Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 48 – Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Θ. Στουμπούδη, Δ/ντρια Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ | 14 Ιουνίου 2017, 12:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με το Κεφάλαιο Η’ του νομοσχεδίου που αφορά στους ΕΛΚΕ των ΑΕΙ και των ΝΠΔΔ Ερευνητικών Κέντρων (ΕΚ) της ΓΓΕΤ, αντί να επιλύονται κρίσιμα θέματα, με σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο ως προς τη διαχείριση των ερευνητικών, αναπτυξιακών και λοιπών κονδυλίων των ΕΚ, επιχειρείται η εφαρμογή του ισχύοντος γραφειοκρατικού και άκρως δυσλειτουργικού νομικού πλαισίου που αφορά στο Δημόσιο Λογιστικό (Ν. 4270/2014, Π.Δ. 80/2016, κ.ά.), τόσο στους ΕΛΚΕ των ΝΠΔΔ ΕΚ, όσο και στα ΝΠΙΔ ΕΚ της ΓΓΕΤ! Τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ προστέθηκαν στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Η’ του υπό διαβούλευση ν/σ πασιφανώς εμβόλιμα και εξαιρετικά πρόχειρα, με αναφορά σε αυτά μόνο στην παράγραφο 11 του άρθρου 67. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται -εκτός των άλλων- απαράδεκτη σύγκρουση αρμοδιοτήτων για τα ΔΣ και τους Προέδρους των ΔΣ των Κέντρων που στο εξής εκτός από όργανα διοίκησης (όπως οι Πρυτάνεις και οι Σύγκλητοι στα Πανεπιστήμια), θα αναλάβουν τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και του Προέδρου της Επιτροπής Ερευνών αντίστοιχα..! Επιπλέον, επιχειρείται ο ασφυκτικός και πλήρης έλεγχος της κατανομής των ετήσιων εσόδων που προέρχονται από την παρακράτηση των ερευνητικών προγραμμάτων, κατανομής που περιλαμβάνει και την αναγκαστική μεταφορά ποσοστού τουλάχιστον 30% των εσόδων αυτών στον τακτικό προϋπολογισμό των ΕΚ. Είναι φανερό ότι η ρύθμιση αυτή προαναγγέλλει την πρόθεση της παρούσας κυβέρνησης για περαιτέρω μείωση της ήδη πενιχρότατης επιχορήγησης του τακτικού προϋπολογισμού των ΕΚ (ο οποίος στην πραγματικότητα καλύπτει μόνο τη μισθοδοσία του τακτικού προσωπικού που πληρώνεται από την επιχορήγηση και όχι από το ΓΛΚ) και πιθανότατα προαναγγέλλει τη μη πλήρη κάλυψης της μισθοδοσίας του τακτικού προσωπικού των Κέντρων στο άμεσο μέλλον, η οποία είχε διασφαλιστεί με το Ν. 4310/2014, όπως ισχύει. Τόσο ρυθμίσεις όπως η προαναφερθείσα, όσο και ρυθμίσεις στην κατεύθυνση εφαρμογής της παρ. 1ια) του άρθρου 30 του Ν. 4270/14 που προβλέπει ότι ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) υλοποιεί τη "Διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων του Ελληνικού Δημοσίου", δεν συνάδουν ούτε με το σκοπό ίδρυσης και τη λειτουργία των ΕΛΚΕ, ούτε με τους κανόνες χρηματοδότησης των ερευνητικών προγραμμάτων και εγκυμονούν κινδύνους άμεσης διακοπής της χρηματοδότησης ευρωπαϊκών και άλλων έργων, των οποίων η διαχείριση πρέπει να γίνεται από τους δικαιούχους (τα ίδια δηλαδή τα ΕΚ). Όπως προτείνει και η ΕΕΕ (https://www.eee-researchers.gr/wp-content/uploads/2017/06/EEE_EX_511-13-06-2017_theseis-gia-th-diavouleysh-gia-ta-AEI-kai-thn-Ereyna.pdf), η παρ. 11 του άρθρου 67 πρέπει να αποσυρθεί από το ν/σ άμεσα. Στη συνέχεια, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Έρευνας θα πρέπει μεριμνήσει ώστε να θεσμοθετηθούν εκ νέου και με την απαραίτητη σοβαρότητα οι ΕΛΚΕ στα ΝΠΔΔ ΕΚ, καθώς ο ιδρυτικός νόμος 1514/1985 με τον οποίο πρωτοσυστάθηκαν οι ΕΛΚΕ στα ΕΚ έχει καταργηθεί.