνδυασμό με τον βιομηχανικό σχεδιασμό , την ψηφιακή τεχνολογία ελέχγου -αυτοματισμού και των νέων υλικών , δεν έχουν το χώρο έρευνας λόγω το μέγεθος των επιχειρήσεων και το δικαίωμα πρόσβασης για σπουδές σε Α.Ε.Ι. για περαιτέρω γνώση εντός της χώρας (ενώ έχουν μαθητές με βαθμό τυπικού προσόν κάτω του δέκα) . Από την άλλη πλευρά τα Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. δεν οργάνωσαν αποτελεσματικά με μεθοδικότητα τις σπουδές , τους χώρους εργαστηρίων και εφαρμογών με ανθρώπινο δυναμικό ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα που υπάρχει μεταξύ θεωρίας πράξης και να συνδεθεί η εκπαίδευση με την κοινωνία ουσιαστικά , που αυτός είναι ο σκοπός . Σωστά αναφέρεται στο κείμενο βάσης ο προβληματισμός και οι στόχοι να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια , όμως με αλλαγή νοοτροπίας και συντονισμένη οργάνωση μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα . Για να παραχθεί γνώση τεχνολογίας αλλά και προϊόντα τεχνολογίας πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητή η λειτουργία της . Σημαντικός τομέας απόκτησης τεχνογνωσίας ως σημείο αναφοράς εξέλιξης και δράσης για καινοτομία και εφαρμοσμένη έρευνα είναι ο τομέας της συντήρησης . Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω , επειδή στη χώρα μας δεν υπάρχει σημαντική δραστηριότητα σε τομείς παραγωγής με ποιότητα και ποσότητα που εξαρτάτε από το επίπεδο κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού με βασικό εργαλείο την τεχνολογία , δίνοντας έμφαση στον τομέα της συντήρησης αποκτάται εμπειρία και γνώσεις στο να δίνονται λύσεις για τη σωστή λειτουργία των μηχανών (ότι παράγει έργο ονομάζεται μηχανή είτε μηχανολογική είτε ηλεκτρονική) με αποτέλεσμα την ασφάλεια , των πολιτών , στη διακίνηση των εμπορευμάτων , στην ενέργεια , στη προστασία του φυσικού περιβάλλον . Στον τομέα της συντήρησης αποκτάται τεχνογνωσία οργάνωση και βελτίωση συνθηκών λειτουργίας , νέοι μέθοδοι παραγωγής / κατεργασία , ανακάλυψη υλικών . Αναλύοντας την ποιότητα και σχεδιασμό σε σχέση με τη φθορά , απόδοση έργου , και εξοικονόμηση ενέργειας , βγαίνουν συμπεράσματα χρήσιμα για το σχεδιασμό στην οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας . Οι υποψήφιοι ερευνητές συνδέονται με την πράξη , αποκτάται κουλτούρα καινοτομίας και γνώση διαχείριση της τεχνολογίας . Η ενίσχυση χρηματοδότησης της καινοτομίας δεν πρέπει να γίνεται με μόνο κριτήριο το επίπεδο επιστημονικών προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης επειδή οι περισσότερες παραγωγικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν είναι του μεγέθους και της οργάνωσης όπως σε άλλες χώρες της Ε.Ε. . Εξ άλλου αυτός είναι και ο σκοπός της σύμπραξης (νομίζω) με στόχο να επιτευχθεί ένα δέσιμο έρευνας – πράξης προς παραγωγή ποιοτικού αποτελέσματος . Επίσης για να υπάρξει συνέχεια στη συνεργασία είτε μεταξύ επιχειρήσεων με ερευνητές – ευρεσιτέχνες είτε μεταξύ ομάδων ερευνητών θα πρέπει κατά πρώτον να υπάρχει αποτελεσματικότητα παραγωγής σε προϊόν , εφαρμογή αποτελεσμάτων έρευνας / καινοτομία και κατά δεύτερο η δημοσίευση διαπιστώσεων η αποτελεσμάτων έρευνας . Η αξιολόγηση και οργάνωση της χρηματοδότησης πρέπει να γίνεται από τράπεζες με ελεγκτή ανεξάρτητο (κρατικό φορέα / Γ.Γ.Ε.Τ.) ο οποίος να έχει γνώσεις των προβλημάτων της κοινωνίας τη λειτουργία της αγοράς και τους παραγωγικούς τομείς της, αλλά και της Ε.Ε. . Η κάθε πρόταση μπορεί να υποβάλλεται στα κατά τόπους καταστήματα τραπεζών και να γίνεται εκεί η αξιολόγηση της ερευνητικής εφαρμογής , καινοτομίας ή εφεύρεσης ως προς το μέγεθος της αξίας της χρηματοδότησης , το βαθμό ρίσκο αξιοποίησης της επένδυσης , την οργάνωση ανάπτυξης της καινοτομίας – παραγωγή προϊόν . Οι τράπεζες θα πρέπει να έχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες με ανθρώπινο δυναμικό καταρτισμένο σε θέματα ανάπτυξης της παραγωγής και εμπορείου , ώστε να κατευθύνει ή να δίνει λύσεις σε θέματα οργάνωσης λειτουργίας μιας επιχείρησης καθώς επίσης συνεργασία και υποστήριξη με τεχνογνωσία όταν είναι απαραίτητο ή αναγκαίο για την επιχειρηματική αξιοποίηση της καινοτομίας / αποτέλεσμα έρευνας – ευρεσιτεχνία . Η γενική έγκριση και έλεγχος να γίνεται από φορέα ( Γ.Γ.Ε.Τ. ) όπως αναφέρθηκε πιο πάνω μετά την αξιολόγηση και τη γνώμη της τράπεζας . Έτσι αποφεύγεται η καθυστέρηση αλλά , κυρίως το κράτος ενεργεί ως ελεγκτής και όχι διαχειριστής , ούτε να υπάρχει υπόνοια για άδικη αντιμετώπιση . Το ενδιαφέρον πρέπει να εστιάζεται κατά κύριο λόγω στην οργάνωση για αποτέλεσμα και όχι στη διαδικασία για το αποτέλεσμα . Χρηματοδότηση ουσιαστικών έργων με απλές και εμφανείς διαδικασίες , γιατί αποθαρρύνεται ένας πολίτης να συμμετέχει με πολλές διαδικασίες τυπικότητας (ιδιαίτερα πολίτες που έχουν δημιουργικότητα , που σ’ αυτούς στηρίζεται η χώρα μας και γενικά η κοινωνία) . Ο ερευνητικός χώρος είναι χρήσιμο και πολλές φορές αναγκαίο να έχει σύνδεση τοπικά και περιφερειακά με το ανθρώπινο δυναμικό και τον πειραματικό – εργαστηριακό εξοπλισμό . Σ’ έναν ευρύτερο ενιαίο ερευνητικό χώρο παράλληλα με τα ερευνητικά προγράμματα σύμπραξης μεταξύ Α.Ε.Ι. και Ινστιτούτα είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται οι εργαστηριακοί χώροι των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. για πιστοποίηση και έλεγχο σε βιομηχανικά προϊόντα υλικά κ.λ.π. ανά περιφέρεια αφού πρώτα γίνει μια σωστή οργάνωση . Υπάρχουν ινστιτούτα και κρατικοί φορείς που παρέχουν πιστοποίηση λειτουργίας σε μηχανήματα βιομηχανικά προϊόντα και υλικά , όπως για παράδειγμα το Ι.Γ.Ε.Μ.Κ. το οποίο εδρεύει στην Αθήνα ή το χημείο του κράτους . Θα μπορούσε να γίνει ένας σχεδιασμός ανάπτυξης της δραστηριότητας αυτής ανά τομέα και αντικείμενο στα εργαστήρια και τους χώρους των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. , το ινστιτούτο δεν μπορεί να έχει την πληρότητα σε εργαστήρια και ανάλογο προσωπικό που θα έχουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά ούτε την άνεση χρόνου για εποπτεία σε επιχειρήσεις που παράγουν ή εισάγουν ένα προϊόν ανά περιφέρεια της χώρας . Το Ι.Γ.Ε.Μ.Κ. μπορεί να είναι κεντρικός φορέας ανάθεσης έργου δια μέσου της Γ.Γ.Ε.Τ. . Με το σχεδιασμό αυτό θ’ αρχίσει να καλλιεργείται κοινωνική και επαγγελματική σχέση μεταξύ των Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. και του παραγωγικού – εμπορικού τομέα . Επίσης και το χημείο του κράτους θα ήταν δυνατόν να έχει παρόμοια σχέση συνεργασίας . Νομίζω πως αξίζει να γίνει μια καταγραφή αυτών των περιπτώσεων . Η δημιουργία και ανάπτυξη ερευνητικών υποδομών είναι χρήσιμο να αναπτυχθούν μέσα σε κεντρικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά περιφέρεια με σχέδιο και προοπτική . Απαιτεί καλό σχεδιασμό ως προς την οργάνωση , καθώς επίσης αναγκαία υποδομή για σχεδιασμό και ανάπτυξη κατασκευή πειραματικών συσκευών κ.λ.π. . Ανάπτυξη – περιβάλλον - προοπτική . Χρησιμοποιώντας τη βασική ύλη που παίρνουμε από το φυσικό περιβάλλον για τις ανάγκες μας καθώς και δια μέσου της βιομηχανίας δημιουργούνται υποπροϊόντα τα οποία όταν τα επιστρέφουμε ξανά στη φύση πρέπει να είναι ελεγχόμενα και φιλτραρισμένα για υπάρξει συνέχεια , είναι απαραίτητη η γνώση και ο πολιτισμός . Η τεχνολογική ανάπτυξη είναι η εξέλιξη της βιομηχανικής παραγωγής με σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών του ανθρώπου , ως εκ τούτο η ανάπτυξη της βιομηχανικής παραγωγής είναι η εξέλιξη των δραστηριοτήτων του ανθρώπου . Όμως η ποιότητα της ζωής του έχει σχέση με τη σωστή και ορθή οργάνωση της βιομηχανικής παραγωγής τη διαχείριση των προϊόντων και υποπροϊόντων , αυτό εξαρτάται από την τεχνολογική έρευνα που χρειάζεται για τη εφαρμογή αυτών παράλληλα τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρουν τη γνώση στους πολίτες γι’ αυτά τα ζητήματα . Όμως και εδώ είναι ανάγκη ενός προγράμματος ανάπτυξης βιβλιοθηκών (πολλοί αναφέρουν για ανάπτυξη αλλά δεν γίνεται προσδιορισμό των ερεθισμάτων) . Η διαχείριση αποτελεσμάτων γνώσης ως προς την οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να έχει κανόνες . Υπάρχει ένα φιλοσοφικό ζήτημα : πως διαχειρίζεται το οικονομικό όφελος του αποτελέσματος της γνώσης και πως επιστρέφει στον πολίτη η απόδοση του αποτελέσματος . Σ’ αυτό νομίζω πως πρέπει να δίνει απάντηση η πολιτική (πολιτεία) .