Η εμπειρία μου από τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, το 1984, τον Μάρτιο, είναι άσχημη. Αν είχα την δυνατότητα να γνώριζα πόσο τελικά θα έγγραφα και τι περίπου χρειαζόμουν σε μόρια για τις σχολές που ήθελα, θα είχα διαφορετική ιεράρχηση στις προτιμήσεις μου.
Οι εξετάσεις δεν απεικονίζουν την πραγματική ικανότητα των μαθητών αλλά την πρόσκαιρη ικανότητα. Αν όμως υπήρχαν συνεχόμενες εξετάσεις ανά τρίμηνο, σε όλο το λύκειο...τότε θα είχαμε μια καλύτερη εικόνα για κάθε μαθητή και για τον ίδιο τον μαθητή. Έτσι από την εικόνα του μαθητή το Κράτος θα έπρεπε να του καθορίσει το πλαίσιο των σχολών που δύναται να παρακολουθήσει...και το μηχανογραφικό να γίνονταν με την προϋπόθεση ότι έχει ήδη περάσει σε μια από τις σχολές του "πλαισίου".
Με το ισχύον σύστημα, ή με το προτεινόμενο, αυτό της μεταφοράς της συμπλήρωσης τον Μάρτιο...παραμένει το ίδιο πρόβλημα ως προς την αποτελεσματικότητα της επιλογής. Αν όμως μένει να επιλέξουμε ένα από τα δύο, προφανώς η μετά την γνωστοποίηση της βαθμολογίας επιλογή είναι περισσότερο αποτελεσματική, αφού η βαθμολογία απεικονίζει περισσότερο τις ικανότητες του μαθητή, παρά η επιθυμία άνευ βαθμολογίας τον Μάρτιο.
Η εμπειρία μου από τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, το 1984, τον Μάρτιο, είναι άσχημη. Αν είχα την δυνατότητα να γνώριζα πόσο τελικά θα έγγραφα και τι περίπου χρειαζόμουν σε μόρια για τις σχολές που ήθελα, θα είχα διαφορετική ιεράρχηση στις προτιμήσεις μου. Οι εξετάσεις δεν απεικονίζουν την πραγματική ικανότητα των μαθητών αλλά την πρόσκαιρη ικανότητα. Αν όμως υπήρχαν συνεχόμενες εξετάσεις ανά τρίμηνο, σε όλο το λύκειο...τότε θα είχαμε μια καλύτερη εικόνα για κάθε μαθητή και για τον ίδιο τον μαθητή. Έτσι από την εικόνα του μαθητή το Κράτος θα έπρεπε να του καθορίσει το πλαίσιο των σχολών που δύναται να παρακολουθήσει...και το μηχανογραφικό να γίνονταν με την προϋπόθεση ότι έχει ήδη περάσει σε μια από τις σχολές του "πλαισίου". Με το ισχύον σύστημα, ή με το προτεινόμενο, αυτό της μεταφοράς της συμπλήρωσης τον Μάρτιο...παραμένει το ίδιο πρόβλημα ως προς την αποτελεσματικότητα της επιλογής. Αν όμως μένει να επιλέξουμε ένα από τα δύο, προφανώς η μετά την γνωστοποίηση της βαθμολογίας επιλογή είναι περισσότερο αποτελεσματική, αφού η βαθμολογία απεικονίζει περισσότερο τις ικανότητες του μαθητή, παρά η επιθυμία άνευ βαθμολογίας τον Μάρτιο.