Η Βελγική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης διοργάνωσε στις 14-15 / 10 / 2010 στις Βρυξέλλες συνέδριο με θέμα «Conditions for Achieving Excellence in Universities and Other Research Organisations».
http://www.researchexcellence.eu/en/
Εκτός των άλλων τονίστηκε και η ανάγκη δημιουργίας περισσοτέρων από ένα εκατομμύριο νέων θέσεων εργασίας στον χώρο της έρευνας ώστε να επιτευχθεί έως το 2020 ο στόχος του 3% ετήσιας δαπάνης επί του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ για έρευνα και ανάπτυξη.
Στα πλαίσια αυτού του στόχου είναι υπό διαμόρφωση και το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς των επαγγελματικών προσόντων του Ερευνητικού δυναμικού. Αυτό το πλαίσιο θα επιτρέψει εκτός των άλλων την καλύτερη αξιολόγηση των Ερευνητικών κέντρων όπως και την ευκολότερη κινητικότητα του ερευνητικού δυναμικού εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τα κράτη μέλη καλούνται να εναρμονίσουν τις Εθνικές πολιτικές τους με αυτό το πλαίσιο.
Η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση του ερευνητικού προσωπικού σε 5 βαθμίδες (new, recognised, established, leading and star researcher ) θα πρέπει ως εκ τούτου να ληφθεί υπόψη στο νέο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας και μέσα σε αυτό το πλαίσιο να αντιμετωπιστούν και τα όποια εκκρεμή θέματα αφορούν το ερευνητικό δυναμικό των Ελληνικών ερευνητικών κέντρων.
Το πνεύμα αυτού του Ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς των επαγγελματικών προσόντων του ερευνητικού προσωπικού αφορά και στην απλοποίηση των διαδικασιών ένταξης του επιστημονικού προσωπικού στις ερευνητικές βαθμίδες (νέος ερευνητής θεωρείται εκείνος ο επιστήμονας ο οποίος συμμετέχει επιτυχημένα στην ερευνητική διαδικασία). Σε συνέχεια του παραπάνω οι υπηρετούντες συμβασιούχοι ΙΔΑΧ των ερευνητικών κέντρων με διδακτορικό τίτλο σπουδών που αποδεδειγμένα εργάζονται σε ερευνητικά προγράμαμματα και παράγουν ερευνητικό έργο θεωρούνται ουσιαστικά «Ερευνητές». Η κρίση λοιπόν για ένταξη αυτών των εργαζομένων στις Ερευνητικές βαθμίδες οφείλει να γίνει στα πλαίσια του νέου νόμου από τα προβλεπόμενα συμβούλια κρίσης.
Μια τέτοια ένταξη σε βαθμίδες Ερευνητών θα ενδυναμώσει το ερευνητικό δυναμικό των ερευνητικών κέντρων βοηθώντας στην επίτευξη του στόχου του 3% χωρίς επιπλέον κόστος για τα ερευνητικά ιδρύματα.
Η Βελγική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης διοργάνωσε στις 14-15 / 10 / 2010 στις Βρυξέλλες συνέδριο με θέμα «Conditions for Achieving Excellence in Universities and Other Research Organisations». http://www.researchexcellence.eu/en/ Εκτός των άλλων τονίστηκε και η ανάγκη δημιουργίας περισσοτέρων από ένα εκατομμύριο νέων θέσεων εργασίας στον χώρο της έρευνας ώστε να επιτευχθεί έως το 2020 ο στόχος του 3% ετήσιας δαπάνης επί του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ για έρευνα και ανάπτυξη. Στα πλαίσια αυτού του στόχου είναι υπό διαμόρφωση και το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς των επαγγελματικών προσόντων του Ερευνητικού δυναμικού. Αυτό το πλαίσιο θα επιτρέψει εκτός των άλλων την καλύτερη αξιολόγηση των Ερευνητικών κέντρων όπως και την ευκολότερη κινητικότητα του ερευνητικού δυναμικού εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τα κράτη μέλη καλούνται να εναρμονίσουν τις Εθνικές πολιτικές τους με αυτό το πλαίσιο. Η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση του ερευνητικού προσωπικού σε 5 βαθμίδες (new, recognised, established, leading and star researcher ) θα πρέπει ως εκ τούτου να ληφθεί υπόψη στο νέο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ενίσχυση της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας και μέσα σε αυτό το πλαίσιο να αντιμετωπιστούν και τα όποια εκκρεμή θέματα αφορούν το ερευνητικό δυναμικό των Ελληνικών ερευνητικών κέντρων. Το πνεύμα αυτού του Ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς των επαγγελματικών προσόντων του ερευνητικού προσωπικού αφορά και στην απλοποίηση των διαδικασιών ένταξης του επιστημονικού προσωπικού στις ερευνητικές βαθμίδες (νέος ερευνητής θεωρείται εκείνος ο επιστήμονας ο οποίος συμμετέχει επιτυχημένα στην ερευνητική διαδικασία). Σε συνέχεια του παραπάνω οι υπηρετούντες συμβασιούχοι ΙΔΑΧ των ερευνητικών κέντρων με διδακτορικό τίτλο σπουδών που αποδεδειγμένα εργάζονται σε ερευνητικά προγράμαμματα και παράγουν ερευνητικό έργο θεωρούνται ουσιαστικά «Ερευνητές». Η κρίση λοιπόν για ένταξη αυτών των εργαζομένων στις Ερευνητικές βαθμίδες οφείλει να γίνει στα πλαίσια του νέου νόμου από τα προβλεπόμενα συμβούλια κρίσης. Μια τέτοια ένταξη σε βαθμίδες Ερευνητών θα ενδυναμώσει το ερευνητικό δυναμικό των ερευνητικών κέντρων βοηθώντας στην επίτευξη του στόχου του 3% χωρίς επιπλέον κόστος για τα ερευνητικά ιδρύματα.