Άρθρο 36, παρ.1-2.:
Θέμα – αιτιολόγηση: Στο εν λόγω άρθρο προσδιορίζονται αφενός οι εν δυνάμει διδάσκοντες σε ένα Π.Μ.Σ αφετέρου οι ποσοστώσεις επί του υπηρετούντος προσωπικού. Στην αξιολόγηση αναγκών για διδακτικό προσωπικό στο Π.Μ.Σ δεν περιλαμβάνονται ωστόσο οι κατηγορίες ΕΕΠ/ΕΔΙΠ, προκειμένου η Συνέλευση του Τμήματος να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες πρόσληψης ή συνεργασίας με διδακτικό προσωπικό εκτός του ακαδημαϊκού τμήματος. Επιπλέον, με τις προτεινόμενες διατάξεις οι κατηγορίες Ε.Ε.Π/Ε.ΔΙ.Π αποκλείονται a priori από τη συμμετοχή του στα Π.Μ.Σ ως διδακτικό προσωπικό, ώστε να επιτελεί το έργο που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν.4009/2011. Ο αποκλεισμός αυτός όμως πρόκειται να έχει σοβαρές συνέπειες ως προς τη λειτουργία των Π.Μ.Σ ιδίως στα περιφερειακά ιδρύματα στα οποία το διδακτικό προσωπικό (ΔΕΠ) δεν επαρκεί αριθμητικά, με αποτέλεσμα την de facto υποβάθμιση της ποιότητας των προγραμμάτων.
Πρόταση νομοτεχνικής βελτίωσης:
Άρθρο 36, παρ. 1.
«Οι διδάσκοντες σε Π.Μ.Σ προέρχονται κατά 60% τουλάχιστον από καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές του οικείου τμήματος, καθώς και μέλη Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π. Σε περίπτωση διατμηματικού Π.Μ.Σ, τουλάχιστον το 80% των διδασκόντων προέρχεται από καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές των συνεργαζόμενων Τμημάτων, καθώς και μέλη Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π.»
Άρθρο 36, παρ. 2
«Με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου, η Συνέλευση του Τμήματος αξιολογεί τις ανάγκες του Π.Μ.Σ σε διδακτικό προσωπικό και, εφόσον οι υφιστάμενοι καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές, τα μέλη Ε.ΕΠ και Ε.ΔΙ.Π, και οι διδάσκοντες του π.δ 407/1980 […] δεν επαρκούν, […]».
Άρθρο 36, παρ.1-2.: Θέμα – αιτιολόγηση: Στο εν λόγω άρθρο προσδιορίζονται αφενός οι εν δυνάμει διδάσκοντες σε ένα Π.Μ.Σ αφετέρου οι ποσοστώσεις επί του υπηρετούντος προσωπικού. Στην αξιολόγηση αναγκών για διδακτικό προσωπικό στο Π.Μ.Σ δεν περιλαμβάνονται ωστόσο οι κατηγορίες ΕΕΠ/ΕΔΙΠ, προκειμένου η Συνέλευση του Τμήματος να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες πρόσληψης ή συνεργασίας με διδακτικό προσωπικό εκτός του ακαδημαϊκού τμήματος. Επιπλέον, με τις προτεινόμενες διατάξεις οι κατηγορίες Ε.Ε.Π/Ε.ΔΙ.Π αποκλείονται a priori από τη συμμετοχή του στα Π.Μ.Σ ως διδακτικό προσωπικό, ώστε να επιτελεί το έργο που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν.4009/2011. Ο αποκλεισμός αυτός όμως πρόκειται να έχει σοβαρές συνέπειες ως προς τη λειτουργία των Π.Μ.Σ ιδίως στα περιφερειακά ιδρύματα στα οποία το διδακτικό προσωπικό (ΔΕΠ) δεν επαρκεί αριθμητικά, με αποτέλεσμα την de facto υποβάθμιση της ποιότητας των προγραμμάτων. Πρόταση νομοτεχνικής βελτίωσης: Άρθρο 36, παρ. 1. «Οι διδάσκοντες σε Π.Μ.Σ προέρχονται κατά 60% τουλάχιστον από καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές του οικείου τμήματος, καθώς και μέλη Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π. Σε περίπτωση διατμηματικού Π.Μ.Σ, τουλάχιστον το 80% των διδασκόντων προέρχεται από καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές των συνεργαζόμενων Τμημάτων, καθώς και μέλη Ε.ΔΙ.Π και Ε.Ε.Π.» Άρθρο 36, παρ. 2 «Με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου, η Συνέλευση του Τμήματος αξιολογεί τις ανάγκες του Π.Μ.Σ σε διδακτικό προσωπικό και, εφόσον οι υφιστάμενοι καθηγητές, υπηρετούντες λέκτορες ή αφυπηρετήσαντες καθηγητές, τα μέλη Ε.ΕΠ και Ε.ΔΙ.Π, και οι διδάσκοντες του π.δ 407/1980 […] δεν επαρκούν, […]».