Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 04 – Αποστολή των Α.Ε.Ι.Σχόλιο του χρήστη George Kakarelidis | 14 Ιουνίου 2017, 18:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ἀγαπητέ κ. Ὑπουργέ, κ. Συνάδελφε, κατὰ τὴν εύγενὴ δική σας προσφώνιση, Στὴν ἀπό 8/4/17 έπιστολὴ σας, ζητήσατε τὶς ἀπόψεις τῶν μελῶν τοῦ Ἐκπαιδευτικοῦ Προσωπικοῦ τῶν ΑΕΙ, προσωπικά ἀπό τὸν καθένα μας, ἐπὶ τοῦ φιλόδοξου νομοσχεδίου, ποὺ ὅμως δὲν ὑπῆρχε συνημμένο. Καὶ μάλιστα δὲν ὑπῆρχε γιὰ κανὰ μῆνα ἀκόμη. Αὐτὸ, μὲ ἔβαλε σὲ ὑποψία, ὅτι κάποιοι εἶχαν ἀναλάβει νὰ τὸ προετοιμάσουν, χωρίς νὰ εἶναι συνεπεῖς, στὸ χρονοδιάγραμμα ποὺ θέσατε. Ἀφοῦ σᾶς ἐξέθεσαν μία φορά, ἔ, ἀναμενόμενο ἦταν νὰ σᾶς ξαναεκθέσουν. Αὐτὴ τὴν φορά ἐπί τῆς οὐσίας. -Συνιστῶ νὰ τοὺς «ἀπολύσετε» πάραυτα, διότι ὁποιοδήποτε γραπτό κείμενο, γιὰ νὰ ἔχῃ ἀξία πρέπει α) νὰ εἶναι συγκροτημένο, νὰ χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἐσωτερικὴ συνέπεια τῶν προτάσεών του, μεταξύ των καὶ σὲ σχέση μέ τίς ἀρχές του, ὅποιες κι ἄν εἶναι αὐτές. Καὶ β) οἱ διαδικασίες καί ρυθμίσεις νὰ ὑπηρετοῦν αὐτές τὶς ἀρχές. Ὅπως τὰ πολύ γνωστά σας καλά papers. Ἔ, τό κείμενο, ποὺ σᾶς παρέδωσαν, κάθε ἄλλο παρὰ τέτοιο μπορεῖ νὰ θεωρηθῇ. Γιά τούς ἑξῆς λόγους: 1.Γεμίζει δύο σελίδες στόχους αποστολῆς τῶν ΑΕΙ, λές καί εἶναι ΜΚΟ. Ἀποστολή τῶν ΑΕΙ εἶναι, διεθνῶς, ἡ ἀναπαραγωγή τοῦ ἐπιστημονικοῦ & ἐρευνητικοῦ δυναμικοῦ τῆς χώρας, γιά τὴν πρὸσληψη καί περαιτέρω ἐμβάθυνση καὶ ὑπηρέτηση τοπικά τῶν έπιστημῶν καί ἡ ἐπάνδρωση μὲ πρώτης γραμμῆς στελέχη τῶν κρίσιμων θέσεων τοῦ δημόσιου τομέα. Ὅλα τὰ ἄλλα, ὅπως «διὰ βίου», «συνεργασίες» κτλ δὲν ἔχουν καμμία σχέση μέ Ἀποστολή. “ Ἐπιστέγασμα” ἡ συμπερίληψη ὡς ἀποστολῆς, τῆς «διαμόρφωσης ὑπεύθυνων πολιτῶν» (sic). Μὰ αὐτὸ εἶναι ἀκριβῶς, ἡ ἀποστολή τῆς Δευτεροβάθμιας! Ἀποτέλεσμα τῆς .... ἀποστολικῆς σύγχυσης περὶ ΑΕΙ, εἶναι τό «πρόβλημα» τοῦ χωρισμοῦ τους σὲ πανεπιστημιακό καὶ τεχνολογικό κλάδο, μέ τό Πολυτεχνεῖο νὰ φιγουράρῃ στὰ Πανεπιστήμια. Ἀπὸ ὅπου ὅμως ἔχει άφαιρεθῆ ἡ ἀνάπτυξη τῆς θεωρίας καὶ ἔχει έναποτεθῆ (!) στὰ ΤΕΙ. Ποὺ ὅμως καὶ τὰ δυό ὑπηρετοῦν ἀκριβῶς τὴν ἴδια «.. ἐκπαίδευση στίς σύγχρονες ἐπιστῆμες, τεχνολογίες καί τέχνες»! 2.Είπαμε, παρά τά ἀνωτέρω τρικυμιώδη, νὰ προχωρήσουμε μήπως, ἔστω καὶ πλαγίως, διορθωθοῦν τὰ “ἀποστολικά” πράγματα. Ἔγιναν ἀκόμη χειρότερα. Διότι ἀπό τίς 111 σελίδες τοῦ νόμου, καμμιά 30-αριά ἀφοροῦν διατάξεις ἐκλογῆς(!) καθηγητῶν, ποὺ προσελήφθησαν γιὰ τὴν ἄσκηση ἔρευνας καὶ διδασκαλίας, σὲ ὄργανα .. διοίκησης. Τέτοιος συνωστισμός νὰ τό γυρίσουν σὲ “διοικητικούς”, ἀποτελεῖ σίγουρα παγκόσμια πρωτοτυπία, ὅπως ἄλλωστε θὰ ἔχετε καὶ ἐσεῖς διαπιστώσει, ἀπὸ τὴν θητείας σας στὴν ἀλλοδαπή. Προνοεῖστε γιὰ κλήρωση ἄνευ ἐπανατοποθετήσεως καὶ αὐτομάτως θὰ ἐξαφανισθῇ τό στρίμωγμα καί οἱ ... σελίδες. Ἄ, καὶ οἱ ὑπόλοιπες σελίδες, εἶναι κανονιστικές διατάξεις, τῶν κατὰ τὰ ἄλλα αὐτοδιοίκητων (!!) ΑΕΙ, ἐπὶ σχεδόν πάσης ... ἀποστολῆς των. -Εἶναι ἄνευ νοήματος νὰ προσθέσῳ κρίσεις ἐπὶ τῶν ἰδιαιτέρων σημείων. Γι’αύτό καὶ σᾶς προτείνω νὰ συγκροτήσετε νὲα ὁμάδα, ποὺ θὰ γράψῃ νόμο 10 μόνο σελίδων, ποὺ θὰ ἀντικαθιστᾶ ὅλους περί ΑΕΙ. -Μέ βασικό μόττο, αὐτό ποὺ κατέγραψε διεθνῆς ἐπιτροπή ἐξωτερικῆς ἀξιολόγησης Ἑλληνικοῦ Πανεπιστημίου: «.. πετᾶξτε στὰ σκουπίδια κάθε νόμο γιὰ τὰ ΑΕΙ καὶ ἐξαιρέστε τα ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους». Εὔχομαι καλό κουράγιο!