Συμφωνώ με το γενικό πλαίσιο αλλαγής της περιόδου υποβολής του Μηχανογραφικού, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε κάποιες παραμέτρους οι οποίες ίσως αποδειχτούν καθοριστικές στην ουσιαστική αποστολή του υποοψηφίου που είναι η εισαγωγή του στη σχολή που επιθυμεί.
Συγκεκριμένα, η περίοδος που προτείνεται είναι το διάστημα που ο υποψήφιος είναι και πρέπει να είναι 100% προσηλωμένος στο στόχο του. Είναι η περίοδος των επαναλήψεών του και της επίλυσης των τελευταίων αποριών λίγο πριν την τελική¨"μάχη". Η ενασχόληση με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, μια πράξη ούτως ή άλλως πολύ σημαντική, ενδέχεται να αποπροσανατολίσει μερίδα υποψηφίων, οι οποίοι αντί να μελετούν χάνουν χρόνο και διάθεση για διάβασμα ψάχνοντας να βρουν τις καλύτερες σχολές, τις δυνατότητες που προσφέρει το κάθε τμήμα, τα προγράμματα σπουδών κλπ. Πιθανότατα το όλο κλίμα θα μεταφερθεί και στις σχολικές αίθουσες όπου αντί να γίνονται μαθήματα να αναλώνονται καθηγητές και μαθητές στα υπέρ και στα κατά μιας επιλογής. Αν τέλος λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι εκείνο το διάστημα διεξάγονται και οι πολυήμερες εκδρομές της Γ' Λυκείου τότε ίσως μιλάμε για μια εικόνα πλήρους διάλυσης ελάχιστα πριν τις Γενικές εξετάσεις.
Θα πρότεινα για τη φετινή σχολική χρονιά να΄ισχύσει αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια και από την επόμενη χρονιά και μέχρις ότου ισχύει το υπάρχον εισαγωγικό σύστημα, τα μηχανογραφικά να υποβάλονται το μήνα Δεκέμβριο. Έτσι επιτυγχάνεται και ο στόχος που θέτει η εισήγηση του Υπουργείου αλλά και διατηρείται η ομαλή λειτουργεία του σχολείου και η συγκέντρωση των μαθητών στο κρίσιμο διάστημα των 2 τελευταίων μηνών πριν τις εξετάσεις. Παράλληλα προτείνω τη μεταφορά των πολυήμερων εκδρομών της Γ'Λυκείου τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η προσήλωση ολης της εκπαιδευτικής κοινότητας στο στόχο των εξετάσεων.
Χαράλαμπος Γεωργάκαινας
Φυσικός
Συμφωνώ με το γενικό πλαίσιο αλλαγής της περιόδου υποβολής του Μηχανογραφικού, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε κάποιες παραμέτρους οι οποίες ίσως αποδειχτούν καθοριστικές στην ουσιαστική αποστολή του υποοψηφίου που είναι η εισαγωγή του στη σχολή που επιθυμεί. Συγκεκριμένα, η περίοδος που προτείνεται είναι το διάστημα που ο υποψήφιος είναι και πρέπει να είναι 100% προσηλωμένος στο στόχο του. Είναι η περίοδος των επαναλήψεών του και της επίλυσης των τελευταίων αποριών λίγο πριν την τελική¨"μάχη". Η ενασχόληση με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, μια πράξη ούτως ή άλλως πολύ σημαντική, ενδέχεται να αποπροσανατολίσει μερίδα υποψηφίων, οι οποίοι αντί να μελετούν χάνουν χρόνο και διάθεση για διάβασμα ψάχνοντας να βρουν τις καλύτερες σχολές, τις δυνατότητες που προσφέρει το κάθε τμήμα, τα προγράμματα σπουδών κλπ. Πιθανότατα το όλο κλίμα θα μεταφερθεί και στις σχολικές αίθουσες όπου αντί να γίνονται μαθήματα να αναλώνονται καθηγητές και μαθητές στα υπέρ και στα κατά μιας επιλογής. Αν τέλος λάβουμε υπόψη και το γεγονός ότι εκείνο το διάστημα διεξάγονται και οι πολυήμερες εκδρομές της Γ' Λυκείου τότε ίσως μιλάμε για μια εικόνα πλήρους διάλυσης ελάχιστα πριν τις Γενικές εξετάσεις. Θα πρότεινα για τη φετινή σχολική χρονιά να΄ισχύσει αυτό που γίνεται τα τελευταία χρόνια και από την επόμενη χρονιά και μέχρις ότου ισχύει το υπάρχον εισαγωγικό σύστημα, τα μηχανογραφικά να υποβάλονται το μήνα Δεκέμβριο. Έτσι επιτυγχάνεται και ο στόχος που θέτει η εισήγηση του Υπουργείου αλλά και διατηρείται η ομαλή λειτουργεία του σχολείου και η συγκέντρωση των μαθητών στο κρίσιμο διάστημα των 2 τελευταίων μηνών πριν τις εξετάσεις. Παράλληλα προτείνω τη μεταφορά των πολυήμερων εκδρομών της Γ'Λυκείου τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η προσήλωση ολης της εκπαιδευτικής κοινότητας στο στόχο των εξετάσεων. Χαράλαμπος Γεωργάκαινας Φυσικός